Zdewastowana linia kolejowa Jelenia Góra-Karpacz. Straty wyceniono na 50 tys. złotych - Radio Wrocław

Zdewastowana linia kolejowa Jelenia Góra-Karpacz. Straty wyceniono na 50 tys. złotych

Maciej Ryłkiewicz
Maciej Ryłkiewicz
| 8 miesiecy temu, 2025-11-07, 15:00
Zdewastowana linia kolejowa Jelenia Góra-Karpacz. Straty wyceniono na 50 tys. złotych – Wandale zdewastowali linię kolejową na trasie Jelenia Gora - Karpacz. Szkody wyceniono na 50 tys. złotych.
Wandale zdewastowali linię kolejową na trasie Jelenia Gora - Karpacz. Szkody wyceniono na 50 tys. złotych.
Fot: DSDiK

Sprayem i markerami zniszczyli znaki i most kolejowy na linii Jelenia Góra – Karpacz. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wyceniła straty na kwotę 50 tys. złotych. - Wandalizm w pobliżu górskiego kurortu, jakiego dopuścili się najprawdopodobniej młodzi ludzie, teraz stwarza poważne zagrożenie - mówi Grzegorz Chodkowski z biura prasowego Dolnośląskich Służb Dróg i Kolei:

- Ta dewastacja wpływa na bezpieczeństwo zarówno podróżnych jak i maszynistów. Z uwagi na ograniczenie widoczności wskaźników i znaków na linii kolejowej. Jedna z trudniejszych linii kolejowych jeżeli chodzi o jej profil. Widoczność tych znaków jest kluczowym elementem. To zachowanie, do którego doszło, jest porównywalnie np. z zamazaniem znaku „STOP” na jezdni.

Policjanci prowadzą czynności i poszukują sprawców

Linia do Karpacza została otworzona niecałe pół roku temu. - Znaki i urządzenia, które zostały zniszczone, odpowiadają za bezpieczeństwo maszynistów i podróżnych - podkreśla oficer prasowy Komendanta Miejskiego Policji w Jeleniej Górze, podinsp. Edyta Bagrowska:

- Wstępnie pokrzywdzony podmiot oszacował straty na około 50 tys. złotych. Policjanci z Karpacza prowadzą czynności w kierunku uszkodzenia mienia. Ustalają wszystkie okoliczności tego zdarzenia oraz osoby bądź osobę, która dopuściła się tego czynu.

Zniszczona linia kolejową ma największy kąt nachylenia spośród czynnych linii w Polsce, a dodatkowo liczne zakręty, na których stoją znaki czynią ją jeszcze bardziej niebezpieczną.

Przeczytaj również: Most graniczny w Zgorzelcu ponownie otwarty. Remont zakończył się tydzień wcześniej niż planowano


Komentarze (91)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~~Art 2025-11-13 09:04:21 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
„Kto zabiera, niszczy, uszkadza lub czyni niezdatnym do użytku element wchodzący w skład sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, ciepłowniczej, elektroenergetycznej, gazowej, telekomunikacyjnej albo linii kolejowej, tramwajowej, trolejbusowej lub linii metra, powodując przez to zakłócenie działania całości lub części sieci albo linii, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8”. Art. 254a Kodeksu karnego
~nick 2025-11-11 15:35:19 z adresu IP: (2a02:a317:e0ce:d180:5150:x:x:x)
Przystanki wiedeńskie, ktoś liczy ile trupów, wypadków z tej okazji , bo groza co robią kierowcy, jadą wprost na ludzi stojacych na tych przystankach
~Her 2025-11-10 15:21:57 z adresu IP: (185.25.xxx.xxx)
Za brak szmaty idąc do lasu potrafili człowieka znaleźć po 2 dniach i walić grzywnami. Jak trzeba faktycznie zneutralizować zagrożenie to "prowadzą czynności"....
