Pociąg Legnica-Lubin nie dojechał do celu. Mieszkańcy zablokowali przejazd

Andrzej Andrzejewski, GN | Utworzono: 2019-06-08 11:49 | Zmodyfikowano: 2019-06-08 12:01
A|A|A

fot. Andrzej Andrzejewski

Ponad 100 mieszkańców czterech wsi m.in. Raszówki i Gorzelina uniemożliwiło przejazd pociągu, który miał zainaugurować wznowienie połączeń na trasie Legnica - Lubin.

Protestujący przyszli z transparentami, na których można było przeczytać: "stop wykluczeniu" i "chcemy jeździć do szkoły". Na miejscu pikiety pojawili się policjanci, ale wycofali się, gdy politycy zdecydowali, że skład nie wyjedzie na tory. Mieszkańcy protestują, bo pociąg miał nie zatrzymywać się w ich wsiach.

W mieście wieczorem zaplanowano wielką fetę z powodu wznowienia połączenia. Powrót pociągów wzbudzał wielkie emocje wśród mieszkańców gminnych miejscowości, bo - według rozkładu - na nowych, wiejskich peronach składy nie będą się zatrzymywały nawet na chwilę.

Mieszkańcy Gorzelina czy Raszówki mówią, że to zemsta Roberta Raczyńskiego, prezydenta Lubina i lidera Bezpartyjnych Samorządowców:

- Chciał przejąć siedem naszych sołectw najbogatszych. W tej chwili pokazuje nam, jaką ma siłę i potrafi nawet zrobić to, aby pociągi nie zatrzymywały się w gminie wiejskiej. Taki obiekt piękny, a nie mamy z niego korzystać. Czujemy się wykluczeni. Będziemy tylko przyglądać się i machać, jak dzieci machają, przedszkolaki. Dlatego będziemy się buntować – mówią mieszkańcy.

Do tej pory przekonywano mieszkańców, że kolejowe połączenie między Lubinem a Legnica musi być szybkie, dlatego pociągi nie będą się zatrzymywały w pośrednich miejscowościach. Teraz Koleje Dolnośląskie zmieniają taktykę i zrzucają odpowiedzialność na... władze gminy.

Rzecznik spółki Bartłomiej Rodak twierdzi, że nowe wiejskie perony nie będą używane, w trosce o mieszkańców. Bo nie ma odpowiednich dróg i parkingów przed obiektami kolejowymi na wsiach.

- Infrastruktura doprowadzająca na poszczególne przystanki, której przygotowanie należy do władz gminy, niestety nie została stworzona. Szkoda, bo były na to dwa lata. To jest przyczyna, dla której w czerwcowej korekcie rozkładu jazdy nie znalazły się te przystanki i nie będziemy się na nich zatrzymywać – mówi Bartłomiej Rodak.

