"Podróż grozy" szynobusem z Drezna do Wrocławia [ZOBACZ]

Dariusz Wieczorkowski, dwie | Utworzono: 2018-05-08 13:07 | Zmodyfikowano: 2018-05-08 13:15
"Podróż grozy" szynobusem z Drezna do Wrocławia [ZOBACZ] - (fot. twitter / Rafał Pawluczuk)
(fot. twitter / Rafał Pawluczuk)

"KD66504 trasa #Drezno - #Wrocław. Ludzi dopychani do pociągu, wyłączona klimatyzacja i pozamykane okna, jak za najgorszych czasów. Brawo @KolejeD, i ja za to płacę?!" - napisał Pan Rafał Pawluczuk.

O komentarz poprosiliśmy Koleje Dolnośląskie.

- Ta linia obsługiwana jest przez niemieckiego przewoźnika. Tabor również należy do niemieckiej firmy. pragnę poinformować że wystosowaliśmy oficjalne pismo do naszego niemieckiego partnera z informacją, że niedopuszczalne są tego typu sytuacje - tłumaczy Bogusław Godlewski z KD. - Ponadto zaproponowaliśmy systemowe zmiany aby uniknąć tak przykrych dla pasażerów warunków podróżowania. Bardzo dziękujemy za wszystkie przesłane informacje i w razie dodatkowych pytań jesteśmy oczywiście do dyspozycji.

CZEKAMY NA SYGNAŁY OD WAS:
Prześlij informację, zdjęcie lub film na REAKCJA24 - tel. +48 71 391 00 00.