~Sprej 2025-11-10 07:56:40 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ile kosztuje nowa elewacja zniszczona przez sprejowców
~Bodzio 2025-11-09 21:35:42 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Na kolei nie ma znaków tylko wskaźniki.Akurat zniszczone wskaźniki nie wpływają na bezpieczeństwo podróżowania , bardziej obawiałbym się maszynistów obsługujących tą trasę oprócz chłopaków którzy wychowali się na tej lini. Reszta to tranwajaże . I dla tego tak panikują.
~Ferro 2025-11-14 08:36:35 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Akurat pochylniki i tablice hektometrowe są określone jako znaki. Zarówno w Id-1, jak i wcześniejszych D-1. Wskaźniki są w Ie-1 (dawniej E-1). Że co, prywaciarz to nie kolejarz?
~Bubu 2025-11-10 15:36:25 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Tym twoim kolesiom za te dewastacje obcinałbym łapy przy samej dupie...
~Sprawiedliwy 2025-11-09 20:09:58 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
A to Polska właśnie!!!
~Sidematic 2025-11-09 19:19:11 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Bez histerii. Żadne z tych oznaczeń nie ma bezpośredniego znaczenia dla bezpieczeństwa kogokolwiek. To tablice odległości. Jak dla mnie to wystarczy połamać ręce, nie trzeba od razu łamać kołem czy topić.
~Lenada 2025-11-09 19:12:18 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Ćwierćwałki chodzą wśród nas....niestety
~Doddaa 2025-11-09 15:59:27 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
Wandalizm,trzeba zwalać wysokimi karami vrzywnumi i pracq przy usuwaniu skutków wandalizmu
~Piter 2025-11-09 15:40:26 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To jest właśnie skandal, złapać i upublicznić wizerunki, dać karę 100 tys pln, niszczą wszystko , elewację budynków , wiaty przystankowe, publiczne posesje, tak samo jest we Wrocławiu, nikogo to nie interesuje , straży miejskiej itd… przecież są kamery , można ich odszukać …a my wszyscy za to płacimy , kiedy to się skończy ?
~Max 2025-11-10 06:35:56 z adresu IP: (2a0d:3341:c4e1:af08:551b:x:x:x)
Nie skonczy Kary coraz nizsze. Zabijesz ponpijaku na drodze 3 osoby palac je zywcem a dostaniesz mbiej niz za psa. Puki nie bedzie konkretnych kar finansowych i skonczy sie "mala szkodliwosc spoleczna czynu" puty lepiej nie bedzie. Ale wlasnie takie obwieszczenie spoleczne z imieniem i nazwiskiem, kara 100 tys zl ... To juz by bylo cos. I na czore wypalony znak: zlodziej, wandal, gwalciciel. Zlodziejom obcialbym dlonie do tego i puscil bezprawa do zasilkow wolno zeby sie sam utrzymuwal. Wandalom sam znaczek i prace spoleczne przez rok, zeby mial szanse na poprawe, przy recydywie to samo co u zlodzieja.
~Zielony 2025-11-09 13:05:13 z adresu IP: (2a01:112f:4119:bc00:a8f0:x:x:x)
Niszczenie dróg progami nie jest karalne. Więc o co ten hałas?
~ANNA 2025-11-09 19:26:43 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Powiedz, że żartujesz, bo jeśli nie, to bardzo Ci współczuję.
~Siwy 2025-11-09 17:49:59 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Bądź dalej zielony
~Mietek 2025-11-09 12:36:11 z adresu IP: (195.128.xxx.xxx)
Wrocek - Ty tak myślisz jak dziecko które ma roczek. Pomyśl o bezpiczeństwie Twoim i innych pasażerów
~Sidek 2025-11-09 19:20:43 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
I po co ta histeria? To tylko tablice odległości, żadnego niebezpieczeństwa tym nie spowodowali. Tylko straty finansowe.
