Środowiska narodowe chcą zerwania współpracy Wrocławia ze Lwowem. "Ten pomysł ma zapach ruskiej onucy" - Radio Wrocław

Środowiska narodowe chcą zerwania współpracy Wrocławia ze Lwowem. "Ten pomysł ma zapach ruskiej onucy"

Joanna Jaros
Joanna Jaros
| 5 miesiecy temu, 2026-01-15, 20:05
Środowiska narodowe chcą zerwania współpracy Wrocławia ze Lwowem. "Ten pomysł ma zapach ruskiej onucy" - Ruchy narodowe chcą zerwania współpracy Wrocławia ze Lwowem.
Ruchy narodowe chcą zerwania współpracy Wrocławia ze Lwowem.
Fot. Joanna Jaros

Wrocławski Ruch Narodowy chce, aby prezydent Jacek Sutryk zerwał partnerską umowę miast ze Lwowem. Chodzi o sympatyzowanie Andrija Sadowego, mera Lwowa, ze Stepanem Banderą. Już raz zerwaliśmy taką umowę, przypomina Łukasz Żarnecki z Ruchu Narodowego:

- Otóż w 2005 roku Wrocław wypowiedział stosunki partnerskie białoruskiemu miastu Grodno w związku z represjami na Polakach. Dlaczego nie możemy tego teraz zrobić ponownie?

- Co robi mer Lwowa, który już słynie z antypolskich wypowiedzi, który niejednokrotnie mówił, że Polacy byli takim samym wrogiem, jak Związek Radziecki dla Ukraińców, gdzie chełpi się tym, że co roku w jego rodzinie obchodzone są urodziny Stepana Bandery - dodaje Paweł Przystawa z Nowej Nadziei.

Sprawdź też: 15-latka, która zaatakowała nożem 77-latkę, trafiła do Policyjnej Izby Dziecka. Czy odpowie jak dorosła?

 

Miasto odpowiada: Nie współpracujemy z merem, tylko ze Lwowem

Tomasz Sikora z Biura Prasowego Urzędu Miasta odpowiada - my współpracujemy nie z merem, tylko ze Lwowem:

- Każdy pomysł ograniczania współpracy ze Lwowem, każdy pomysł ograniczania współpracy z miastami, w których trwa wojna, w których cierpią ludzie, ma zapach ruskiej onucy, tak po prostu.

- Wspieramy i wspierać będziemy budowę szpitali dla inwalidów wojennych, albo dla osób poszkodowanych w ramach działań wojennych we Lwowie. Lwów rzeczywiście współpracuje z nami, jeśli chodzi o pomnik na Wzgórzach Wuleckich.

W piśmie złożonym do Ratusza jest też pytanie o ocenę tej sytuacji przez Radę Miejską Wrocławia. Wrocław i Lwów są miastami partnerskimi od 2001 roku.

Wrocław: Wypadki, korki i... bierność miasta. Wrocławianie chcą przebudowy niebezpiecznego przejazdu kolejowego


