Spoliczkowała protestującą w Warszawie. Zrezygnowała z funkcji pełnomocnika wojewody we Wrocławiu - Radio Wrocław

Spoliczkowała protestującą w Warszawie. Zrezygnowała z funkcji pełnomocnika wojewody we Wrocławiu

Ewelina Lis
Ewelina Lis
| 8 lat temu, 2018-09-02, 14:24
Spoliczkowała protestującą w Warszawie. Zrezygnowała z funkcji pełnomocnika wojewody we Wrocławiu - Wojewoda Paweł Hreniak i Dominika Arendt-Wittchen. Fot: archiwum DUW
Wojewoda Paweł Hreniak i Dominika Arendt-Wittchen. Fot: archiwum DUW

W uroczystości na Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego wzięli udział  kombatanci z Polski i z zagranicy. Za barierkami odgradzającymi uczestników wydarzenia zgromadzili się przeciwnicy partii rządzącej, członkowie Obywateli RP. Skandowano m.in hasło "konstytucja". Na nagraniu, które pojawiło się w sieci widać, jak jedna z krzyczących kobiet zostaje spoliczkowana przez kobietę stojącą po drugiej stronie barierki. 

O całej sprawie, na Twitterze, napisała m.in posłanka Joanna Scheuring-Wielgus

Jak dowiedziało się Radio Wrocław, kobieta, która spoliczkowała protestującą na Placu Piłsudskiego to Pełnomocniczka Wojewody Dolnośląskiego ds. Obchodów Stulecia Odzyskania Niepodległości. Dominika Arendt-Wittchen potwierdziła, że doszło do takiego zdarzenia:

- Wymierzyłam policzek tej pani. Przyznaję się do tego. To był emocjonalny gest wykonany w proteście przeciwko zagłuszaniu i awanturowaniu się w czasie jednej z najważniejszych uroczystości w kraju. To był Światowy Zjazd Kombatantów, na który przyjechali weterani z 16 państw, byli więźniowie obozów koncentracyjnych. Niektórzy z nich mają po 100 lat, niektórzy jeszcze więcej. Było Wojsko Polskie, harcerze. Dla mnie jedna z najbardziej wzruszających uroczystości w życiu. Nie uczestniczyłam w zjeździe, jako Pełnomocnik Wojewody Dolnośląskiego ds. Obchodów Stulecia Odzyskania Niepodległości, byłam tam jako opiekun kombatantów - od 11 lat jestem bowiem wolontariuszem Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej. To, co widzimy na filmie, to tylko urywek. Wcześniej - i tego nie widać na nagraniu - prosiłam tę panią emocjonalnie, ale kulturalnie, żeby się uspokoiła. Coraz głośniej zagłuszała przemówienie prezydenta Andrzeja Dudy, wykrzykując hasło "konstytucja, konstytucja". Wielu kombatantów, którzy przyjechali z zagranicy nie wiedziało, co się dzieje. Zrobiła się bardzo nieprzyjemna, nerwowa atmosfera. Czekałam, aż ktoś zareaguje, bo w mojej ocenie, takie krzyki, w trakcie takiej uroczystości, to nic innego, jak próba zniszczenia i spłycenia powagi uroczystości.

Jeszcze raz podkreślałam, to był emocjonalny gest, w tamtej sytuacji, mając za sobą rozmowę z kombatantami, mając w głowie, jak ważny to moment uznałam, że to jedyne rozwiązanie.

Jestem jednak osobą dorosłą i muszą brać odpowiedzialność na swoje czyny. Złożyłam dziś rezygnację z funkcji Pełnomocnika Wojewody Dolnośląskiego ds. Obchodów Stulecia Odzyskania Niepodległości - powiedziała w rozmowie z Radiem Wrocław.

Informację o rezygnacji ze stanowiska potwierdził także Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak:

- Pełnomocnik złożyła rezygnację. Wczorajsze uroczystości z udziałem kombatantów i uczestników walk w czasie II wojny światowej miały wyjątkowy charakter. Dlatego werbalne zakłócanie wydarzenia było nie na miejscu. Jednocześnie chce podkreślić, że sposób reakcji na takie zachowanie oceniam, jak najbardziej negatywnie - poinformował Paweł Hreniak. 

Do incydentu na Placu Piłsudskiego w Warszawie odniósł się także Joachim Brudziński, szef MSWiA.