~J23 2025-11-09 10:01:21 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
Ciekawe tyle milionów wydane na odbudowę linii kolejowej i żadnego monitoringu...... Popatrzcie jakich mamy mądrych komentujących jak znają kodeksu i co z tego jak malowali, malują i będą malować - to nie kwestia kodeksów zobojętnienia i marazmu społeczeństwa. A najlepsze jest to panowie redaktorzy że na takie przyziemne sprawy pozwalacie komentować a wokół dzieją się gorsze sprawy które wymagały by komentarzy żeby wreszcie miłościwie nam panujący - to zabraniajcie.
~ANNA 2025-11-09 19:34:41 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
J23 wiesz dlaczego nie pozwalają komentować? Otóż dlatego żeby uniknąć tak głupich komentarzy jak twój. Kolejnym powodem jest STOP agresji!
~ARECZEK 1959 2025-11-09 13:55:24 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Przecież to Nie Niemie ani Czech czy Rus to NISZCZY TYLKO POLAK POLAKOWI GOTUJE NIESZCZĘŚCIE
~Krysti 2025-11-09 11:14:59 z adresu IP: (185.72.xxx.xxx)
No nie jaki mądrala a moze ty malowałeś . Zgroza jaki mądrala. Kultura chlopie. Weź szmatę i czysc jak mało jest zrobionych szkoda.
~Jon 2025-11-09 07:53:56 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
A jak elewacje budynków malują sprejem koloru czarnego, niebieskiego czy zielonego to nie ma strat ? Wandalizm powyżej określonej kwoty powinien być przestępstwem ściganym z urzędu z obowiązkiem nawiązki na rzecz pokrzywdzonego. Tak jest we Wrocławiu, Warszawie,Poznaniu ,Gdańsku , Krakowie i wielu miastach i miasteczkach Polski . Bezwzględna walka z graffiti,tym miejskim prymitywizmem .
~~~Kol 2025-11-09 05:55:53 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Niszczenie znaków kolejowych jest karalne. W zależności od okoliczności, sprawca może być ukarany za wykroczenie (grzywna, areszt lub ograniczenie wolności, do 5 tys. zł grzywny w przypadku art. 85 Kodeksu wykroczeń) lub przestępstwo (np. zniszczenie mienia, jeśli wartość szkody jest większa niż 800 zł). Sąd może również zobowiązać sprawcę do pokrycia kosztów naprawy szkody. Wykroczenie Podstawa prawna: art. 85 Kodeksu wykroczeń. Sankcje: kara aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny (do 5000 zł). Przykłady: samowolne ustawianie, niszczenie, uszkadzanie, usuwanie, włączanie lub wyłączanie znaku, sygnału, urządzenia ostrzegawczego lub zabezpieczającego. Przestępstwo Podstawa prawna: Zniszczenie mienia (np. art. 278 Kodeksu karnego). Kiedy jest popełniane: gdy wartość zniszczonego znaku lub urządzenia przekracza 800 zł. Sankcje: kara pozbawienia wolności. Dodatkowe konsekwencje Obowiązek naprawy: Sprawca może zostać zobowiązany do zapłaty równowartości zniszczonego lub uszkodzonego przedmiotu lub do przywrócenia go do poprzedniego stanu. Konsekwencje dla bezpieczeństwa: Niszczenie znaków, zwłaszcza sygnalizacji ostrzegawczej, może prowadzić do poważnych wypadków, zagrażając życiu i zdrowiu innych osób.