Komentarze (69)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Woytek32 2026-01-19 15:16:43 z adresu IP: (149.102.xxx.xxx)
Kto im pozwolił stać na głowie Se. Jana? To jest obraża uczuć religijnych Naszego Narodu . Onuce ruskie śmierdzą bardziej niż U..skie. A ten krasnoludek w czerwonej czapeczce nie jest podobny do wrocławskich. Z mordy podobny do kacapów co nas męczyli
~wowka54r. 2026-01-20 19:50:51 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Wojtusiu jest gorzej niż myślisz! Popatrz po ilu tysiącach krzyży i krzyżyków stąpasz codziennie!? Aby nie obrażać uczuć religijnych walcz o okrągłe kafelki, brukówki i płyty chodnikowe. A przede wszystkim weź yebnij się w zakuty łeb pało .
~Hans 2026-01-19 15:08:09 z adresu IP: (149.102.xxx.xxx)
Narodowcy gorsi niż b....rowcy
~Petycja 2026-01-19 14:18:43 z adresu IP: (2a01:112f:4601:1600:ccf7:x:x:x)
Biorąc stosunek prezydenta do Polaków nie liczę na to.
~Bibon 2026-01-18 20:57:13 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Narodowcy polscy nienawidzą narodowców ukraińskich. Kochają za to niemieckich, nawet jak ci plotą bzdury o Polakach. Niezbadane są meandry myśli tych półgłówków.
~Andreas 2026-01-18 18:53:16 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ale pajace. Idźcie sobie do WC i zerwijcie listki papieru toaletowego, nawet tysiące. Ile chcecie. Przynajmniej wesprzecie poooolski przemysł
~Natalia 2026-01-18 18:48:22 z adresu IP: (108.181.xxx.xxx)
Zerwanie współpracy Wrocławia ze Lwowem byłoby teraz niekorzystne dla Polaków. Przez 4 lata Polacy wydali na ukraińców blisko 1 bilion złotych, w tym na budowę muzeum bandery we Lwowie. Zerwanie współpracy oznaczałoby, że tych pieniędzy Polacy już nie odzyskają.
~Wojtek 2026-01-18 19:00:34 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Niezależnie czy zerwiemy współpracę, czy mie, to tych pieniędzy itak nie odzyskamy, a możemy przynajmniej po zerwaniu współpracy tam więcej kasy nie pompować, a dopóki ta jednostronna współpraca istnieje, to cały czas im coś sponsorujemy.
~wowka54r. 2026-01-18 19:00:05 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Natalio my tych pieniędzy nie odzyskamy jak 2x2=4. Puściliśmy w bagno służbę zdrowia a to hańba!
~Abcde 2026-01-18 12:50:47 z adresu IP: (2a02:2a40:87f9:2d00:4171:x:x:x)
Wrocławski magistrat jak zwykle wspiera antypolonizm. Tymi ludźmi powinna się zająć prokuratura.
~Zenek 2026-01-17 20:18:42 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
I mają rację, upadlina neobanderowska ..
~ABCs. 2026-01-17 18:23:04 z adresu IP: (2a00:f41:70cf:2705:0:x:x:x)
Pro ukraińskiego barbarzyństwa ciąg dalszy. Masakra. Nic do tych kapuścianych głąbów nie dociera. I jeszcze w miejscu starego "Kalogródka". Chcą budynek dla ukraińców budować. Gdzie brakuje żłobków i przedszkoli.
~Nero 2026-01-17 18:21:53 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Zbyt duża liczba jest Ukraińców na Dolnym Śląsku .
~ABCs. 2026-01-17 18:24:01 z adresu IP: (2a00:f41:70cf:2705:0:x:x:x)
Nie tylko na Dolnym Śląsku. W całej Polsce.
~Slde 2026-01-17 17:40:21 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Chyba Urzad Wrocławia też uczestniczył na Podkarpaciu , bo coś dziwnego się dzieje w POPiSie z tą narracja UKRAINSKA.
~A spadać 2026-01-17 17:25:16 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Niech si pocalują w tylki. Dzisiejsi Wrocławianie to przede wszystkim potomkowie Lwowiaków i Litwinów.