Mieszkańcy czterech wsi między Legnicą a Lubinem takie tłumaczenie uważają za absurdalne. 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~KODLKPM
2019-06-11 15:33:29
z adresu IP: (37.72.xxx.xxx)
Ocena: 9
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie. Kamil Styrna Krzysztof Czarnecki Maciej Miłosz Wiktor Lis Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont. Radosław Miśta Grzegorz Jóźwicki Rafał Skrzatek Marek Świtalski Jakub Adamczyk Dariusz Wojciechowski Tomasz Warszawski Adam Mikołaj Maćkowiak Bartosz Jewsiewicki Damian Chrustowski Maciej Gorzechowski Robert Mitura Jacek Kaźmierczak Jacek Wielgus Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego. Grzegorz Oleś "Światowid" Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras. Jakub Madrjas Michał Szymajda Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach. Marcin Medyk Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami. Andrzej Sosna Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami. Michał Nadolski Agnieszka Szymkiewicz Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24. pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej. Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia! Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana. Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane. Kоmitet Obrоny Dolnоśląskich Linii Kоlejowych Przed Mikоlami (KODLKPM)
~Dariusz Wojciechowski
2019-06-11 00:53:23
z adresu IP: (89.187.xxx.xxx)
Ocena: 9
To jeszcze reaktywować linię Legnica - Złotoryja - Lwówek Śląski - Jelenia Góra zniszczoną przez Rachwalskiego i wtedy Legnica będzie węzłem kolejowym z prawdziwego zdarzenia. Jak "niadasię", to znowu wyjść na tory i zablokować pociągi - tym razem we Wrocławiu.
~IRO
2019-06-10 23:13:17
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 1
Władza samorzadowo obecnie ksiązeta którzy sięgają władzy krajowej.Złosliwość ich działań jest ogromna,kasa co ma iść do miejscowosci wykluczonych jest dysponowana do bogatych miast.Czy Legnica lub Lubiń to miasta wykluczone komunikacyjnie ?
~Stanisław
2019-06-09 22:14:06
z adresu IP: (89.187.xxx.xxx)
Ocena: 9
To teraz czas, żeby mieszkańcy Lwówka i innych wykluczonych kolejowo miejscowości wyszli na tory. Prezesi w KD się zmieniają, a myślenie jak widać wciąż takie samo.
~Anna
2019-06-09 20:29:04
z adresu IP: (185.156.xxx.xxx)
Ocena: 10
Za prezesa Rachwalskiego w ogóle zlikwidowano pociągi do Lwówka Śląskiego. Ponoć najpiękniejsza linia w Polsce. Teraz dochodzą kolejni wykluczeni. Kto będzie kolejny? Na wielu portalach piszą, że Koleje Dolnośląskie to dziadowska spółka - nie wierzyłam, a teraz okazuje się, że to prawda. Ta spółka robi tylko wstyd Dolnemu Śląskowi przed całą Polską.
~tralalala
2019-06-09 19:41:46
z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Ocena: 2
Jeżeli jest stacja, to niech się zatrzymuje. Przecież pociągi KD zatrzymują się w każdej wiosce...
~Liss
2019-06-09 18:55:09
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: 1
To tylko debil i niedorozwój może tłumaczyć się brakiem dróg i parkingów. Ciekawe co z tymi co nie mają samochodów
~Holi
2019-06-09 18:49:31
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: -1
Przecież to nie jest pociąg dla ludzi tylko dla polityków, biskupów i innych darmozjadów, żeby się lansować w tv
~eles1949
2019-06-09 14:23:22
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 2
Panie Raczyński - policyjnymi pałami próbujecie rozwiązać problem . . . ŻENADA !
~Sloik
2019-06-09 12:43:01
z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
Ocena: 7
Do patiszona,przyjedź do mnie na wieś ,szczele cię po ryju sztachetą z litego drewna to zrozumiesz dlaczego pociągi mają się zatrzymywać na stacjach
~Sloik
2019-06-09 12:40:07
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: -1
Za pieniądze z tej zalosnej imprezy w Lubinie,mogli zrobić parkingi pod stacjami na wioskach,ale nie,ten kielon próbuje zabrać wszystko ,dzieci ,kolej i pewnie jeszcze wprowadzi zakaz spożywania tlenu bo nie ma infrastruktury.
