Szybciej do Poznania. Wielki remont u kolejarzy

Elżbieta Osowicz | Utworzono: 2014-09-15 17:23 | Zmodyfikowano: 2014-09-15 18:40
A|A|A

zdjęcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

90 procent prac już wykonano. Teraz kolejarze koncentrują się na modernizacji wiaduktów przy Starogroblowej i Grabiszyńskiej. Prace są prowadzone przy ciągłym ruchu, bo po trasie w ciągu doby przejeżdża około 250 składów. 

Montaż wiaduktu na Grabiszyńskiej da się nieco we znaki mieszkańcom - na czas prac wyłączono z ruchu wszystkie tramwaje. Zmiany dotyczą linii 4,5, 11, 14 i 24, które pojadą innymi albo skróconymi trasami, a w ich miejsce przyjedzie komunikacja zastępcza. Problemy z przejazdem Grabiszyńską mogą mieć także kierowcy samochodów, bo dwa pasy - po jednym w każdym kierunku - zostaną wyłączone z ruchu:

ZOBACZ KONIECZNIE: Grabiszyńska bez tramwajów! Nowa organizacja ruchu

- Na razie podróżni niestety nie mogą korzystać z peronu Wrocław Popowice - mówi dyrektor kontraktu Tomasz Szymański:

Mirosław Siemieniec
Mirosław Siemieniec
Rzecznik Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
We Wrocławiu przebudowywane są wiadukty m.in. na ul. Grabiszyńskiej, Robotniczej, Strzegomskiej, Starogranicznej, Starogroblowej, Grobli Kozanowskiej, Osobowickiej. Łącznie przebudowa obejmuje kilkaset metrów konstrukcji inżynieryjnych, ich wymianę, wzmocnienie i dostosowanie do nowych potrzeb kolei i ruchu miejskiego.Szczególne znaczenie dla rosnącego w aglomeracji ruchu kolejowego, ma przebudowa układu torowego i wiaduktu na ul Grabiszyńskiej. Tędy na dworzec Wrocław Główny wjeżdżają wszystkie pociągi od strony zachodniej. Na dobę kursuje tędy ponad 250 składów pasażerskich w kierunku: Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania, Głogowa, Legnicy, Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Nowe konstrukcje i tory zwiększą płynność przejazdu pociągów.Przebudowa i wydłużenie kolejowej przeprawy na Starogroblowej ułatwi również ruch drogowy. W miejscu wąskiej ulicy, powstaną dwie szerokie jezdnie i torowisko tramwajowe. Remont kolejnego wiaduktu nad ważną ul. Legnicką, zapewni sprawne kursowanie pociągów na wiele lat.

Początkowo planowano zakończenie pracy w czerwcu tego roku, jednak zgodnie z aneksem termin został przesunięty. Na modernizowanym 60-kilometrowym odcinku powstało w sumie 12 nowych przystanków i stacji. Dzięki tej inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 kilometrów na godzinę.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Jasiek
2014-09-17 12:41:56
z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Ocena: -7
Pół godziny
~Kasia
2014-09-16 14:26:51
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: -2
To ile teraz się będzie jechało z Wrocka do Poznania?
Reklama