~Set 2026-01-17 15:24:48 z adresu IP: (2a00:f41:701e:d32e:0:x:x:x)
Maja rację lepiej ruska o nuca nóż ukraiński pampers
~Set 2026-01-17 15:23:35 z adresu IP: (2a00:f41:701e:d32e:0:x:x:x)
Co ty P......sz
~Polak 2026-01-16 20:45:20 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ci narodowcy to ruskie onuce powinno ich się odstawić na granicę i wysłać do ich kochanego wuja Vladimira
~ABCs. 2026-01-17 18:16:41 z adresu IP: (2a00:f41:70cf:2705:0:x:x:x)
Ukraińska zatęchła onuca w akcji. Nie nazywaj się Polakiem.
~ABCs. 2026-01-17 18:14:10 z adresu IP: (2a00:f41:70cf:2705:0:x:x:x)
Dalej machasz ukraińską flagą. Tak i ci kazali?. Czy jesteś ukrem?.
~Rysio 2026-01-16 17:04:57 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Czy któryś z was, chłopcy urodził się we Wrocławiu? Więc jeśli nie, to proponuję wrócić do korzeni i tam próbować. Wrocław jest miastem WOLNYM
~ABCs. 2026-01-17 18:19:03 z adresu IP: (2a00:f41:70cf:2705:0:x:x:x)
Tak jak ty jesteś wolny od samodzielnego myślenia. Przydało by się żeby Wrocław był Wolny od takich elementów.
~Heimat 2026-01-16 19:28:58 z adresu IP: (2a02:8108:9791:dd00:ec90:x:x:x)
uha ... prawdziwy Breslauer sie odezwal ... a tak naprawde to jest ukra-emigrant z drabiniastym wozem.
~ tutejszy 2026-01-16 14:56:36 z adresu IP: (2a09:bac5:5067:2dc::x:x:x)
Trzeba mieć nos Stefana b. by w tym apelu wyczuwać zapach onuc
~Agt 2026-01-16 14:13:14 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
LoL , tak jak sympatyzuje z tymi ideami co to za pomysł. To tak jakbym nie chciał pracowac, startować na posła z Wrocławia bo rządzi nim Sutryka.
~Tom 2026-01-16 14:10:31 z adresu IP: (2a02:a317:e39a:9b80:9799:x:x:x)
Z twarzy wyglądają jakby zza Uralu przyszli.
~Darvin 2026-01-16 14:14:23 z adresu IP: (2a02:8108:9791:dd00:ec90:x:x:x)
@Tom: nie kazdy urodzil sie ZOO.
~Propaganda 2026-01-16 12:47:49 z adresu IP: (2a02:8108:9791:dd00:ec90:x:x:x)
dyzurny-meteorolog w Ratuszu zada: zadnego wyzu z Rosji! , popadajmy w patriotyczna depresje!
~KriS 2026-01-16 10:49:19 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Onuca onuca...ta sama płyta bez zmian...oj oj...:))))
~Piekny Las 2026-01-16 12:02:42 z adresu IP: (2a02:8108:9791:dd00:ec90:x:x:x)
"... onuce" to prostactwo i typowa manifestacja przerazajacej pustki intelektaulnej oraz brak racjonalnych argumentow u PRW pulicystki ... byc moze z ukra farmy.
~Hektor 2026-01-16 10:36:20 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Ten cytat brzmi efektownie, ale opiera się na niebezpiecznym uproszczeniu. Wrzuca różne zjawiska do jednego worka i nazywa je „totalną irracjonalnością”, zamykając tym samym przestrzeń do rozmowy. To wygodne, lecz intelektualnie słabe. Problemem nie jest nacjonalizm, religia czy tożsamość sama w sobie, lecz moment, w którym jakakolwiek idea przestaje podlegać krytyce i zaczyna usprawiedliwiać przemoc. Historia pokazuje, że równie groźna bywała ślepa wiara w „czysty rozum”, postęp czy jedynie słuszną wizję człowieka — bez Boga, bez narodu, ale z taką samą gotowością do palenia stosów. Irracjonalność nie rodzi się z przekonań. Rodz­i się z fanatyzmu, niezależnie od tego, czy ma on barwy religijne, ideologiczne, czy „anty-ideologiczne”. Dlatego prawdziwym zagrożeniem nie są idee, lecz niezdolność do ich kwestionowania. Tam, gdzie kończy się dialog, zawsze zaczyna się stos — bez względu na to, kto trzyma pochodnię.
