Nowe ścieżki i... problem. Rowerzyści jeżdżą pod prąd [ZDJĘCIA]

Radio Wrocław | ZDiUM | dwie | Utworzono: 2018-10-02 13:18 | Zmodyfikowano: 2018-10-02 13:19
Nowe ścieżki i... problem. Rowerzyści jeżdżą pod prąd [ZDJĘCIA] - (fot. ZDiUM)
(fot. ZDiUM)

ZDiUM na swoim facebooku apeluje o rozwagę: - Nie wszyscy uczestnicy ruchu są świadomi, że wyznaczone pasy rowerowe są jednokierunkowe. Docierają do nas sygnały o niebezpiecznych sytuacjach, które stwarzają rowerzyści jadący pod prąd, dlatego prosimy cyklistów o zwrócenie uwagi na znaki pionowe i poziome, które pokazują kierunek jazdy.

W ramach inwestycji powstały 3 nowe przejazdy w poprzek ul. Piłsudskiego, aby można było w szybki sposób zmienić stronę jezdni i dojechać bezpiecznie w planowane miejsce.

ZOBACZ: MAPA ROWEROWA WE WROCŁAWIU

Reklama

Komentarze (62)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Zwolnić oficera Roweroweg2019-08-02 09:25:01 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Dlaczego ten człowiek ma wpływ i decyduje o blokowaniu i korkowwniu miasta ? Kto wreszcze zagłoduje na prezydenta ktory powie dosyć. Można ograniczyć ruch poprzez rejestracje i opłaty dla przyjezdnych - ale nie zabierać ulice!. Busy i taxi - a z drugiej rowery . Ludzie to jest paranoja- ten pajac zabiera drogi po których w zimie jezdza tylko wariaci. To nie budiwa sciezek to niszczenie drog w miescie
~EdW2018-10-16 13:21:25 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
DDR wzdłuż Piłsudskiego - dobra robota! Istotnie, niektórzy nie rozumieją co oznaczają strzałki przy symbolu roweru, ale one też są malowane jakoś tak bez konsekwencji. Generalnie jednak znakomita, ważna trasa.
~KamilaWys2018-10-16 06:37:06 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Moim zdaniem jest kilka niedociągnięć, ale jesteśmy w stanie to naprawić w nadchodzących wyborach. Pomysł jest na plus bo modernizacja i całkowita naprawa kilku dróg jest potrzebna. Pan Charłampowicz ma kilka ciekawych pomysłów jeżeli chodzi o modernizację w moim rejonie.. mam nadzieję, że wygra
~bezpieczny2018-10-15 14:14:06 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
moim kandydatem jest Sebastian Lorenc z okręgu 4. Chyba tylko on rozumie że na niektórych osiedlach ruch tirów jest niebezpieczny.
~Niesamowite2018-10-13 03:24:49 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Niesamowite jest jak władza tego miasta nie słucha swoich obywateli. W pogoni za "Europejskością" każa nam się nawzajem pozabijać na drodze.. Przecież te wszystkie wpisy są dramatyczne... Wrocław (magistrat) ogłupiał...
~Komentarz został usunięty2018-10-12 18:10:22 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-11 19:22:23 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-12 13:23:48 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~bat na debili2018-10-12 11:59:02 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
bardzo ciekawe o czym wspominasz..
~Komentarz został usunięty2018-10-11 19:21:18 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-11 18:03:57 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-11 18:01:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-10 13:23:19 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-11 13:34:53 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-10 13:22:30 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~////2018-10-10 01:20:44 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
I będą tak jeździć do czasu, jak "OFICER ROWEROWY" będzie się zajmował głównie poborem wynagrodzenia z magistratu.
~Komentarz został usunięty2018-10-09 14:28:53 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-09 14:30:27 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-09 10:39:52 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-09 10:33:24 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Moc2018-10-07 21:51:07 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ile procent dróg we Wrocławiu jest jednokierunkowych? Czy rowerzyści muszą być dyskryminowani?