 

 


Komentarze (62)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~dfgsdgfs 2018-09-08 05:13:13 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
To był honorowy gest .. W imieniu Kombatantów i Polaków, których gdności urąga rozwydrzone stado kodomitów. . Brawa dla Pani Dominiki
~bronek 2018-09-07 22:24:56 z adresu IP: (178.219.xxx.xxx)
Do takich zachowań zachecal Bronisław Komorowski ktory nakazal nawet uzyc dechy.Policzek to nic takiego.Nalezal sie.Moze byc pani policzkujaca dumna ze zareagowała.Bo tak trzeba
~canis 2018-09-04 13:27:00 z adresu IP: (176.96.xxx.xxx)
Ja się zastanawiam, jakim cudem Policja i służby nie reagowały i nadal nie reagują, przecież za zakłócanie uroczystości państwowych jest paragraf. No, ale jak widać PiS to najbardziej bezjajeczna dyktatura jaką zna historia. Tusk by się nie cackał.
~Mój nick 2018-09-04 12:24:19 z adresu IP: (95.48.xxx.xxx)
Dlaczego policja nie reaguje jak takie idiotki zakłócają tak doniosłe uroczystości??? Wyprowadzać siłą taki motłoch i solidny mandat wlepić!!!!!
~Dixit 2018-09-04 08:31:40 z adresu IP: (107.167.xxx.xxx)
Jestem z p. Wittchen, w poczuciu bezsilności w stosunku do agresora działamy emocjonalnie. Policja nie reagowała a prawda jest taka, że za zakłócanie uroczystości powinna tzw. Rudą wyprowadzić i ukarać mandatem.
~Gefrajter 2018-09-03 21:55:06 z adresu IP: (193.218.xxx.xxx)
Rudej wywłoce aż łeb odskoczył...
~Waldi 2018-09-03 19:22:49 z adresu IP: (68.35.xxx.xxx)
Bic potomkow UB
~Normalny 2018-09-03 17:58:28 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
NIC nie usprawiedliwia chamskiego, podłego i poniżającego zachowania/gestu tej osobniczki. Tłumaczenie, to dorabianie ideologi. Ta osobniczka swoim zachowaniem wypełniła ustawowe znamiona czynu zabronionego opisanego w art.217 KK. PiS podkreśla, że wszyscy wobec prawa są równi. Musi ponieść konsekwencje.
~asd 2018-09-03 15:22:36 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
to nie czas i miejsce na takie protesty....wstyd, że tak to się odbyło ale rozumiem,że Pani puściły nerwy
~MedalDlaTejPani 2018-09-03 09:10:16 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Spoliczkowała kogoś z ruchu Obywatele RP, która zakłócała uroczystości państwowe. To nie miejsce na protesty i ordynarne darcie mordy garstki odszczepieńców.
~Skellen 2018-09-03 06:20:51 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
Jedna z totalsów dostała słusznie w pysk (ponieważ od dłuższego czasu domagała się masażu twarzy) i nagle objawiła się tu agentura plująca na PiS. Słyszę wycie: ZNAKOMICIE!!! Wy w kazamatach wszyscy powinniście być. Tam dostać z liścia, to jak pieszczota!
~Lengyel 2018-09-02 23:11:22 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Bezczelność funkcjonariuszy Pisu sięga zenitu. NIKT, nie może naśladować organizatorów ścieżek zdrowia kiedy opozycja była bitą przez funkcjonariuszy reżimu. Kolejny reżim do obalenia.
~kol 2018-09-02 22:52:51 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
gonić PISiorów
~polak 2018-09-02 22:16:59 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
oczywiscie powinna ja zaciagnać pod sąd tylko że PIsiory wymienili sędziów i sie tak panoszą, ale na pewno dosiegnie ja ręka sprawiedliwości
~§ 3. Ściganie odbywa 2018-09-02 22:06:50 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Art. 217. § 3. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego. Chyba, ta ruda to lubi, bo taką ma orientację.
~woj 2018-09-02 21:58:32 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Parę lat temu "obrońca konstytucji" Frasyniuk spoliczkował posła LPR. Nie przypominam sobie czy poniósł konsekwencje.
~Suja 2018-09-02 21:09:22 z adresu IP: (107.167.xxx.xxx)
Medal dla tej Pani
~Johny 2018-09-02 21:04:34 z adresu IP: (156.67.xxx.xxx)
Emocjonalny gest - "uznałam, że to jedyne rozwiązanie." Jedno przeczy drugiemu. Takim byłym więżniom , to z kim się mogła Dominisia kojarzyć ?
~elka 2018-09-02 20:45:28 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