~~Kol 2025-11-09 05:53:14 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Niszczenie znaków drogowych to wykroczenie (art. 85 Kodeksu wykroczeń) karane aresztem, ograniczeniem wolności lub grzywną do 5000 zł. Jeżeli wartość zniszczonego mienia przekracza 800 zł lub wandalizm spowoduje poważne zagrożenie na drodze, może to zostać potraktowane jako przestępstwo z kodeksu karnego. W przypadku kolizji z drogim znakiem, kara może wynieść nawet 400 zł mandatu, a sąd może obciążyć sprawcę kosztami naprawy. Wykroczenie (art. 85 k.w.) Kara: Grzywna do 5000 zł, areszt do 30 dni lub ograniczenie wolności. Zakres: Dotyczy samowolnego niszczenia, uszkadzania, usuwania, przestawiania, zasłaniania lub czynienia niewidocznymi znaków, sygnałów lub urządzeń ostrzegawczych. Przykład: Przewrócenie znaku "ustąp pierwszeństwa" lub zasłonięcie znaku "zakaz wjazdu". Przestępstwo (art. 278 § 1 k.k. lub art. 279 k.k.) Kara: Pozbawienie wolności od 3 miesięcy do 5 lat. Zakres: Gdy wartość uszkodzonego mienia przekracza 800 zł lub gdy działania spowodowały znaczne zagrożenie dla innych uczestników ruchu. Przykład: Kradzież znaku, którego wartość jest większa niż 800 zł lub celowe zniszczenie znaku ostrzegawczego, co doprowadziło do poważnego wypadku. Inne konsekwencje Mandat za kolizję: W przypadku uszkodzenia znaku w wyniku kolizji drogowej (nawet nieumyślnego), sprawca otrzymuje mandat w wysokości 400 zł. Obowiązek naprawienia szkody: Sąd może zobowiązać sprawcę do pokrycia kosztów wymiany uszkodzonego znaku.
~Zen 2025-11-09 05:41:50 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Zdziczenie!!!
~Wrocek 2025-11-09 04:37:21 z adresu IP: (2a00:f41:70cf:e2d6:705e:x:x:x)
Ciekawe ,zniszczono flamastrem i spreyem?. I co niby ,stal się pogięła?. To wszystko da się zmyć szmatą z rozpuszczalnikiem,gdzie tu koszt 50 tys zł?.Ach zapomniałem ,to ta jagodność odyebała.
~Petycja 2025-11-09 13:06:33 z adresu IP: (2a01:112f:4119:bc00:a8f0:x:x:x)
A jak niszczy się drogi przez robienie przystanków wiedeńskich.
~Krysti 2025-11-09 11:16:30 z adresu IP: (185.72.xxx.xxx)
Weź wodę i poginaj do Karpacza szmata benzyna i wiosluj szybciutko.
~Polka 2025-11-09 11:11:59 z adresu IP: (185.72.xxx.xxx)
To proszę wziąść szmatę i machać jeszcze dziś. Droga wolna
~Beata 2025-11-09 07:14:25 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Wszystko nowe, a teraz pomazane. Wyczyszczenie tego kosztuje praca pracowników plus środki czyszczenia. Może p. Wrocek w ramach dotlenienia to wyczyści?
~Nick 2025-11-09 06:01:54 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To idź z tą szmatą i rozpuszczalnikiem i zmyj to mądralo.
~Bres 2025-11-09 01:07:22 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
1. Jak można zniszczyć most kolejowy flamastrem ?!, 2. Wandalizm jest wszechobecny ! Jaki kolejarski dureń w czas 3 wojny światowej nie zabezpiecza newralgiczne miejsca na kolei nadzorem z kamer ?!, 3. Tutaj płaczą o pobazgrane mazakami plansze info a 20 lat temu pozwolili rozkraść wszystko, tory, dworce, mosty, in. 4. Kto i jak został ukarany za brak nadzoru ? 1 mini kamera z internetowym nadajnikiem sygnału=69 zl !!! Kara finansowa dla 1 prac.= 3-m-czne wynagrodzenie !!! Ile to kamer ?!
~byly kolejarz 2025-11-09 00:33:11 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
a pomiędzy 1981a 2024 i.e zniszczono i straty złomu na koleji nikt tego nie rozliczył ....dzięki Niemcom ktorzy naciskali rewitalizuja linie i dworcem kolejowe a te malowania to krótka piłka imię znaleźć i ukarac
~Mehoffer 2025-11-09 00:50:33 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Niemcy nie mają akurat nic do gadania. Przyjeżdża ich coraz mniej - głównie starsze pokolenie.
