Ciepła zima sprzyja drogowcom. Na S3 zostało do wykonania jeszcze 25% prac

Andrzej Andrzejewski, BT | Utworzono: 2020-01-24 06:58 | Zmodyfikowano: 2020-01-24 07:27
A|A|A

fot. S3 / radiowroclaw.pl

Na placach piętrzą się stosy materiałów budowlanych. W wielu miejscach pojawiły się też kilkuosobowe ekipy robotników. Magdalena Szumiata, z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podkreśla, że do wykonania zostało około 25 proc. prac.

- Na terenie budowy drogi ekspresowej S3 od węzła Kazimierzów do węzła Lubin-Północ wykonawca przygotowuje się do rozpoczęcia prac po okresie zimowym. Trwają prace związane między innymi z inwentaryzacją. Wykonawca odpowiada za utrzymanie terenu budowy, więc odbywają się również prace porządkowe.

Pierwotny wykonawca - włoski koncern Salini - stracił kontrakt po tym jak zażądał dodatkowej wypłaty prawie pół miliarda złotych. Polskie konsorcjum dokończy inwestycję za 230 milionów. Czternastokilometrowy odcinek S-3 w okolicach Polkowic jest jedyną częścią trasy, która nie została oddana do użytku. Z Dolnego Śląska na Pomorze mieliśmy podróżować bez objazdów już w czerwcu 2018 r.

Ciepła zima sprawia także, że na drogę nie muszą wyjeżdżać piaskarki. W rejonie legnickim takie zdarzenie miało miejsce tylko cztery razy. Pługi śnieżne nie pojawiły się na trasach ani razu. Zdzisław Tersa, wójt Kunic szacuje, że do tej pory dzięki sprzyjającej aurze w kasie gminy zostało kilkaset tysięcy złotych.

- Po pierwsze wydajemy mniej pieniędzy na zimowe utrzymanie dróg. A jeżeli zima jest taka jak w tej chwili, coraz więcej ludzi przyjeżdża do nas do Kunic. Ci ludzie spacerują nad jeziorem, zostają tutaj, kupują w sklepach, przesiadują w kawiarniach. To jest dodany plus do tego co w naszym budżecie piszczy w okresie zimowym.

Wbrew pozorom dużych strat nie notują firmy zajmujące się utrzymaniem przejezdności dróg. Pracownicy Legnickiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej - gdy temperatura utrzymuje się powyżej zera - zajmują się drobnymi naprawami nawierzchni ulic.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kiwi
2020-01-25 12:07:55
z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Ocena: 3
To Polska właśnie! To, że, kuźwa, roboty na tym krótkim, durnym odcinku jednej z najbogatszych gmin w Polsce trwają już kilka lat i ktoś za to powinien ostro beknąć... to nie piszecie! Cała Europa wiedziała, że tej włoskiej firmy się nie bierze, bo partaczą robotę i kombinują ile wlezie! Przez nich tysiące kierowców klnie codziennie ile wlezie i naraża życie, ale teraz dla pismaków najważniejsze to, że cóś robią! Posadzić dziadów co podpisywał wcześniejsze umowy i byłby porządek na przyszłość!
~Kicha
2020-01-25 12:00:16
z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Ocena: -3
No nie, piszecie o robotach, kt
~Pawel
2020-01-24 20:19:57
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 2
Jak się zaniży zakres to pozostanie "tylko" 25%...
~Marek Kramarz
2020-01-24 12:20:09
z adresu IP: (77.113.xxx.xxx)
Ocena: 1
Może pozostało 25 % ale tylko na odcinku Lubin Polkowice. A o budowie tunelu blisko granicy - cisza. No ale nie od razu Kraków zbudowano. Bądźmy cierpliwi.
Reklama