I ci wszyscy zgromadzeni goście na tej uroczystości,100-letni żołnierze,harcerze,itd. widzieli co pani zrobiła!? To wstyd,powinna sie pani zapaść pod ziemię.!
~Eeee przesadzacie 2018-09-02 20:34:29 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Przecież mogła rozstrzelać a tylko w papę dała, trochę wdzięczności dla pełnomocnika miłościwie panującego wojewody
~Stach 2018-09-02 20:23:04 z adresu IP: (185.122.xxx.xxx)
Załatwią jej inną posadę. Jeszcze będzie na plus...
~Kulsoniki 2018-09-02 20:19:16 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Jaki dostanie wyrok za pobicie Polski?
~Definicja 2018-09-02 19:30:27 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Spoliczkowanie to jest specyficzna czynność. Ani negatywna, ani pozytywna apriori. Podlega kwestii oceny. Gdyby BBC kręciło kiedyś ogólnoświatowy program dokumentalny o spoliczkowaniach, to ów które tu komentujemy, znalazłoby się zapewne w grupie porządanych i pozytywnych. Na pewno, z odcinka polskiego, znalazłoby się w tym programie w tej grupie, kosztem spoliczkowania Boniego przez Korwina, które nie dorasta mu do brody. Pani Dominika Arendt spoliczkowała kobietę, która nie uszanowała weteranów II Wojny Światowej i byłych więźniów obozów koncentracyjnych. Ci ludzie zjechali się ze świata, aby dla ludzkości być świadectwem najstraszniejszych czasów. Aby nigdy więcej nie doszło do takich wynaturzeń ludzkości jak podczas II Wojny Światowej. A co zrobiła ów spoliczkowana kobieta podczas tej uroczystośći? Zakłócała ją. Nie miała do tego prawa nawet gdyby w Polsce panowała faktyczna dyktatura. Ale, że w Polsce panuje demokracja liberalna, to sprawy w swoje ręce musiała wziąźć kobieta...
~jaśku 2018-09-02 19:24:42 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Typowa reprezentantka Brudzińskiego
~mmm 2018-09-03 13:37:30 z adresu IP: (109.173.xxx.xxx)
Jeden okradał na pomorzu , a druga bije po pysku , jest ok. Kiedy ja będę mógł lać?
~Nikt 2018-09-02 19:14:21 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Karierę ma przed sobą. Jeden policzek a korzyści przez kilka lat.
~Dash 2018-09-02 18:27:20 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ta wymiana opinii kręci się wokół jednego: czy można już gorszy sort walić w mordę? Na razie pan wojewoda i pan minister oburzyli się. Jednak pierwszy krok został zrobiony. Czas się z tym oswajać. Pierwsze urzędowe pozwolenia na walenie w pysk za niewłaściwe poglądy powinni otrzymać np. ci, którzy gwizdali na Powązkach, gdy chowano Bartoszewskiego. Im się to należy. To patrioci, w odróżnieniu od szumowin skandujących "konstytucja"! PS Ponieważ czasy są takie, że mózg się lasuje, więc na wszelki wypadek dodam: ironizuję!
~Dash 2018-09-03 06:28:49 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Macie rację, mój błąd. Nie należny poświęcać uwagi bełkotowi. EOT.
~OJKOFOB&KOMPRADOR 2018-09-02 22:57:01 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Dashu. Np. Przykładowy ojkofob - miłośnik zwierząt, albo czegos innego. Jest zafiksowany na swoim punkcie, ale nie uznaje prymatu innych (obcych, Niemców, Amerykanów, Rosjan itd. - zna się na ich próbach kontroli) i ze swoim zafiksowaniem może posłużyć Polsce w nadarzających się i sprzyjających okolicznościach międzynarodowych (choć to raczej kwestia przypadku). A komprador? Np. ktoś uzyskuje coś od obcego na kolanach, ale to coś sprawia, że zniwelowane jest zagrożenie, które czycha gdzieś tam. Np. Na wschodzie. A jak wybronisz ojkofoba i kompradora w jednym? Czuj się zaszczycony, bo to są teorie, które niedługo będą obowiązywać tu i ówdzie. Jesteś jednym z pierwszych spirytus movens des Geburstag tej teorii...
~ucz się 2018-09-02 22:44:00 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Dashu. Pitolisz. Komprador - ten kto reprezentuje interesy obcych ( Pis i PO), oraz ojkofob - ten kto nie lubi własnych pobratymców (PO). Dla mnie sprawa jest jasna. Komprador może mieć czasem rację, ale komprador i ojkofob nie. To jest proste jak budowa cepa.