~kaitek 2025-11-09 00:15:15 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
a za to zrobili między 1981 do 2025 rok kto to Rozliczy i i zniszczyli życie ludziom miejscowym jak i młodzieży odcięli od świata i Niemiec.To dzięki im zmuszeni zostali do rewitalizacji lini kolejowych i stacji
~Abba 2025-11-08 18:01:54 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
Ja za 40 tys im to doprowadzę do porządku. Ani śladu nie będzie.
~Gosc 2025-11-09 17:08:17 z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
A dlaczego jeszcze ktoś ma ci jeszcze. za to huliganstwo płacić zrób to za darmo
~General 2025-11-08 16:57:59 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Łapy obciąć przy samej dupie.
~Gość 2025-11-09 12:56:49 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
I to jest komentarz na miejscu !!!
~Aaa 2025-11-08 16:35:04 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Przypomina mi się sytuacja gdy zniszczono zabytkowy tabor w Miliczu, wandala złapali ale dostał jakiś mandat i to wszystko- a kara powinna być równa szkodom , to że teraz nie ma, to że rodzice nie mają, ale pójdzie do pracy i ma zapłacić z wypłat, powoli całą kwotę z odsetkami
~Adam 2025-11-08 16:28:28 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Przecież tu nie chodzi o Jelenią Górę. To tylko odcinek linii. Ktoś widzę, nie odróżnia i zwala wszystko co złe na Jelenią Górę.
~Kolejarz 2025-11-08 15:03:16 z adresu IP: (185.72.xxx.xxx)
Gówniarze wandale coraz gorzej się tu robi w tej Jeleniej Górze widzę. Niech se tak mieszkanie rozwalą i popiszą a nie oznaczenia kolejowe. Niech ich złapią i jak najwyższą karę dadzą . Zapłacą 200.000 zł to się nauczą.
~Krysti 2025-11-09 11:18:49 z adresu IP: (185.72.xxx.xxx)
Racja zgadzam się i jeszcze bym dodała szmata wiadro i szorowanie aż zejdzie dzień i noc i nic pić i jeść.
~usia 2025-11-09 00:24:07 z adresu IP: (185.72.xxx.xxx)
Tylko w Jeleniej Górze? Ciekawe. W naszym kraju nie ma poszanowania niczego co jest dla wszystkich ludzi.Tego powinna nauczyć szkoła,a przede wszystkim rodzice. Ale nie mają czasu...
~Adam 2025-11-08 16:29:10 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Przecież tu nie chodzi o Jelenią Górę. To tylko odcinek linii. Ktoś widzę, nie odróżnia i zwala wszystko co złe na Jelenią Górę.
~Szkodagadac 2025-11-08 14:27:14 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Idioty imie wszędzie zasłynie...
~mpa 2025-11-08 12:01:57 z adresu IP: (217.8.xxx.xxx)
Mam nadzieję,że złapią te ścierwa, ludzkie odpady.
~Mikolka 2025-11-08 11:44:50 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Biorąc pod uwagę konsekwencje działanie było grubo nieprzemyślane. Malujący - weszliście na tę ścieżkę w zlym kierunku. Jest spora grupa młodych (może już nie podstawówka ale wciąż świeżo młodych) którzy za friko, z własnej decyzji z pasją odwalili (miesiące) potężną robotę na tych torach praktycznie za PKP. Pracowali ciężko długie godziny, często jeszcze po zmroku, pożyczali od ojców sprzęt (piły i inn). Odwalali za darmo robotę jakiej nie zrobiliby w tym czasie wynagradzani robotnicy torowi. Stworzyli też patrole, które obserwowały tory - nawet na terenie Kowar. Patrole były skuteczne - łapali (zawiadamiając policję) złodziei-złomiarzy. Jelonka o tym pisała. Tak więc lepiej się ujawnijcie "artyści" - wtedy przewidzalne konsekwencje. Bo znajdą was ci co nie przepuszczą!