~Bubu2018-10-08 18:53:47 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Po drugiej stronie ulicy jest ścieżka do jazdy w drugą stronę. To nie ma nic wspólnego z dyskryminacją. Ścieżka jest praktycznie na szerokość 1 roweru, jak się na nie wyminąć. Kierowcy też są dyskryminowani bo muszą jechać po prawej stronie torowiska na Piłsudskiego, a nie mogą po lewej, choć może tak byłoby im wygodniej. Moc - jak każdy Polak jak mu powiedzieć nie można to na pewno się zbuntuje: Nie pozwalam - takie tam prywatne liberum veto
~???2018-10-04 21:15:01 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Kto zatwierdził coś takiego jak jednokierunkowe ścieżki rowerowe? Jaki to ma cel poza utrudnianiem jazdy na rowerze?
~red2018-10-03 09:03:50 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Kiedy jadę autem rozglądam się za debilami rowerzystami by nie wyciął w auto a jak sie przesiadam na rower boję się rowerzystów debili tnących z przeciwka by nie wyhaczyli kierownicą o mnie i dlatego rowerem jeżdżę po lasach. I jeszcze jedna grupa debili, którzy nigdy nie jeździli rowerami po Wrocławiu, ani tym bardziej autami, bo ich wożą , to decydenci i planiści tworzący te kretyńskie korytarze dla rowerzystów z marną logiką ich usytuowania, oznakowania i kreujące niebezpieczne punkty styku ścieżki i pasa drogowego, to pojawiające się z prawej strony drogi to z lewej, raz jednokierunkowe, raz w obie strony , istne szaleństwo, ale zawsze można powiedzieć ?: zbliżamy sie do kolejnej setki ścieżek rowerowych wybudowanych naszymi rękami, nawet kiedy jest to tylko farba na starym asfalcie
~Kazimierz2018-10-03 07:03:29 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Przykro się robi, kierując pojazdami ponad 45 lat, bez spowodowania kolizji na drodze, gdy obserwuję rowerzystów. Znakomita "grupa" to po prostu debile komunikacyjni.
~red2018-10-03 08:58:20 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Zgadzam się z tym. Kiedy jadę autem rozglądam się za debilami rowerzystami by nie wyciął w auto a jak sie przesiadam na rower boję się rowerzystów debili tnących z przeciwka by nie wyhaczyli kierownicą o mnie i dlatego rowerem jeżdżę po lasach
~Oli2018-10-03 08:37:29 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Podobnie jak znakomita grupa kierowców, która jakimś cudem zdała prawko, a przepisy i wyczucie to rzecz zupełnie im obca
~krew na rekach2018-10-03 06:53:27 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
ci co stworzyli sciezki rowerowe kosztem zwezenia jezdni maja krew na rekach i powinni byc sadzeni razem z rowerzysta ktory w/g prawa nie jest uczestnikiem ruchu drogowego gdyz nie posiada prawa jazdy powodujac wypadek sa wiec winni kolizji firmy ubezpieczeniowy beda mialy problem z odzyskaniem odszkodowania to wtedy powinny wezwac miasto do naprawy szkody jednak nie z kasy miasta czyli naszej a z kieszeni kretyna urzednika pana prezydenta ekselenci dudkiewicza ktory ma krew na tekach
~Zakaz2018-10-02 23:46:11 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Przecież ścieżki utrudniają jazdę rowerem. Kto próbował z Opolskiej wjechać na ścieżkę na Armii Krajowej? Dlaczego ścieżki rowerowe sa kręte wąskie i ze słupami, jakoś na jezdni dla samochodów nie ma takich przeszkód?
~text2018-10-02 22:46:14 z adresu IP: (108.177.xxx.xxx)
~wolnapolska2018-10-02 22:06:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ci co stworzyli jednokierunkowe ściezki rowerowe nie za bardzo rozumieją zasady transportu tymi jednośladami, potrzeby ludzi, wystarczającą szerokość ścieżek by pomieścić 2 rowery, niechęć (w pełni uzasadnioną) do lawirowania po stronach jezdni by przejechać nie za duży odcinek. Dodatkowo chore jest łączenie jezdni ze ścieżką rowerową skoro masa rowerzystów nie ma karty rowerowej lub prawka bo nie musi mieć, ogólnie to uciążliwe dla kierowcow samochodow i niebezpieczne dla rowerzystów
~Andrzej2018-10-14 10:26:23 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Wiele osób ma prawo jazdy a jeżdżą jakby pierwszy raz w jechali na drogę, ja nie mam prawa jazdy, ale jeżdżę rowerem znacznie lepiej, niż wielu z prawem jazdy.