~Dante 2026-01-16 11:14:56 z adresu IP: (2a02:8108:9791:dd00:ec90:x:x:x)
Slynny wroclawianin Dietrich Bonhoeffer napisal, ze głupota nie jest wadą „intelektualną”, lecz „moralną” ergo: defek moralny. Ludzie dopuszczaja do tego zeby byc głupcami. Wzrost władzy partii, religii czy grupy powoduje „zarażanie” jej członków głupotą. Nawet jeśli ludzie są mądrzy jako jednostki, w grupie stają się głupi. Jest to zatem problem raczej socjologiczny niż psychologiczny. Głupota jest groźniejszym wrogiem dobra niż zło. Przeciwko złu można protestować, można je ujawniać, można mu zapobiec siłą, jeśli to konieczne, bo zło zawsze nosi w sobie zalążek samozniszczenia, inicjujac w człowieku przynajmniej uczucie niepokoju. Ale wobec głupoty jesteśmy bezbronni. Ani protesty, ani przemoc nic tu nie dadzą; Przekonania nie działają; Faktom, które przeczą własnym uprzedzeniom, po prostu nie trzeba wierzyć – w takich przypadkach głupiec staje się wręcz krytyczny, a jeśli faktów nie da się uniknąć, można je po prostu zignorować jako pozbawione znaczenia, odosobnione przypadki. W przeciwieństwie do człowieka złego, człowiek głupi jest całkowicie zadowolony z siebie, staje się wręcz niebezpieczny, łatwo go sprowokować i jest gotowy do ataku. Dlatego należy zachować większą ostrożność wobec głupców niż wobec złych. … Przy bliższym przyjrzeniu się staje się oczywiste, że każdy silny zewnętrzny pokaz siły, czy to politycznej, czy religijnej, uderza znaczną część społeczeństwa głupota.
~Hsh 2026-01-16 09:51:34 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Współpracujecie ze Lwowem, ktory reprezentuje mer Lwowa. Dlaczego takoe proste rzeczy trzeba tlumaczyć
~Propaganda 2026-01-16 08:55:16 z adresu IP: (2a02:8108:9791:dd00:ec90:x:x:x)
Polskie Radio Wroclaw jest uważany za okręt flagowy polskiego dziennikarstwa, ale w rzeczywistości jest siedliskiem najbardziej poetyckich kłamstw i najbardziej perfidnych fałszerstw w polskim krajobrazie medialnym. Np. wywiad w PRW wokół gawędziarza i "absolwenta" Collegium Tumanum nie był odosobnionym incydentem, lecz raczej symptomem: w TVP/PR wszystko, co brzmi pięknie, jest elegancko sformułowane i idealnie wpisuje się w POPiS światopogląd, jest akceptowane jako jedyna prawda. Motto mediow publicznych brzmiało kiedyś: „Powiedz, jak jest”. Dziś powinno brzmieć: „Powiedz, jak chcielibyśmy, żeby było”. Obecnie PR nie gardzi jedynie Polska pod rządami Donalda Tuska i jego wyborców. Każdy, kto czerpie informacje np. o Rosji wyłącznie z TVP/PR, uważa, ze ten kraj zaraz nas napadnie i musimy finasowac Ukraine bo bedzie masakra. Reporterzy mediow publicznych opowiadając historie ze świata, który nie istnieje – dobrzy bohaterowie mówią jak reporterka PRW o "zapach ruskiej onucy" , źli jak złoczyńcy z filmów o 007 lub chrząkający mieszkańcy lasu.
~Michał 2026-01-17 09:46:23 z adresu IP: (2a02:2a40:87ff:1400:722:x:x:x)
Nie trzeba jakoś szczególnie mediów polskich słuchać, żeby znać plany Rosji. Można też poczytać podręcznik do historii. Można także posłuchać, co mówią w rosyjskiej telewizji (publicyści, prezenterzy, politycy, byli prezydenci, obecni rzecznicy lub ministrowie). Jak idziesz na ulicy i dwóch typów kopie jednego, co leży na ziemi mówią, że jak tylko skończą, to ciebie też pokopia, to czekasz grzecznie i mówisz kumplowi obok że to tylko czczą gadanina czy jednak dzwonisz po policję, uciekasz albo wołasz kogoś do pomocy? Jeszcze dopisz, że Rosjanie się tylko bronią i będzie bingo propagandy.