~~Intel 2025-11-09 05:57:57 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
"Wielkie przeprogramowanie". Profesor psychologii: jesteśmy świadkami masowego niszczenia kapitału ludzkiego w skali globalnej — Możemy mówić o setkach milionów młodych ludzi na całym świecie, którzy będą mniej inteligentni, mniej szczęśliwi i mniej kompetentni — mówi Jonathan Haidt. Profesor psychologii z New York University uważa, że na skutek użytkowania nowych technologii od dzieciństwa nastąpiło "wielkie przeprogramowanie" w społeczeństwach. I może ono pociągnąć za sobą nieprzewidywalne konsekwencje.
~Waldi 2025-11-08 11:24:22 z adresu IP: (185.72.xxx.xxx)
A może nie sprzedawać lakiery spreye itd
~Bres 2025-11-09 01:10:26 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
A może nie rodzic bezmózgich durni ?! itd
~Ehtam 2025-11-08 14:29:20 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Nie sztuka zakazywać. Czemu mają cierpieć artyście bo na świecie są kretyni? Wystsrczy rozstrzelać kretynów. ;)
~Dan 2025-11-08 10:52:42 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
A kamery nie kosztują dużo ,czas pomyśleć!
~Adam 2025-11-08 10:20:41 z adresu IP: (162.120.xxx.xxx)
Typowa Jelenia Góra... Co drugi uważa się tam za Wielkiego Szu i gangstera od siedmiu boleści. Do tego jeszcze te pozostałości niemieckiej okupacji w postaci Werwolfu
~Nick 2025-11-08 14:31:37 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
A poza tym z główka wszystko w porządku?
~Adi77 2025-11-08 10:20:01 z adresu IP: (79.203.xxx.xxx)
Powini każdemu z nich po 50 tyś.dowalić,żeby zapamiętali do końca życia .zero tolerancji za wandalizm!!!!!!!
~Kolejarz 2025-11-08 15:04:39 z adresu IP: (185.72.xxx.xxx)
Jak najwięcej niech dołożą
~Ad567 2025-11-08 09:57:35 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Społeczeństwo polskie nigdy z patologii nie wyjdzie
~Bum 2025-11-08 08:59:25 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Przepraszam, wandale to oczywiście idioci, ale czy aytor tego tekstu czytał, co napisał? Może by tak jednak sprawdzić tekst pod względem językowym, zanim się go umieści w sieci?
~Mądrala 2025-11-08 09:07:39 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Raczej autor był pijany albo idiota, jak można zniszczyć most kolejowy flamastrami i farbą w puszcze?
~... 2025-11-08 08:40:32 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Serio? Wyobraź sobie, że malujesz elewację na Twoim domu a jakiś idiota z grafomańskimi zapędami przychodzi w nocy i bazgra autografy na ścianach, zupełnie tak, jakby kogokolwiek obchodziło jaką ma ksywkę... Dom pomazany i musisz znów wydać masę pieniędzy na malowanie... Nadal uważasz, że to nie jest zniszczenie?
~~Spray 2025-11-09 05:59:35 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Cały Wrocław - Stolica Kultury jest tak pogryzmolony sprayami
~Maciej 2025-11-08 08:27:36 z adresu IP: (2a00:f41:70f7:9206:5c5b:x:x:x)
Myślę, że to jednak lekka przesada pisać że markerem zniszczono most kolejowy ;D.
~Eko 2025-11-09 13:08:40 z adresu IP: (2a01:112f:4119:bc00:a8f0:x:x:x)
To musiał być bardzo żrący marker
~Ehtam 2025-11-08 14:31:15 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Bonto marker z krwią obcego był. Rozpuścił karton z którego PKP mosty zbudowało. Taką konkluzje mam po artykuke Pana Macieja...