~xenomorf2018-10-02 20:51:47 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Rowerzyści robią sobie na ulicach co chcą. Nie użyje brzydkiego słowa na K, ale to jest typowa arogancja i brak poszanowania dla innych uczestników ruch - pieszych i kierowców.
~Irko2018-10-02 21:04:00 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Piszesz bzdury a kierowcy to wszyscy swieci
~SDI2018-10-02 20:34:21 z adresu IP: (77.252.xxx.xxx)
A na Moście Milenijnym jest tak od początku. Debile jeżdżą pod prąd z jednej, jak i z drugiej strony ,mając jeszcze pretensje do jadących prawidłowo. Powinni zrobić tak jak na Hallera w kierunku Grabiszyńskiej-postawić zakaz wjazdu rowerów dla debili jadących pod prąd od Grabiszyńskiej do Hallera!
~destylatorek2018-10-03 08:08:36 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Zgadzam się ! Często tam jeżdżę, powinno być zdecydowanie lepsze oznaczenie i wyraźny zakaz wjazdu
~Koko2018-10-02 20:26:32 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Tępaki na rowerach na szczęście nie wszyscy ale sporo. Ostatnio taka kretynka nie potrafiła dostosować prędkości do ruchu s jechała chodnikiem i wyryła facjatà w trotuar jak złoto. Tylko jedna komórka we łbie. Jeździć trzeba umieć, wtedy nikomu nie zagraża. Ale jak pisałam większość to przerasa...
~roddik2018-10-02 19:33:49 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Skoro rowerzyści,to taka przeklęta zaraza,to proponuje układ - dajcie mi 1000 ( tysiąc) zł. za każdego zabitego przez samochód,a wypłacę 1.000.000 ( milion) za każdego zabitego przez rower.
~rower w piwnicy stoi2018-10-02 23:40:31 z adresu IP: (193.218.xxx.xxx)
oj, to byś mógł szybciutko poszedł z torbami... to jest kilka, faktem jest że kilka, ale zawsze 2-3 min. w roku ginie od "zderzenia" z rowerzystą. Kolega opowiadał o prokuratorze którego wezwali do "czołówki" 2 takich agentów, obaj zginęli na miejscu. W samym 2018 rowerzyści pobili ze skutkiem śmiertelnym 2-3 osoby, a kilku "zbiegło z miejsca zdarzenia". Moim zdaniem masz do zapłaty od 4 do kilku milionów - 3 500 000 miliona za ofiary kierowców. Jesteś do tyłu ;)
~kogel2018-10-02 19:28:20 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Rowerzysta na ścieżce rowerowej,podobnie jak pieszy na szosie bez chodnika,jest o wiele bezpieczniejszy po lewej stronie. Ma dokładny obraz ruchu pojazdów. Z tyłu nic nie zobaczy.
~kierowca2018-10-02 19:26:08 z adresu IP: (194.242.xxx.xxx)
wszyscy jadą po rowerzystach a ja z kolei twierdzę że największe zagrożenie na drogach (rowerowych też) to piesi...
~pedalot2018-10-02 18:24:08 z adresu IP: (195.13.xxx.xxx)
piękny pieszy na pierwszym zdjęciu.
~Trz2018-10-02 18:21:41 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Trzeba być na poziomie "mniej niż zero", żeby robić jednokierunkowe ścieżki rowerowe.
~nietrz2018-10-02 19:15:01 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Znaczy się w Kopenhadze, która maoże pochwalić się większą ilością rowerów niż samochodów, w której nawet w budynkach użyteczności publiczej buduje się podziemne garaże "rowerownie" wszyscy są na poziomie "mniej niż zero"?? Przypominam, że w większości krajów świata obowiązuje ruch prawostronny.
~koło2018-10-02 16:53:28 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
A co w tym dziwnego, że rowerzyści jeżdżą pod prąd? Są za głupi, żeby przestrzegać przepisy ...