~Janusz 2026-01-16 09:30:10 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Większość dzinnikarzy z lpkalnych medió dziś pracuje dla miasta Wrocław : Dzikowska, Sikora, Gałecki - oni się sprzedadzą za jak Judasze
~Miro 2026-01-16 08:40:21 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
"...Światu grozą trzy plagi, trzy zarazy. Pierwsza - to plaga nacjonalizmu. Druga - to plaga rasizmu. Trzecia - to plaga religijnego fundementalizmu. Te trzy plagi mają tę samą cechę, wspólny mianownik - jest nim agresywna, wszechwładna, totalna irracjonalność. Do umysłu porażonego jedną z tych plag nie sposób dotrzeć. W takiej głowie pali się święty stos, który tylko czeka na ofiary..." - Ryszard
~Michał 2026-01-17 09:54:56 z adresu IP: (2a02:2a40:87ff:1400:722:x:x:x)
Pan Ryszard nie widział Młodzieży Korony Konfederacji Imperium czy jak się tam teraz ten ksenofobiczny potwór na ten moment nazywa na oczy, ale mechanizmy które widział, były dokładnie takie same, więc i opis będzie adekwatny.
~Bart 2026-01-16 22:44:56 z adresu IP: (2a00:f41:70d9:69ab:0:x:x:x)
Lewactwo czy prawica to ekstrema tego samego czyli zapatrzenia w jakąś tam ideologię.
~Marek trzy pokolenia Wroc 2026-01-16 21:55:34 z adresu IP: (2a00:f41:b0ab:1081:0:x:x:x)
Świat, nie tylko Polskę, opanowało coś, co jest górze od syfilisu, kilku i rzeżączki ! (No te trzy, da się wyleczyć) . Mamy lewactwo, prostactwo i wtórny prymitywizm z tendencjami niewolniczymi!!! Bo to, leczy się jedynie wymianą klasowo pokoleniową! Pozostaję w nadziei, że niedługo wymyślą wam lewactwo, szczepionkę, która wreszcie wyreguluje świat.
~YSI 2026-01-16 14:46:52 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
W punkt!!!!!!!
~Xxxx 2026-01-16 14:16:03 z adresu IP: (84.40.xxx.xxx)
A najgorsza jest banderyzm i kominizm
~Dante 2026-01-16 08:36:33 z adresu IP: (2a02:8108:9791:dd00:ec90:x:x:x)
"zapach ruskiej onucy" ... rynsztopowy poziom dziennikarstawa. Najważniejsza rzecza, którą musimy wiedzieć o niezaleznych od rzadowej narracji mediach brzmi: lewica(we wszystkich partiach, np.POPiS) nie nienawidzi niezaleznych mediow i nie boi się ich tak bardzo dlatego, że sa tacy, jakimi ich pro-rzadowe media nazywają, ale dlatego, że NIE sa tacy, jakimi ich propagandzisci nazywają. Boją się ich, ponieważ przeciwstawiaja sie ich wojennej ideologii, russofopii i dziennikarskiej prostytucji, demistyfikuja ich zawiły język i konfrontuja ich bajkowe słowa z twardymi, a czasem bolesnymi faktami. Bo każdego dnia, z pasją zwracaja nam uwage aby zadac sobie to proste pytanie: Czy to, co mówią nam potężni, jest prawdą? odpowiedz: zdecydowanie zbyt często – po prostu NIE JEST. PRW bylo i jest zawsze blisko tronu dlatego ta przepojona nienawiscia i inwektywami salwa do grup spoleczynych o oddmiennym zdaniu.
~Qrak 2026-01-16 07:54:36 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ruchom narodowym się śrubka odkręca
~Dron 2026-01-16 07:45:33 z adresu IP: (2003:f5:5f12:8400:4471:x:x:x)
Szkoda ,że to nagłaśniacie pięciu ruskich fanów na ponad półmilionowe miasto to pryszcz.Warto aby armia pamiętała o tych "bohaterach" jak dojdzie do wojny z rosja.Koleni bąkiewicze co zagrożenia na wschodzie nie widzą