~Olo 2025-11-08 08:20:42 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
De bili w tym kraju nie brakuje. Na kretynizm nie ma lekarstwa. Jak złapią do paki i porządne grzywny dla gówniarzeri.
~Hajaha 2025-11-08 08:12:16 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Starty 50ty? Za co za usunięcie napisów? Ja z chęcią podejmę się usunięcia za te pieniądze, żenada .
~Ehtam 2025-11-08 14:31:49 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Tonja usunę za 49 tysi. I deal ubity.
~Świdniczanin 2025-11-08 13:09:15 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Widać ze nie masz pojęcia o czym piszesz. Znaki są do wymiany. Następnym razem zanim coś napiszesz to ugryź temat i użyj mózgu.
~Czytelnik 2025-11-08 10:28:31 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Złòż oficjalną propozycję pokrzywdzonemu i działaj.
~Myślę 2025-11-08 07:31:30 z adresu IP: (2a00:f41:b019:8f5e:efcd:x:x:x)
Psy przyprowadzic aby wytropily tych mądrych inaczej , bo jakis ślad zostawili oprocz bazgrołów
~ABCs. 2025-11-08 07:02:32 z adresu IP: (2a00:f41:7007:b950:0:x:x:x)
Kolejne wypisywanie cudownych głupot pod publiczkę. Przez cudowną inteligencję z dostępem do internetu. Ale oderwana od rzeczywistości. Sprayem zniszczyli most?. Śmiech na sali. Na zdjęciach widać że znaki są dalej czytelne. Urządzenia techniczne przez pomalowanie sprayem. Nie tracą swoich właściwości. Ale medialna inteligencja. Szuka powodu do wypisywania głupot.
~Ktoś 2025-11-08 08:53:22 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Słuchaj, jak by nie było... ktoś zapłacił ogromne kwoty za modernizację linii i żaden grafonan, który jeszcze matce za mleko z cycka nie podziękował i który sam pieniędzy nie zarabia nie ma prawa bazgrać po nie swoim. Niech mu mamusia blok rysunkowy kupi, albo zeszyt w trzy linie do ćwiczenia podpisu. A Ty wyobraź sobie, że pomalowałeś dajmy na to klatkę schodową a nocą jakiś idiota pobazgrał ściany... Twoje pieniądze i pracę szlag trafi. Nie jest to zniszczenie? Albo wyobraź sobie, że ktoś Ci auto sprayem pomazał? Nie było by to zniszczenie? Znaki na całej długości linii są ważne dla bezpieczeństwa. Pociąg to nie rower. Prędkość musi być dopasowana do kąta pochylenia. A te bazgroły niestety mogą zaburzać koncentrację na dłuższą metę i być. mylące, zwłaszcza we mgle czy po zmroku. Zresztą! Nie ma dyskusji! Wara gówniarzom od cudzej własności i mam nadzieję, że gdy Ich znajdą, nie ukarają rodziców - nakładając wielotysięczne grzywny, tylko tych kretynów do kamieniołomu na zarobek wyślą na kilka ładnych lat.
~Nik 2025-11-08 06:42:49 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Za wandalizm- chłosta. A za umyślne uszkodzenie infrastruktury technicznej - uciąć rękę.
~Bres 2025-11-09 01:21:17 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Porypało was kolejarze ?! Trzeba znać umiar !!! Wyczyszczenie /oklejenie tablic info to raczej nie 50 tys. Zł. Wandali leniwe policjanty i SOK-isci musza dorwać, a jak nie to zero awansu, premii+ kara finansowa ! Każdy z wandali / ich rodzice muszą zapłacić koszty naprawy+kary administracyjne (maksymalne) z odsetkami. Nie mają kasy to odpracować na koleii właśnie przy naprawie takich tablic. STOP POLSKIEJ GŁUPOCIE !!! RÓBTA CO CHCETA !!! i POLACY, NIC SIĘ NIE STAŁO !!!