Reklama

Komentarze (27)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ala2020-10-09 22:07:03 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Jak jeździly wiele lat przewozy regionalne do Drezna była kultura. Potem Marszałek na dwa lata zlikwidował polaczenie. A potem zrobił hepening we wszystkich gazetach, że otwiera połączenie do Drezna Niemieckiego.I co poje,dzily KD 2 lata po to żeby zabrać polsc,enie PR i potem je uwalic całkowicie. Dlatego nie będzie dobrej kolei na Slasku jeśli Mars,Alek będzie nią zadzil, a nie PKP.
~Ala2020-10-09 22:02:26 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Już niea grozy. KD zlikwidowała połączenie do Drezna. Było atrakcyjne widać tłok. Ale już go nie ma.Po co pociąg do Niemiec.Lepiej do Kątów wroclaskich pchać 30 pustych pociagow na dobę co pół godziny.
~Komentarz został usunięty2018-05-10 09:22:16 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-10 09:16:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-10 09:11:19 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-09 14:28:25 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-09 14:22:53 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-09 11:51:24 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-09 11:45:15 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-09 11:38:38 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-09 11:25:27 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-09 11:17:00 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-05-09 11:10:30 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Lol2018-05-09 09:16:42 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
MAJÓWKA, tyle w temacie. Pociąg Drezdeński to zawsze najbardziej zapchany pociag, kto mądry ten wiedział że tak będzie i pojechał innym, kto głupi ten pisze takie PIERDOŁY !!!
~Bzdura2018-05-12 05:13:18 z adresu IP: (211.211.xxx.xxx)
Najbardziej zapchane pociągi w majówkę są do Szklarskiej Poręby. Do Legnicy i Węglińca akurat nie ma zbyt dużej frekwencji w te dni, bo ludzie na majówkę jeżdżą w góry a nie w Bory Dolnośląskie. A jak studenciaki wolą się tłuc krótkim szynobusem zamiast długim składem elektrycznym to niech stoją. Te pociągi do Drezna i tak są zbyt drogie dla województwa i należałoby je zlikwidować.
~Jdhd2018-05-09 09:10:51 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Po co pisac skargi do KD, lepiej napisac na internecie jak to jest zle, a rezultatu zero. Pisac skargi wszyscy !!! Kazdy duzo gada a nikt nie pisze i ma w dupie i zwalaja na konduktorow jakby to byla ich wina, pamietajcie ze oni jada tym pociagiem tak samo jak wy a nawet maja o wiele gorzej bo musze pracowac w takich warunkach i wysluchiwac zrzedzen pasazerow.
~Kolejarz z KD2018-05-09 08:35:04 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Odkąd jest połączenie Drezno-Wroclaw GL obsługiwane przez KD, klimatyzacja nie działa. Problem był zgłaszany od początku ale firma to olewa. Dlatego głupie gadanie pana Godlewskiego jest laniem wody... Praktyka i szkoła pana prezesa Rachwalskiego. Taka sama sytuacja na sa139, które jeżdżą do Forstu. Brak klimatyzacji... ale firma nowoczesna i wspaniała.
~bb12018-05-08 16:54:14 z adresu IP: (91.246.xxx.xxx)
Tutaj na filmiku widać jaka jest na co dzień frekwencja w pociągach do Drezna: youtube[kropka]com/watch?v=MCvu1xxQXNA . Dla takich "tłumów" to nawet jedna jednostka to za dużo. W Niemczech był normalny tydzień pracy, więc nie mogli przewidzieć, że w Polsce będzie akurat szczyt powrotów z długiej majówki. Zresztą we wszystkich pociągach wtedy jest tłok, a takich dni jest tylko kilka w roku. Jest wiele innych połączeń na tej trasie realizowanych długimi jednostkami elektrycznymi, nikt nikomu nie każe jechać akurat szynobusem z Niemiec.
~ MK 2018-05-08 16:29:24 z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Dodam, że ten szynobus większość trasy jedzie pod drutem, więc Koleje Dolnośląskie ekologię też mają gdzieś, smrodząc dieslem na zelektryfikowanej linii. Co oczywiście podraża koszt pociągów. A frekwencja do Niemiec rzeczywiście jest bardzo niska, sam wielokrotnie jechałem i widziałem. Zresztą z Drezna do Gorlitz jadą dwie jednostki, w Goerlitz jedna jest odczepiana i dalej do Polski jedzie tylko jedna. Właśnie dlatego, że frekwencja dalej jest niska.
~Mmm2018-05-08 16:04:19 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Czyli Niemcy potraktowali Polaków jak bydło
~xxx22018-05-08 15:33:59 z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Jedna sprawa to niesprawna klimatyzacja w czasie upalu - generalnie w kazdym pociagu jest albo lodowato zimno (tak jak np w IC Mieszko, ktorym ostanio jechalem do Gdanska) albo totalnie goraco, jak opisano powyzej. Drugim problemem jest przeladowanie pociagow w niektorych relacjach w kazda niedziele, w kierunku Wroclawia. Tutaj niestety objawia sie szczuplosc taboru, ktory jest do dyspozycji. Tak juz jest, i mozna sobie podroz inaczej zaplanowac, a nie lamentowac i miec pretensje. Inaczej nie bedzie. Przewozy Regionalne podstawily by jednego smierdzacego Kibla i basta. Ciekawe nikt nie lamentuje kiedy trzeba stac godzine na bramkach a miedzy Legnica a Katami Wroclawiskimi w kazda niedziele jest wielokilometrowy zator z powodu wypadku. Gdzie te pretensje do GDDKiA? Co to za autostrada bez pasa awaryjnego i ze zjazdami rodem z czasow 3 Rzeszy?
~nick2018-05-08 22:40:08 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Wg ciebie nikt nie narzeka na korki na bramkach? Hahaha.. Dobry gościu jesteś :D
~ MK 2018-05-08 16:35:41 z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Jest mnóstwo pociągów ze Zgorzelca do Wrocławia na impulsach (dużo pojemniejsze jednostki i wygodniejsze), wystarczy tylko przesiąść się w Węglińcu. W sumie kilkanaście połączeń. Nawet szybciej dojedzie się do celu, bo impulsy jadą szybciej niż szynobusy z Drezna. I tłoku nigdy nie ma. Więc dramatu nie ma. Tylko szlachta ze Zgorzelca musi jechać bezpośrednio czerwonym szynobusem Dojczeban kursującym trzy razy na dobę. Skoro chcą jechać całą drogę szynobusem, to niech się tłoczą durnie jak śledzie w konserwie. Co do klimatyzacji to ona działa, tylko polska obsługa pociągu nie potrafi jej obsługiwać. Śmiesznie to wygląda jak się jedzie do Niemiec - po polskiej stronie duchota a konduktor tłumaczy, że klimatyzacja nie działa, w Goerlitz następuje wymiana obsługi pociągu, wsiada niemiecka drużyna i nagle okazuje się, że klimatyzacja działa.
~Jan2018-05-08 14:50:18 z adresu IP: (118.92.xxx.xxx)
To może zapytajmy ilu z tych ludzi jechało z Drezna czy też ogólnie z Niemiec, a ilu z Polski. Jeśli krótkie szynobusy robią za pociąg na obleganej linii to nic dziwnego, że jest tłok. Zwłaszcza że data pokazuje, że była to niedziela i koniec długiej majówki, gdy mnóstwo studentów ze Zgorzelca i okolicznych wioch wracało do Wrocławia. Nie wymagajmy od niemieckiego przewoźnika, żeby dawał tabor służący tylko Polakom. A do Niemiec mało kto jeździ. Problem można łatwo rozwiązać, wystarczyłoby zlikwidować bezpośrednie szynobusy z Wrocławia do Drezna, a w ich miejsce puścić Impulsa do Węglińca skomunikowanego w Węglińcu z szynobusem do Niemiec. Impuls jest kilka razy bardziej pojemny, więc na krajowym odcinku nie byłoby ścisku, a tej garstce jadącej dalej do Niemiec włos z głowy nie spadnie jak się przesiądzie w Węglińcu do szynobusa. Na dodatek można by uruchomić wtedy więcej połączeń, bo wynajem taboru od niemieckiego przewoźnika kosztuje kilka razy tyle co połączenie uruchamiane naszym taborem. To nie Niemcy są winni że w pociągach jest tłok, tylko brak myślenia u polskiego operatora, a tym są Koleje Dolnośląskie.
~konduktor KD2018-05-11 17:14:29 z adresu IP: (95.222.xxx.xxx)
@Podróżna: Bzdury, tymi pociągami jeżdżą wieśki do Legnicy, Bolesławców i innych Zgorzelców, a nie do Niemiec. Mimo że mają Impulsy co pół godziny gdzie miejsce zawsze jest, a oni pchają się do małych szynobusów. Natomiast do Drezna jeździ tyle co kot napłakał.
~Podróżna 2018-05-10 15:44:30 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
W pon 30.04 w pociągu z Wrocławia do Drezna był taki tłok, że juz na Głównym nie było jak wsiąść a pod Bolesławcem jedna dziewczyna zemdlała. Też jechał tylko 1 skład☹
~xdc2018-05-08 15:56:38 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
KD tłumaczy sie ze to nie my to DB dało jeden wagonik.Ale od kiedy DB świadczy przewozy na polskim odcinku ?Czy reklamacje wysylamy do KD czy do DB?DB twierdzi ze od Gorlitz jedzie juz KD i to ona odpowiada za przewoz