~agawid10 2026-01-16 07:40:02 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Szanujmy się, bo nikt nas nie będzie szanował.
~Mieszkaniec. 2026-01-16 07:01:51 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Widać, że we wrocławskim ratuszu banderowcy naziści mają sie dobrze. Współpraca z banderowcami, zmiana Wrocławia na Breslau. A jak komuś się to nie podoba, to wyzwiska od "ruskich onuc". Klasyka wśród komuchów.
~wowka54r. 2026-01-16 07:36:00 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Wypraszam sobie ja jestem lewakiem czyli komuchem a wcale tak nie myślę. Patrz niżej na mój post. I jeszcze mała uwaga do Kąradzika - chodzi się po herbie! Ten herb jest integralną częścią chodnika! Ja myślałem, że tylko w czasie upałów ludziom od-pier-da-la a tu qrva mróz też!
~KONRAD 2026-01-16 02:03:47 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Na herbie Wrocławia na wrocławskim Rynku ani się nie stoi,ani się nie chodzi po nim.Ta uwaga dotyczy wszystkich.Herb Wrocławia trzeba szanować.Kto tego nie wie lub nie robi sam się usuwa poza nawias kultury.
~Powtórka 2026-01-16 01:16:05 z adresu IP: (2a02:a318:40e9:6d80:315a:x:x:x)
Znów ruscy próbują kłócić Polaków z Ukraińcami. To samo było przed wojną w 39 roku.
~Breslau 2026-01-15 23:28:36 z adresu IP: (2a09:bac3:43a6:2791::x:x:x)
Lwów to miasto bardzo bliskie Wrocławiowi, a Ukraińcy to nasi przyjaciele i jakiś jeden dzban na stanowisku miejskim tam tego nie zmieni.
~Wro 2026-01-15 22:52:36 z adresu IP: (2a09:bac3:43a1:2e00::x:x:x)
Ooo az pięciu przygłupów złapało się w jednym kadrze na zdjęciu
~zeryeter 2026-01-15 22:42:16 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
Miłosz Tamulewicz jeden z lepszych głosów we Wrocławiu. Brawo dla młodych
~pablokortma 2026-01-15 23:05:02 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
Wyrobił się
~12t 2026-01-15 21:47:04 z adresu IP: (:x:x:x)
Polit-poprawne matolstwo wywęszy niezawodnie ruską onucę-ale już wszechobecnego odoru czosnku i cebuli nie wyczują ani o jotę. Dobrze wiedzą z której strony chlebek jest posmarowany?
~Winoczelli 2026-01-17 09:58:21 z adresu IP: (2a02:2a40:87ff:1400:722:x:x:x)
ja zawsze smaruję chlebek od góry. u was smaruje się jakoś inaczej? ale skórki smaruje się? poza tym, odór czosnku i cebuli? ciekawe co byś gotował polskiego bez czosnku i cebuli? kebaba?
~bleblebator 2026-01-15 21:31:41 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Na brak argumentów Ad Putinum. Jakie to prymitywne, prostackie. Skoro chcą chołubić we Wrocławiu B0anderę, niech ulicy Mickiewicza przywrócą starą nazwę Adolf Hitlerstrasse
~janusz 2026-01-15 21:21:39 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
czekam aż pan Sikora były dziennikarz radia Wrocław wytłumaczy Polakom że pomniki Bandery we Lwowie to nic takiego bo przecież Wrocław też był kiedyś Niemiecki to może niech postawią jakiś pomnik Adolfa na tą część
~Ewa 2026-01-15 21:21:15 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Lepiej być ruską onucą niż banderowskim podnóżkiem.
~KONRAD 2026-01-18 22:55:26 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
@Hektor: jeśli ktoś chce być faktycznie wolny w życiu i myśleniu to nie podpiera się cytatami z komunistów wrogów każdej wolności :-)