~Patiszon
2019-06-09 09:52:27
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -16
To połączenie ma umożliwić sprawne przemieszczanie się, a nie pełnić funkcje przewoźnika wycieczki krajoznawczej! Od kiedy to pociąg zatrzymuje się w każdej wiosce, którą omija?! Może jeszcze jaśnie Państwu pod drzwi podjedzie?! Rozumiem oburzenie gdyby między Lubinem i Wrocławiem nie zatrzymywał się nigdzie. Natomiast to jest jakaś kpina!
~Jacek
2019-06-09 08:11:54
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 9
Mieszkańcy Wsi mają prawo do kolei! Kolej dla Wszystkich.
~derto
2019-06-09 07:26:57
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -5
Za PO/PSL to SOK i Policja zrobiłaby porządek z takimi rozrabiakami. Teren kolei poza dworcami jest wyłączony z przebywania "osób postronnych"
~Pieszkowianin
2019-06-09 06:53:39
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -5
Wypieli się na raczynskiego a on teraz w ramach podziękowania ma im łaskawie przestanki PKP postawić? Niech teraz idą do do tych świętych krów z gminy wiejskiej podziękować. Hipokryzja.
~Wrocławianin
2019-06-09 04:38:36
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 9
Takie linie powinny być likwidowane, bo tylko niepotrzebnie wywołują konflikty między ludźmi. Inny przykład to linia do Sobótki, gdzie też nikt z mieszkańców nie chce powrotu pociągów, a władze uparły się, żeby reaktywować trasę. I kupa kasy idzie w błoto.
~Wrocławianin.
2019-06-09 02:52:54
z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Ocena: -6
Do Jhk, ci ludzie różnią się od ciebie tym, że walczą o swoje i nie boją się zatrzymać paciągu z politykami, a ty jesteś motłochem, który boi się odezwać nawet w swojej sprawie, jeszcze idziesz i głosujesz jak motłoch, bo się boisz, albo nic nie rozumiesz...
~Jhk
2019-06-09 01:59:47
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -17
Ja kazalbym rozjechac to bydlo
~lubinianin
2019-06-09 01:43:45
z adresu IP: (196.245.xxx.xxx)
Ocena: 11
Jeśli zostaną zrobione postoje w Raszówce, Gorzelinie, Chróstniku i innych wsiach, to wtedy przestaną mieć sens pociągi do Wrocławia, bo czas jazdy koleją nie będzie konkurencyjny z busami. Cóż, wtedy najwyżej skróci się pociągi do Legnicy. Do Wrocławia i tak mało kto od nas jeździ. Ewentualnie część pociągów można przedłużyć do Jeleniej Góry lub Szklarskiej Poręby przez Węgliniec, gdzie nie ma konkurencji busowej, a mieszkańcom Zagłębia Miedziowego bardzo brakuje połączeń z Karkonoszami.
~Jerzy
2019-06-09 01:37:52
z adresu IP: (185.153.xxx.xxx)
Ocena: 15
To panoszenie się Wrocławia najwyższy czas przerwać. To miasto robi tylko wstyd całemu województwu. Cała Polska śmieje się już z Dolnego Śląska i absurdów, jakie tu się dzieją. Brawo mieszkańcy Raszówki! Za nimi powinni pójść kolejni, którzy zostali wykluczeni komunikacyjnie przez kuriozalną politykę Wrocławia.
~bystrzak2000
2019-06-09 00:56:38
z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
Ocena: 14
Mieszkańcy Gorzelina czy Raszówki czują się wykluczeni, a co mają powiedzieć mieszkańcy Lwówka Śląskiego, do którego za czasów prezesowania Rachwalskiego w KD w ogóle zlikwidowano pociągi. W efekcie tego linia kolejowa popadła w ruinę, a władze województwa nawet do niej się nie przyznają. To co teraz się dzieje to małe piwo w porównaniu z tym, co odstawiał Rachwalski. Lwówek jakby nie patrzeć to duże powiatowe miasto a nie mała wieś. Blokowanie torów to słuszna droga, ale tory należy blokować w samym Wrocławiu. Może by wtedy władze dolnośląskiego grajdołka przejrzały na oczy i poszukały rozumu we łbach.
~Krzysztof Czarnecki
2019-06-09 00:45:25
z adresu IP: (184.75.xxx.xxx)
Ocena: 15
