Horror we wrocławskich tramwajach. 40 stopni w środku, bez klimatyzacji [ZOBACZ]

Radosław Bugajski | Utworzono: 2018-08-03 19:33 | Zmodyfikowano: 2018-08-03 19:34
Horror we wrocławskich tramwajach. 40 stopni w środku, bez klimatyzacji [ZOBACZ] - Okna w wielu tramwajach są zablokowane
Okna w wielu tramwajach są zablokowane

 

Reklama

Komentarze (25)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Que?2018-08-06 20:21:34 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Sluzbisci pisowscy w radio Wrocław ile razy będziecie przypominać tem sam tekst? Może zrobicie jakiś materiał o Miedlarze? Albo o Jacku A z Centrozlomu i jego fantastycznej jeździe po pijaku? Dacie radę? Wszak to kumpel Mirosławy Stachowiak Rozeckiej
~wrocławianin2018-08-06 10:38:35 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Dutkiewicz i Sutryk mieli kilkanaście lat na stopniowe wprowadzanie klimatyzowanych wozów MPK. Zamiast tego wybudowali jeden Stadion a potem wyremontowali drugi, wydali kilkadziesiąt milionów na kopaczy, wybudowali forum muzyki, zorganizowali igrzyska i dni kultury europejskiej, postawili przynajmniej dwie nikomu nie potrzebne, a drogie rzeźby, wybudowali nikomu nie potrzebny Grafit, fontanny i zmarnowali kupę forsy z miejskiej kasy na inne bzdety. Za te przeputane miliardy mogli zrobić coś z sensem dla mieszkańców Wrocławia.
~Fred2018-08-04 13:06:02 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Antymiejskie wypociny. Tramwajów klimatyzowanych jest kilkakrotnie więcej niż parę lat temu, to oczywiste że nie wymienisz wszystkich pojazdów na raz za paredziesiąt miliardów.
~Tra2018-08-07 19:59:45 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Skody?W 10 szt niesprawna i wyjeżdżają codziennie na trasę.
~Jack_Sparrow2018-08-04 11:35:44 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Co za bzdurny artykuł. Jeszcze 4 lata temu po Wrocławiu jeździło tylko 30 klimatyzowanych tramwajów Skoda a na chwilę obecną praktycznie co drugi tramwaj jest klimatyzowany.
~czemu2018-08-04 08:58:59 z adresu IP: (107.167.xxx.xxx)
Ale czemu ludzie się dziwią, przecież Sutryk z elitami Dutkiewicza tramwajami nie jeżdżą.
~Andre2018-08-04 09:26:58 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Jeszcze troche sk... za biorą im wszystko to będą jeździć
~Sutryk2018-08-04 09:11:20 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
MPK jest dla pospólstwa. Ja jeżdżę Pathfinderem Straży Miejskiej.
~Pojazd bez dużych okien2018-08-04 08:52:03 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Pojazd bez dużych okien wygląda bardziej dynamicznie. Pamiętacie Ikarusy? W nich nigdy nie było goręcej niż za oknem. A jeszcze 40 *C za oknem nie ma. Druga sprawa to wycięte w pień duże drzewa. Autobus bez okien jest jak jajko na patelni w pełnym słońcu. Niemiec budował trakty a la Hallera czy Powstańców Śląskich. Gdzie przekrój drogi wygląda tak. Drzewa, droga, drzewa, linia tramwajowa, drzewa, droga, drzewa. Gdzie jest nasza pani ogrodnik miejska co chodzi bez konewki? tiny_kropka_pl_ukośnik_g6sgr (Dlaczego nie można dodawać w sposób jawny linków?) To za mało dynamiczne?
~shtr2018-08-04 08:15:31 z adresu IP: (80.213.xxx.xxx)
Dobrze, ze nie napisali, ze 100 stopnii, bo Farenhaita skala obok. Narzekac trzeba.A na forum , cojeden to madrzejszy. Dno
~Anty-PiS2018-08-04 07:54:32 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Jak tak sledze aktywnosci dziennikarzy tzw. mediow ‘publicznych’ w mediach spolecznosciowych, to do wyborow dowiemy sie, ze nasze miasta sa ruina i tylko PiS z awi swiat...
~Pis2018-08-04 07:49:56 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Szanowni państwo właśnie jesteśmy w trakcie wprowadzania nowego programu prospołecznego Temperatura 40+ ! To kolejny prezent PiS i wrocławskiej posłanki Mirosławy R dla mieszkańców miasta. Czuj czuj czuwaj!
~Pan Sutryk już się zbliża2018-08-04 01:14:29 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
już puka do twych drzwi, pobiegnij go przywitać, z upału serce drży.
~Małe okienka2018-08-03 23:27:26 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
A wystarczy zainwestować w dobre wiatraki do wnętrza pojazdu plus zwilżacze.
~Proste2018-08-03 22:42:56 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Można zawsze wybrać taxi z klimatyzacją ! Nikt nikogo nie zmusza do jazdy tramwajem !