~wowka54r. 2026-01-16 11:52:44 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Hektorze miało być. Przepraszam i pozdrawiam.
~wowka54r. 2026-01-16 11:52:06 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Sektorze na Kąradzika nie ma whoja we wsi. Tytan intelektu!
~Hektor 2026-01-16 10:51:42 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
To, że cytat ma określonego autora -Konrad, nie unieważnia jego sensu ani nie czyni go „mentorstwem”. To klasyczny błąd: atak na życiorys zamiast na treść. Wolny człowiek nie sprawdza, kto coś powiedział, tylko czy to jest prawdziwe. Paradoksalnie właśnie ta logika „z kim ci po drodze” była fundamentem systemów, z którymi rzekomo chcemy zerwać. A wolność polega na samodzielnym myśleniu — nawet wtedy, gdy prawda pada z ust kogoś niewygodnego.
~KONRAD 2026-01-16 01:52:58 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
To cytat z tow.Leszka Milera do 1990 roku członka Komitetu Centralnego PZPR,który przemycił do Polski na początku lat 90. XX wieku milion dolarów od sowieckich komunistów, za które zbudowano pierwszą postkomunistyczną partię w III RP - SdRP prostoplastę SLD i tzw.Nowej Lewicy.Gratuluję mentora:-) A w życiu nie należy być ani niczyją onucą ani niczyim podnóżkiem tylko wolnym człowiekiem.
~Stary wrocławianin 2026-01-15 21:13:09 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Tak czy owak jakiś mocny sygnał, że NIGDY NIE ZAAKCEPTUJEMY BANDERYZMU, tak jak i żadnej innej Z A R A Z Y, powinien być.
~wowka54r. 2026-01-15 20:58:48 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Nie jestem narodowcem ale w pełni popieram wniosek o zerwanie współpracy z Lwowem. Panu Sikorze tylko przypomnę, że sankcje są nałożone na państwo rosyjskie a nie na samego Putina i Ławrowa dla towarzystwa. Przypomnę panu wielotysięczne obchody 120-ej rocznicy urodzin Bandery a miało to miejsce właśnie we Lwowie 01.01.2026! Czy zaszczycił pan tą imprezę? Jest pan w tych swoich argumentach obślizły jak przepocone gacie UPAińskiego żołdaka po czterech latach wojny. I małe pytanko techniczne ile tych szpitali macie zamiar pan i panu podobni tam wybudować? Czy wrocławianie będą mieli wstęp wolny do izby pamięci SS Galizien we Lwowie?
~wowka54r. 2026-01-16 12:10:05 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Pan Sikorski rżnie głupa albo jest w komfortowej sytuacji i nie musi. Film z tegorocznej masowej (!!!!) manifestacji urodzinowej jest skutecznie usuwany z internetu. Kto to robi ukry, Rosjanie czy nasi? Odpowiadam ze stuprocentową ,pewnością - NASI. Czy pan Sikora chce wmówić nam, że te tłumy z pochodniami to mer Lwowa z żoną!?
~Hektor 2026-01-16 10:48:10 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Popieram sens tej tezy, ale dopowiem bez inwektyw, za to precyzyjnie: Nie chodzi o „narodowość”, tylko o konsekwencję państwową. Sankcje nie są gestem towarzyskim wobec osób, lecz narzędziem wobec państw i ich polityki pamięci- też. Jeśli partner samorządowy publicznie celebruje postacie i formacje wprost sprzeczne z elementarną wrażliwością historyczną, to współpraca przestaje być neutralna. Powinni to wiedzieć ... I tu pytanie zasadnicze do Sikorskiego: czy polityka zagraniczna ma opierać się na symbolach i faktach, czy na wygodnym przymykaniu oka? Bo solidarność nie polega na milczeniu wobec rzeczy trudnych — polega na stawianiu warunków.