~yes 2025-11-08 16:46:09 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
~Baron 2025-11-08 10:29:32 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Brawo. Popieram.
~ABCs. 2025-11-08 07:03:31 z adresu IP: (2a00:f41:7007:b950:0:x:x:x)
A za głupotę?. Jaka kara?.
~oski 2025-11-08 05:12:48 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ci co narobili tych strat na tej trasie to co najmniej musieli sie bardzo nudzić w życiu
~Michalina 2025-11-08 01:16:19 z adresu IP: (2a01:112f:d19:5f00:8124:x:x:x)
Te zakute gówniarskie łby które tej dewastacji dokonały powinny te napisy swoimi jęzorami zmywać.
~~Bohomazy 2025-11-07 22:17:34 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Wielkie przeprogramowanie". Profesor psychologii: jesteśmy świadkami masowego niszczenia kapitału ludzkiego w skali globalnej — Możemy mówić o setkach milionów młodych ludzi na całym świecie, którzy będą mniej inteligentni, mniej szczęśliwi i mniej kompetentni — mówi Jonathan Haidt. Profesor psychologii z New York University uważa, że na skutek użytkowania nowych technologii od dzieciństwa nastąpiło "wielkie przeprogramowanie" w społeczeństwach. I może ono pociągnąć za sobą nieprzewidywalne konsekwencje.
~Ziobro 2025-11-07 22:04:15 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
To nie wandale tylko jacyś gówniarze po szkole wracali, miękiszony i fujary.
~Bąkiewicz 2025-11-07 21:21:09 z adresu IP: (2a02:a318:40e9:6d80:1879:x:x:x)
Wystarczy znaleźć gościa o ksywie Faza i wszystko się wyjaśni. Bąkiewicz z wariatami zamiast latać po granicy, tam powinien pójść poszukać gościa. Wiele by wtedy zrobił.
~mdsk 2025-11-08 12:16:00 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Zapomnij, oni byli na tej granicy tylko latem.jak było ciepło i były kamery telewizyjne. Z początkiem.września słuch po nich zaginął :)
~miki 2025-11-07 18:18:10 z adresu IP: (194.9.xxx.xxx)
osobiście jestem za tym żeby sprawcy wszelkich umyślnych wykoroczeń/przestępstw na mieniu a w szczególności Państwowym i samorządowym (czyli nas wszystkich) zmuszeni byli do pokrycia w pełni kosztów (materiał+robocizna) odtworzenia/naprawy wg skróconej ścieżki sądowej (a nie jakiś ciągnących się przez całe pokolenia procesów cywilnych). Wreszcie do czegoś słusznego przydaliby się komornicy. A teraz co mamy? skromny mandacik, pouczenie, obietnica poprawy ? a w skrajnym przypadku odsiadka na koszt podatnika
~przechodzień 2025-11-07 17:19:55 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Gdy w głowie masz mniej, niż w tej puszce z farbą... Ja bym rozmazał bohomazy na zdjęciach, żeby te gamonie w pieluchomajtkach się nie cieszyły, że trafiły na jakiś większy portal.
~Ech.... 2025-11-07 16:55:35 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
A gdyby przywrócić karę chłosty? Dla wandali, oszustów, złodziei, nieuczciwych urzędników i polityków wykorzystujących niecnie stanowiska?
~Bres 2025-11-09 01:25:58 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
W Anglii to zrobiono ! Dopiero po kilku interwencjach, na różnym poziomie, ale na koniec gówniarz w szkole dostaje chłostę witką o ściśle określonej grubości i i ilości razów
~Nick 2025-11-07 16:03:53 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
~W-w 2025-11-07 15:21:44 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Co to trzeba mieć w głowie, żeby biegać po torach, wspinać się na słupy tylko po to, żeby zostawić po sobie takie gówniane bohomazy? To już nie chodzi o dewastację, ale o to, że komuś w ogóle się chciało.