~Bla2018-10-02 18:34:09 z adresu IP: (91.192.xxx.xxx)
Przestrzegać przepisy przed czym, inteligentny człowieku?
~pedalot2018-10-02 18:25:43 z adresu IP: (195.13.xxx.xxx)
Całe szczęście, że dzielni kierowcy posiadający prawo jazdy, płacący OC i mający tablice na samochodach zawsze przestrzegają przepisów, nigdy nie powodują wypadków i są życzliwi na drodze. a nie, czekaj...
~Purity2018-10-02 15:49:42 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ścieżki rowerowe w obrębie jezdni to najgłupsza rzecz jaka widziałem. 80% ludzi jeżdżących na rowerach nie ma prawa jazdy i myśli, że ulica to też taka ścieżka. Jako rowerzysta nie jeżdżę po Wrocławiu bo nie chce zginąć. Ścieżki przy prawym skraju jezdni przy skrętach w prawo.... O tyle o ile wrocławscy kierowcy są ich świadomi, to przyjezdni w różnych warunkach oświetleniowych i jakości znaków poziomych są skazani na popełnienie błędów... Kto patrzy w lusterko boczne prawe przed manewrem skrętu w prawo? Generalnie słabo... Jak większość publicznych inicjatyw...
~Oli2018-10-02 16:06:42 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Co ty za bzdury pierzesz? 80% nie ma prawa jazdy, a skąd te dane? No sorry, ale ja nie znam osoby, z która na rowerze jeździmy na wycieczki, aby prawa jazdy nie miał. Prawko to formalność, a to że ktoś tak czy tak jeździ nie oznacza, że nie ma od razu prawka, bo to samo można by powiedzieć o kierowcach, przecież większość jeździ jakby prawo w chipsach znaleźli.
~PRW2018-10-02 15:48:40 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Pani na hulajnodze nie jest rowerzystą więc mie ma prawa korzystać z DDR. Podobnie rolkarze czyli piesi.... PRW jak zwykle po łebkach
~////2018-10-10 01:25:18 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Czyżby rower stanowiły pedały? Tym się on różni od hulajnogi.
~xxx22018-10-02 15:30:20 z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Problemem jest wymysl jednokierunkowych sciezek rowerowych. Ciezko sciezka istnieje tylko w jedna strone. Nie mowiac juz np o ul. Armii Krajowej gdzie miejsca nie brakuje a sciezki sa jednokierunkowe. I tak nawet krotki dojazd powoduje koniecznosc dwukronego przechodzenia przez jezdnie i czekania na swiatlach, weic nic dziwnego ze wiele osob probuje tego uniknac. A co do hejtu na rowerzystow - wystarczy sobie stanac na pierwszym lepszym skrzyzowaniu i zobaczyc ilu kierowcow zawraca na zakazie albo przejezdza na czerwonym.
~esu2019-01-27 11:42:56 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Wszystkie ścieżki powinny być dwukierunkowe. Trudno byłoby zrobić uzasadniony wyjątek od tej reguły. Przechodzenie co kilkaset metrów przez światła tylko po to żeby jechać po właściwej stronie drogi skutecznie zniechęca do jeżdżenia rowerem. A przecież we Wrocławiu paranoja goni paranoję. Pamiętam na Grabiszyńskiej te idiotyzmy - ścieżka raz po jednej raz po drugiej stronie drogi a takich miejsc jest ciągle wiele.
~Lolo2018-10-02 19:46:59 z adresu IP: (185.13.xxx.xxx)
Tak ,stój i obserwuj Zobaczysz także ilu rowerzystów nie łamie przepisów
~xxx42018-10-02 19:09:01 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ściezki na Armii Krajowej są wąskie i absolutnie nie powinny być dwukierunkowe. Sam miałem tam problemy przez idiotów dających "pod prąd"
~xxx2018-10-02 14:06:28 z adresu IP: (82.177.xxx.xxx)
Brawo durnie - utrwalajcie obraz pieszego na DDRach, to już niedługo nigdzie się rowerem nie dojedzie
~reko2018-10-02 14:01:36 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Jeżdżący na rowerach - potrafiący utrzymać równowagę i pedałować ( nie wszyscy są rowerzystami) nie mają pojęcia o prawach ruchu drogowego - niewielu zaglądało do Kodeksu Drogowego. To jest grupa stanowiąca duże zagrożenie dla pieszych i kierowców pojazdów mechanicznych. Jedzie gdzie jemu pasuje , nie ogląda się czy może wjeżdżać na skrzyżowanie , światła nie dla niego. Kiedy Policja weźmie się za nasze bezpieczeństwo ?