~Dash 2018-09-02 21:11:15 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ależ zgadzam się. Uzasadniasz, że czas dawać w ryj. To proste, choć usiłujesz gmatwać. Możesz używać mniej znanych terminów, ale od tego racji nie przybywa. Zwłaszcza, gdy się nie wie, co one znaczą. Słownik Języka Polskiego podaje taka definicję: "komprador 1. dawniej: miejscowy kupiec w kraju kolonialnym, pośredniczący w kontaktach handlowych z metropolią; 2. członek zamożnej burżuazji w krajach kolonialnych". Psycholog, to co piszesz, zdefiniował by tak: "pseudoscjentyzm nadęty". Ale, pies drapał. Załóżmy, że ktoś jest ojkofobem i kompradorem w jednym (mniejsza o Twoją próbę zamącenia sprawy napuszyzmem) to co, w ramach "nie wybaczania i nie tolerowania", wołasz o zamordyzm? Nie dopuszczasz myśli, że możesz się mylić? Masz papiery na prawo do ostatecznych ocen i rozstrzygnięć? Czas pokaże, komu zaćmiło umysł.
~Przypomnienie 2018-09-02 19:02:27 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Kaczyński nie żyje od 2010 roku, a Bartoszewski od 2015. Nie orientujesz się w czymś takim jak linearny upływ czasu? Co robili przeciwnicy Kaczyńskiego na Wawelu? Masz zaćmienie umysłu? Od 10 do 13 kwietnia Polacy byli zjednoczeni. Mimo tragedii było cudownie. Ale komuś to przeszkadzało. Jesteście kompradorami i ojkofobami w jednym, a tego się nie wybacza i nie toleruje. Tolerować można tylko ojkofobizm bez kompradorstwa, albo na odwrót.
~Brawa dla Dominiki 2018-09-02 17:22:09 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ruda dostała komunikat w zrozumiałej dla siebie formie. To się nazywa dostosowanie.
~POdGrzyb 2018-09-02 17:16:09 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Nareszcie, szacunek dla Dominiki. To było święto Weteranów Walk o Niepodległość Polski a "ruda" darła paszczę jak tumanica UBywatelska.
~Jan Sadowski 2018-09-02 18:47:06 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A jak twoi koledzy darli ryje na Powązkach podczas pogrzebu czy z okazji uroczystości Powstania Warszawskiego było ok??. Sialiscie burzę to macie.
~POp 2018-09-02 17:08:05 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ja się dziwię, że dopiero po trzech latach ktoś z tych POpaprańców oberwał. Ludzie z obozów śmierci obok, a to liberalno-komusze środowisko prezentujące bezwstydnie szumowinę ze swoich puszek mózgowych drze japę. Zero szacunku. Jak się nie szanuje ludzi, to trzeba się liczyć z czymś takim. Uważam, że Pis jest stanowczo łagodne dla tej pseudodemokratycznej opozycji!
~kolo 2018-09-02 17:55:21 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Pierwszymi "szumowinami" byli gwiżdżący na cmentarzu. Ich opcja polityczna, tak tej wrzeszczącej "konstytucja" jest mniej istotna, bardziej - że takie zachowania są tolerowane.
~tak jak PO 2018-09-02 17:24:52 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
DO Dash. Nie. Wystarczy zachowywać się u władzy tak jak Platforma i minus jeden stopien mniej w agresywności policji.
~tak samo jak PO 2018-09-02 17:24:13 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nie. Wystarczy zachowywać się u władzy tak jak Platforma i minus jeden stopien mniej w agresywności policji.
~Dash 2018-09-02 17:19:59 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Skoro za łagodnie, to co proponujesz? Obóz o zaostrzonym rygorze Cię zadowoli?
~Wyborca 2018-09-02 16:57:42 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
No to teraz kariera w spółkach skarbu państwa !
~oby 2018-09-02 16:42:30 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
ty idiota czy błazen
~obatel 2018-09-02 16:41:03 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
złożyła rezygnację ! powinno być - wywalili na zbity pisowaty pysk
~pacyfista 2018-09-02 16:34:21 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nie popieram rekoczynow z natury, natomiast mamy do czynienia z patologia w postaci Pani poszkodowanej, ktora notorycznie lamie prawo i mozna powiedziec, ze dosiegnela ja reka sprawiedliwosci.
~... 2018-09-02 16:12:19 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Janie Sadowski. Jeste typowym targowiczaninem nastawionym na chwytanie racy ala Diduszko. Popatrz na tych co sa pod sejmem. Oni są o sto razy gorsi niż ta babka. Nie szanujesz mnie jako wyborcy Pisu. Uwazam ze ten rząd jest najbardziej pacyfistyczny od 1989 roku i nie uważam ze to dobrze. Po co ty się tak męczycz. i tak przegracie w 2019. dopiero w 2023 macie szanse.