~malarz dachow2018-08-04 08:07:35 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Cool Down Your Roof with Heat Reflective Paint
~fizyk2018-08-03 22:35:02 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Niech Szanowne Kierownictwo wroclawskiej komunikacji zapyta jakiegos studenta FIZYKI, co trzeba zrobic, aby w pojazdach nie bylo horroru temperaturowego. Wyglada bowiem na to, ze Kierownictwo tego zupelnie nie rozumie. Kazdy rozsadny i wyksztalcony czlowiek wie, ze promieniowanie podczerwone dostarcza w gorace dni tandetnie zbudowanym pojazdom wiecej energii cieplnej, niz jest to w stanie odprowadzic na zewnatrz uklad klimatyzacji w takim pojezdzie. NAJPIERW trzeba wiec te pojazdy termicznie odizolowac, a dopiero potem schladzac. Najprostsze srodki to odpowiednie zewnetrzne powloki lakiernicze o jak najnizszych wspolczynnikach absorbcji w pasmie podczerwieni. Np w Australii istnieje firma, ktora takie lakiery produkuje. Nastepnie szyby blokujace IR. Nastepnie dachy pojazdow, najlepiej biale albo pokryte folia o powierzchni odbijajacej promieniowanie cieplne albo dachy wyposazone w listwy dajace cien na podobnej zasadzie jak dziala tropik do namiotu. W drzwiach wejsciowych kurtyny powietrzne. Mozna zrobic wyklad, ale - po co - i tak NIKT na to nie zareaguje.
~Przepuszczające IR!!!!2018-08-04 10:12:35 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
IR ma wyjść z takiego autobusu (140 * 80 W) = 11.2 kW mocy grzewczej ludzików. I to musi wyjść. A do tego jeszcze to co z zewnątrz. VIS UV mają być tłumione, IR przepuszczane inaczej efekt cieplarniany.
~bankier2018-08-04 00:10:43 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Super Panie fizyku, mam teraz pytanie praktyczne: kto za to ma zapłacić? Pytanie retoryczne rzecz jasna, ale może niech się Pan zastanowi ile będzie kosztował bilet jeśli australijskie firmy będą lakierować wrocławskie tramwaje i czy klienci MPK będą mieli ochotę za to płacić?
~wola2018-08-03 21:30:44 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Wiatraki bezsilne wobec zagrożenia dostaw energii elektrycznej . Utrzymujące się od kilku dni ekstremalne temperatury wywołały czasowy stan zagrożenia bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej o charakterze lokalnym. Konieczne było podjęcie środków zaradczych przez Operatora Systemu Przesyłowego. Niestety moce zainstalowane w elektrowniach wiatrowych nie mogły być wykorzystane do poprawy sytuacji w systemie elektroenergetycznym. Natomiast inne kraje borykające się z podobnym problemem z powodzeniem wykorzystują energię jądrową do pokrycia wzrostu zapotrzebowania na energię elektryczną. W ostatnich dniach lipca padł historyczny rekord letniego zapotrzebowania na moc. 31 lipca o godzinie 13:15 zapotrzebowanie na moc wyniosło 23 521 MW. W wyniku trwających upałów następuje nie tylko wzrost zużycia energii, ale także zmniejszają się zdolności przesyłowe linii energetycznych oraz występują ograniczenia w pracy niektórych elektrowni cieplnych z powodu wysokiej temperatury wody chłodzącej. Ze względu na konieczność zapewnienia bezpiecznej pracy sieci Polskie Sieci Elektroenergetyczne jako Operator Systemu Przesyłowego skorzystały z tzw. środków zaradczych; do pracy zostały przywołane nieużywane dwa bloki o mocy 400 MW i jeden o mocy 120 MW.
~rence_precz2018-08-03 20:22:42 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
W środę ok. godz. 17 miałem przyjemność podróżowania autobusem linii N w kierunku Psie Pole przy wlączonym ogrzewaniu. Wiwat wrocławskie MPK!...
~Leon2018-08-04 12:19:24 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Wszystko wokoło rozgrzane i oddaje ciepło a biedny pasażer/pasażerka myśli, że to ogrzewanie. Ręce opadają na takie pseudokomentarze.
~Janek2018-08-03 23:39:09 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
To nie ogrzewanie...grzejniki są ciepłe bo to aluminium, które się nagrzewa od temp. W pojeździe...
~gghyu2018-08-03 20:55:46 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
widzę ze wg autora to pierwszy rok w którym na linie wyjechały we Wrocławiu nieklimatyzowane tramwaje, ktoś tu zapomniał jak się jeździło przed pojawieniem się u nas skody, pełne zaskoczenie
~AdAdam2018-08-03 20:30:20 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Takie miasto.