~traper2018-10-09 18:09:17 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
zmienic prawo o ruchu drogowym.zabrac przywileja rowerom[idiotom na rowerach]
~PRW2018-10-02 18:34:48 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Nie istnieje coś takiego jak kodeks drogowy - już od dobrych dwudziestu lat. Wypadałoby wiedzieć Panie Mądraliński....
~ccc2018-10-02 14:01:23 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
ścieżki rowerowe jednokierunkowe to wymysł chorego umysłu
~Asd2018-10-11 17:44:47 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Drogi esu. Ja miesięcznie przejeżdżam 8000 km. Rowerzyści są gorsi od traktorów. Jeśli nie lubi cię jedna osoba to jej problem. Jeśli nikt cię nie lubi to może z tobą jest coś nie tak. Rowerzystów nie lubią piesi motocykliści i samochodziarze. To daje do myślenia
~esu2018-10-03 14:45:45 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Prawda jest taka, że jak jadę rowerem 12 km do pracy to zgodnie z przepisami musiałbym 3/4 drogi przejść pieszo. Mądrale kierowcy powiedzą to powinieneś iść, ale sami na siebie to już patrzą innymi kryteriami. Znajdźcie mi jednego kierowce samochodu, który jedzie zgodnie z ograniczeniami prędkości. Ale nie, nie, nie - to już nie jest buractwo jak to z rowerzystami łamiącymi przepisy. Parkowanie w odległości mniejszej niż 10 m od przejścia dla pieszych to też nie jest buractwo, parkowanie na ścieżkach dla rowerów, trawnikach itp.itd. to wszystko uzasadnione logiką przymykanie oka na przepisy. Wszystkich kierowców samochodów powinno się przymusowo posadzić na rowery i kazać im przejechać się zgodnie z przepisami w towarzystwie jadących aut - w ramach kursu na prawo jazdy i obowiązkowo z tego zrobić egzamin z jazdy. Jeżdżę rowerem i samochodem. Tym drugim znaczniej więcej teraz - przez 6 lat głównie po dużym mieście nabiłem 40 tys.km.. Tym pierwszym długie lata od dzieciństwa. Mam też prawko na motocykl i też kiedyś nim jeździłem trochę. Powiem tak: polskie społeczeństwo jest mentalnie nie gotowe na ruch rowerowy. Rowerzysta jest wrogiem wszystkich bo jest zawsze w mniejszości. Nikt go nie rozumie, nikt nie szanuje i nikogo on nie obchodzi. Jak ma rozumieć skoro większość porusza się tylko samochodami. Decydenci produkujący ścieżki jeżdżą wyłącznie samochodami, projektanci ścieżek rowerowych jeżdżą wyłącznie samochodami, uczestnicy ruchu to w zasadzie sami piesi i kierowcy osobówek. Mam wrażenie też, że nawet większość kierowców nigdy nawet nie siedziała na rowerze i nim nie jechała. Kierowcy wypowiadający się o rowerzystach są jak Polacy komentujący życie ludzi w Bangladeszu. Zero wiedzy na temat, o którym się mówi. I stąd biorą się ścieżki jednokierunkowe, albo takie które co kilkaset metrów przechodzą z jednej strony ulicy na drugą zmuszający do stania na światłach 50 razy tyle czasu ile dałoby się przejechać ten dystans rowerem jadąc po jednej stronie jezdni. Stąd się biorą wołające o kryminał ścieżki przecinające środek wielkiego ruchliwego skrzyżowania, gdzie kierowcy popindalają 70 km/h skręcając przez przecinającą je ścieżkę dla rowerów a którymi jeżdżą tylko potencjalni samobójcy.