~Jan Sadowski 2018-09-02 16:19:21 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Mój drogi boli Was że ludzie wam mówią że łamiecie prawo, wykorzystujecie nepotyzm i nie godzą się na stosowanie przemocy. Przejdziecie do historii jako ci co zostali Polskę murowana a zostawili drewnianą.
~... 2018-09-02 15:59:45 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nareszcie. Jedyna normalna w Pisie. Reszta to jakies pacyfisty śmieszne.
~Jan 2018-09-02 16:03:21 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Widać po twoim wpisie że jesteś jak ZOMO, tępy z małą pałką
~??? 2018-09-02 15:58:03 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
W tym przypadku policzek był zupełnie uzasadniony i nie rozumiem dymisji.
~Jan Sadowski 2018-09-02 16:00:59 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Bo ktoś skanduje konstytucja???. Czy będziecie bić ludzi bo myślą inaczej jak ZOMO.
~Alina 2018-09-02 15:50:40 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Tej pani przeszkadzało skandowanie "konstytucja", ale już to co jakaś inna pani krzyczała do spoliczkowanej "gruba du...a" to już nie??
~Obywatelka 2018-09-02 15:23:32 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jest akcja, to następuje reakcja. Bo darcie japy podczas ważnej uryczostosci jest jak najbardziej na miejscu!! Ciekawa jestem ile z tych obrońców konstytucji, choć raz mieli ja w ręku, po o przeczytanie to nawet ich nie podejrzewam.
~Jan Sadowski 2018-09-02 15:29:26 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Proszę innych nie oceniać swoją miarą. Po drugie jako obywatel Polski nie życzę sobie, żeby rządzący lamali konstytucję.
~Antykaczysta 2018-09-02 15:13:25 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Teraz jej ,, kariera " nabierze rozpędu ... PiSowska Funkcjonariuszka , żałosna jak jej partia.
~Jan Sadowski 2018-09-02 15:12:18 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Kultura wymaga przeprosić a nie udowadniać że się działało pod wpływem afektu. Jak nie kontroluje Pani afektu to trzeba to leczyć
~Jan Sadowski 2018-09-02 17:05:27 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Tylko kod nie niszczy Polski a PiS tak. Ot taka różnica.
~KOPKOD do Janka Sad 2018-09-02 16:49:06 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Przyganiał kocioł garnkowi. Popatrz na członków Ubywateli RP i KOD i powiedz, że są mniej agresywni... sam już chybarozumiesz, że się ośmieszysz?
~Jan Sadowski 2018-09-02 16:14:06 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Czy w PiS nie ma kulturalnych istot? albo agresywne osobniki albo zwolennicy teorii spiskowych. Freud gdyby żył miałby wielu pacjentów.
~odp 2018-09-02 16:08:35 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Człowieku. Ja się dziwię, że dopiero po trzech latach ktoś z tych POpaprańców oberwał. Ludzie z obozów śmierci obok, a to liberalno-komusze środowisko prezentujące bezwstydnie szumowinę ze swoich puszek mózgowych drze japę. Zero szacunku. Jak się nie szanuje ludzi, to trzeba się liczyć z czymś takim. uważam, że Pis jest stanowczo łagodne dla tej pseudodemokratycznej opozycji!
~kulfon721 2018-09-02 15:08:56 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Teraz niech sama nastawi policzek dostanie w trąbę i kwita po katolicku jak w biblii "ząb za ząb" Amen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~kulfon721 2018-09-02 15:06:09 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Na tym polega pisowska demokracja, pani pełnomocnik usłyszała słowo "konstytucja" i poczuła że jej miejsce przy korycie jest zagrożone więc użyła ręcznego argumentu w obronie własnego koryta. Amen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~wiktoriacz88 2018-09-02 14:58:14 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Dostała trochę władzy i w głowie się przewróciło ,zresztą ludziom odbija gdy dopadną koryto