Jaka będzie aleja Północna? Miasto zaprasza do konsultacji

Joanna Jaros, AO | Utworzono: 2023-01-27 09:09 | Zmodyfikowano: 2023-01-27 09:19
Jaka będzie aleja Północna? Miasto zaprasza do konsultacji - fot: Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk
fot: Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk
Jaka będzie aleja Północna? Miasto zaprasza do konsultacji - 0

Rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące budowy nowej drogi we Wrocławiu - alei Północnej. Trasa ma połączyć Poświęcką z Krzywoustego i wyprowadzić ruch z małych, osiedlowych ulic. Pierwsze spotkanie dla wszystkich chętnych odbędzie on-line, 31 stycznia na platformie Clickmeeting, mówi Monika Kozłowska-Święconek z Urzędu Miasta:

Jej zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu z osiedlowych ulic - dodaje Monika Kozłowska Święconek

Konsultacje potrwają do 14 lutego.


Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~rafka2023-01-27 13:21:48 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Ta trasa ma przejąć ruch z Poświęckiej, Redyckiej, Poprzecznej. To nie są dwujezdniowe trasy, tylko osiedlowe ulice.. Dlatego nie ma uzasadnienia dla budowy w ich miejsce przeskalowanie trasy. Co więcej są blokowane przez przejazd kolejowy, a w nowym przebiegu będzie wiadukt, więc i tak przepustowość będzie znacznie wyższa. Ruch samochodowy we Wrocławiu jest za duży. Jeśli przewymiarujemy nowe trasy, jeszcze bardziej zablokujemy te stare, bo do śródmieścia więcej samochodów już nie wjedzie. Pieniądze wydajmy na transport zbiorowy, a nie dwupasowe obwodnice. Tu potrzebna jest alternatywa dla przejazdu przez osiedla, nic więcej.
~sata2023-01-27 11:11:06 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Dlaczego znowu obwodnica jednopasmowa, skoro od Armii Krajowej do Poświętnego jest dwupasmowa ? Przecież to jest okazja do odciążenia ruchu w centrum i śródmieściu Wrocławia. Na Śródmiejską Trasę Południową : zaczynałaby się na pl. Strzegomskim i biegła przez ul. Szpitalną, Zaporoską, Szczęśliwą, Radosną, Dyrekcyjną, Pułaskiego aż do pl. Społecznego - nie ma już co liczyć . Na Pułaskiego pozostawiono starą kamienicę, która miała być wyburzona, wiadukt kolejowy poszerzony dla dwupasmowej trasy. Wrocławskie drogi na papierze. Czy kiedykolwiek powstaną? Trasa Swojczycka, Trasa Olimpijska, Łącznik Pawłowicki, Trasa Muchoborska – to wszystko ulice we Wrocławiu. Jeśli o nich nigdy nie słyszeliście, trudno się temu dziwić, bo istnieją tylko na papierze, a konkretnie w studium zagospodarowania przestrzennego. To, że jakaś droga się w nim znajduje, nie oznacza wcale, że rychło powstanie. Przedstawione trasy być może w ogóle nigdy nie będą wybudowane – daty realizacji są nieznane.
~sata2023-01-27 10:38:09 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wygrała wrocławska firma Biuro Projektów Dróg i Mostów BBKS-PROJEKT. To właśnie ta oferta została uznana za najkorzystniejszą. Była to także najtańsza oferta, jaką złożono w postępowaniu przetargowym. BBKS-PROJEKT uzyskał również maksymalną liczbę punktów za doświadczenie projektanta w specjalności drogowej, w specjalności mostowej i zieleni oraz autora raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Koszt wykonania dokumentacji wyniesie 4,69 mln zł. Aleja Północna ma być drogą jednopasmową. Będzie kontynuacją i przedłużeniem ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Rozpocznie się przy skrzyżowaniu z ul. Poświęcką obok marketu Dino. Następnie droga zostanie przedłużona do skrzyżowania ulic Falzmana z Pleszewską, a następnie poprowadzi do zbiegu ul. Kamieńskiego i Kątowej, w miejscu, w którym znajdują się ogródki działkowe i nowe osiedle mieszkaniowe. W swoim dalszym przebiegu Aleja Północna przetnie ul. Redycką przy wałach przeciwpowodziowych na Widawie. Aleja Północna ma być według zapewnień przedstawicieli magistratu wyłącznie łącznikiem dla północnych osiedli Wrocławia. Dlatego też projektowana będzie tylko jedna jezdnia, gdyż zdaniem miejskich urzędników, taka przepustowość odpowiada potrzebom mieszkańców tej części stolicy Dolnego Śląska. Według przedstawicieli magistratu potwierdzają to kompleksowe analizy – w tym modelowania prognostyczne z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania Visum i modele ruchu dla Wrocławia i okolic. Według planu urzędników miejskich prace budowlane rozpoczną się od połączenia ul. Krzywoustego nowym łącznikiem z ul. Poprzeczną, gdzie wybudowany ma zostać wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu Alej Północnej. Budowa ma się zacząć od tego miejsca, bowiem przy torach znajdujących się obok CH Korona często powstają olbrzymie korki spowodowane częstym zamykaniem przejazdu kolejowego.
~sata2023-01-27 10:13:09 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła konsultacje rynkowe, które mają być wstępem do opracowania studium korytarzowego dla trasy tramwaju na Psie Pole. Z dziewięciu proponowanych wariantów, wybrane mają zostać dwa. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania określono 9 różnych opcji przebiegu trasy tramwaju na Psie Pole. Różnią się one układem tramwajowym, trasami dojścia przez pasażerów i miejscami zakończenia trasy. Przy niektórych wariantach należy wybudować kompletnie nowy ślad torowiska. Większość propozycji prowadzi od strony Wielkiej Wyspy, łącząc się z istniejącym torowiskiem przy Stadionie Olimpijskim lub planowaną trasą tramwaju na Swojczyce, którego budowa jeszcze się nie zaczęła. Trzy warianty trasy startują z osiedla Karłowice - Różanka, przebiegając następnie wzdłuż ul. Bolesława Krzywoustego. Planowane opcje przewidują poprowadzenie torów nawet do granicy z gminą Długołęka.
~sata2023-01-27 09:58:09 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem miasta – kiepski, to zawał. Okazja zamknięcia obwodnicy śródmiejskiej, ale jeszcze z Krzywoustego do Mickiewicza