Kierowcy w centrum będą musieli zwolnić

Bartosz Tomczak | Utworzono: 2020-08-31 11:52 | Zmodyfikowano: 2020-08-31 11:52
Kierowcy w centrum będą musieli zwolnić - fot. wroclaw.pl
fot. wroclaw.pl

Świętego Mikołaja, Sądowa, a także Świdnicka na odcinku od Piłsudskiego do Podwala - to właśnie tutaj kierowcy będą musieli trzymać się nowych przepisów. To kolejna zmiana w centrum. Wcześniej z ruchu samochodowego zostanie wyłączony fragment Ruskiej od Placu Solnego do ulicy Rzeźniczej. Miasto argumentuje to dużą liczbą pieszych w tym miejscu, więc w najbliższych tygodniach powstanie tam dla nich przejście, a ponadto okoliczne bary i restauracje będą mogły poszerzyć swoją strefę ogródków gastronomicznych.
Kierowcy stracą zatem kilka ulic w centrum miasta, a w zamian władze Wrocławia oferują im bezpłatny parking w Narodowym Forum Muzyki - ale tylko przez pierwszą godzinę, oraz dodatkowe miejsca postojowe m.in. na ulicy Św. Marii Magdaleny, Jodłowej i placu Nankiera.

Zmiany mają zostać wprowadzone już w tym tygodniu, ale jak zaznacza Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta,  może się to opóźnić przez zapowiadane opady deszczu, które utrudniają wykonywanie wszystkich nowych oznaczeń.

Reklama

Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Samochodoza we wrocławiu2020-09-01 22:41:16 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Wszędzie ci patoaktywiści samochodozowi bez wykształcenia planistycznego i logistycznego by "uspakajali" ruch. Bez dodatkowych oznaczeń średnia prędkość w centrum jest na poziomie 30-35 km/h przez samochodozowców
~Kazimierz 652020-08-31 20:00:26 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Bywam, za Odrą, w Berlinie i nie tylko. Ograniczenia prędkości do 30 km / h nie dziwi nikogo !!
~Wrocławiak2020-08-31 21:22:36 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
To mówisz Pan ze takie ograniczenia mają i oni a czy na głównych drogach progi zwalniające są tak jak im się asfalt uleje czy może bardziej znormalizowane są te progi, że jak kierowca jedzie te 30km/h to przejedzie bez uszkodzeń przedniego zderzaka i przednich fartuchow tak jak to u nas w mieście bywa? Jedyne sensowne progi zwalniające są trzy w całym mieście i na Dolnym Śląsku mianowicie przy ulicy Ślicznej vel Widna tam jadąc 30 km/h nie więcej oczywiście przejedzie auto bez zbędnego hamowania do minimum i wdrapywania się na próg a kierowca jadący przepisowo nie wali głową w podsufitkę. Są to gotowe progi znormalizowane, wyprofilowane przykręcone do ulicy na całą szerokość jezdni. Pytanie inne czy progi muszą powstawać jak grzyby po deszczu na głównych drogach gminnych przez mniejsze miejscowości czy progi jako przeszkody na jezdni do pokonabia to sposób na kierowców zgodny z prawem i czy służy bezpieczeństwu także kierowców?
~melot2020-08-31 17:36:18 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A co z rowerzystami?
~Kiera2021-07-02 11:43:39 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
bez ograniczeń
~Jakimi rowerzystami?2020-09-01 22:43:09 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
A widziałeś tam jakichś? Zajrzyj za okno. 1-3% ruchu to rowery. 99% to piesi, zbiorkom i samochody oraz skutery/motocykle
~Kazimierz 652020-08-31 20:01:05 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Noooo ! Będą dalej jeździć....
~////2020-08-31 12:08:37 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Janie, miej umiar w żartach. Pokaż mi miasto, gdzie rynek jest poza fosą i murami obronnymi miasta. Taka Sądowa to przecież podgrodzie.
~Jan2020-08-31 12:03:53 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Wlasciwy kierunek zmian. Ogolnie caly rynek powinien byc bez samochodow, poza dostawczymi i dojazdami do hoteli. W wielu niemieckich miastach te rozwiazania dobrze sie sprawdzaja, chocby w porownywanej wielkoscia Norymberdze. Wroclaw, chociaz bez zamku, uroda dorownuje temu miastu, ale to co rzuca sie w oczy to duzo wiekszy balagan na ulicach w naszym miescie. A nalezy dodac, ze Norymberga podobnie jak Wroclaw byly bardzo zniszczone w czasie WW2.
~Panie John2020-08-31 14:32:11 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Tak? Jest tak pięknie ja mam inne spostrzeżenia tego samego Wrocławia co Pan... Jadę ulica Klecińska w stronę Grabiszyńskiej stoję od 5 do 8 cykli na światłach w korku o każdej porze dnia również autobusy MPK tam stoją. Na Grabiszyńskiej po decyzjach magistratu też się długo stoi już nie jedzie tak płynnie jak kiedyś. Spala się więcej benzyny, zużywa sprzęgło i hamulce wytwarza dzięki temu trujące związki w atmosferę aby żyło się lepiej. Do niedawna tam żadnego problemu z przejazdem nie było. Następnie skręcam w przedwojenna stalowa jak MPK i d...pę urywa i gazety nie przeczytam i muzyki w słuchawkach nie słyszę po za tym telefon wypada z rąk. Jadę paskudną Grochowa autem 25km /h Bo tylko terenowym Explorerem można by szybciej. Później ul. Krucza/Gajowicka, gubię felgi, dziury miejscami brak kostki nowoczesność myślę a może to dziedzictwo wpisane w UNESCO i zabroniono remontów?. Nierówne chodniki tu, to tam itd itp. No i jedziemy dalej tam gdzie Zaporoska się zaczyna a na przedwojennym rondzie Powstania śląskiego się kończy tak tak ten sam koszmar i korek następnie ul Kamienna do drukarskiej przedwojenny koszmar z wyskokami. Po prostu dziadostwo A może jest tak pięknie? Może trzeba więcej sygnalizatorow i przejść zrobić? UL. Kazimierza, Ruska co tam się wyrabia?!? Jechałem ostatnio. Nastawianie sygnalizatorów graniczy z rekordem Guinessa z naszej kasy co 50 metrów światła Stop i jadąc 50 km/h na wszystkich trzeba stać. Za to ci co jadą co ja mówię pędzą 80km/h 90km/h w terenie zabudowanym tacy przejadą spokojnie. Paradoks ale występuje w całym mieście. To jest Koszmar komunikacyjny Wrocławia z roku na rok co raz gorzej i to nie jest koncepcja realizowana za zgodą mieszkańców. Tu jest inna koncepcja a może jej brak i jest jak jest. Jutro 1 września dzieci i młodzież do szkoły a ja nie wiem czy uda mi się wsiąść do przeładowanego autobusu aby dojechać do pracy bo limity i niejako skazany na auto, które stoi często w wymuszonym korku opracowanym przez inżynierów ruchu drogowego.
~////2020-08-31 12:00:30 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Czyli będzie szybciej? Teraz prędkość w porywach rzadko sięga 15 km/h.