W całej tej sprawie chodziło o to, żeby pociągi z Wrocławia do Lubina jeździły jak najszybciej. Udało się w ten sposób zaoszczędzić AŻ cztery minuty, za to mieszkańcy mniejszych miejscowości po drodze zostali pozbawieni pociągów. Cóż, podziękujcie Wrocławiowi, który uważa się za pępek świata i ma gdzieś potrzeby mieszkańców innych miejscowości. Nie pierwszy to taki przypadek. Koleje Dolnośląskie oczywiście robią tak jak im politycy z góry każą. Jeszcze żeby Wrocław sam finansował te pociągi, a prawda jest taka, że pociągi nawet jeżdżące po samym Wrocławiu są finansowane za pieniądze Dolnoślązaków, a decyduje Wrocław gdzie i jak mają jeździć. To jest mentalność plebsu, że my jesteśmy najważniejsi, a reszta się nie liczy. Plebs musi ciągle się dowartościowywać, nawet za pieniądze innych. Wrocław jak widać to taka duża wieś - przede wszystkim mentalnie.
~You know
2019-06-09 00:18:40
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 6
Bartku Ty tak serio ?
~Wd-40
2019-06-08 23:05:11
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 7
Ciekawa logika - nie zostawisz samochodu na parkingu to nie możesz wsiąść do pociągu :D
~Paweł
2019-06-08 21:54:19
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 12
Brawo mieszkańcy! Popieram. Trzeba walczyć o swoje. Jak Raczyński chce ekspresowych pociągów, niech ściągnie na trasę Lubin-Legnica PKP Intercity. Nie po to remontowano przystanki kolejowe, żeby teraz pociągi KD się na nich nie zatrzymywały. A rzecznika KD zapraszam do jednej z pokrzywdzonych miejscowości - niech wypowie w twarz mieszkańcom swoje "mądrości".
~Lubiniak
2019-06-08 20:48:15
z adresu IP: (80.136.xxx.xxx)
Ocena: 2
Niestety wladze gminy wiejskiej niewreczyły panu Robertowi Raczyńskiemu grubej koperty szmalu wiec niema zatrzymywania sie pociagow . A kara ze strony Raczyńskiego musi niestety być. Bardzo mi przykro
~Lubin
2019-06-08 20:30:05
z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Ocena: -2
Lubin a nie Lubina????
~Juzek
2019-06-08 19:54:35
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -1
O kurdde! I co zrobimy? Po prostu rozpacz.Jak żyć?
~Prawnuczek wuja Mołotowa
2019-06-08 17:46:30
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: 6
Był piękny czas, gdy z Lubina do Moskwy bez przesiadek się można było przejechać. No, może z wyjątkiem granicznej przesiadki na wagony o innym rozstawie kół. Jakiś kretyn uznał, że pociąg z Lubina do Wrocławia to "express". Rzeczywiście - kretyn. Pozdrawiam wyborców KRETYNA.
~derta
2019-06-08 17:31:45
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 5
Pociąg Legnica-Lubina zapewne nie pojedzie
~Co to za brednie?
2019-06-08 16:58:51
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: 21
Panie Rodak. Jak będę chciał to sobie na szczudłach dojdę do przystanku i g... panu do tego. Ściemniać trzeba umieć.
~skomunikowany
2019-06-08 16:32:18
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: -7
Moze trzeba busa puscic? Czy to jest sens zatrzymywać pociąg dla 0 pasażera?
~Gracjan
2019-06-08 16:10:16
z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Ocena: -7
Wystarczy ze busy zatrzymuja sie na kazdej wiosce........
~Madzia
2019-06-08 15:12:26
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -11
Ludzie są beznadziejni. Zamiast negocjować i dogadywać się to się pieśnią, awanturują i zawsze oskarżają innych za swoją nieudolność. Trzeba było się przygotować, budować parkingi, a nie czekać z założonymi rękami.
~Biba
2019-06-08 15:01:30
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -13
Przecież to nie jest pociąg podmiejskich. Od początku chodziło o to aby z Lubina do Wroclawia szybko dojechała wieksza ilości ludzi. A jak pociąg będzie musiał zwalniać, zatrzymywać się dla kilku osób i ponownie nabierać prędkości to nie dojedzie do celu za godzinę. I znowu w samochod i w korki na S 4 lub 94
~Lubinianin
2019-06-08 14:46:12
z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ocena: 2
Znowu będą za Prezydentem Raczyńskim biegali z Pałami, Nożami i Maczetami ? Kiedyś to była obława ludzi na prezydenta, bo chciał budować kolejną galerię obok i chciał zlikwidować Błonia pod Budynki mieszkalne.
~Bumerang
2019-06-08 13:38:09
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 6
Zawsze m{wiłem że to zdrajca lokalnej społeczności. SPRZEDAWVZYK.
Reklama