Zabytkowe tramwaje stoją i niszczeją. Trafią do muzeum?

| Utworzono: 2014-11-09 08:14 | Zmodyfikowano: 2014-11-09 08:24
Zabytkowe tramwaje stoją i niszczeją. Trafią do muzeum? - Fot. Przemysław Gałecki (Radio Wrocław)
Fot. Przemysław Gałecki (Radio Wrocław)

"Bardzo chciałbym, aby Wrocław dołączył do miast, które szanują swoją historię, zamiast ją bezpowrotnie dewastować." Czytamy w petycji, która trafiła na ręce prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza. Tomasz Szymczyszyn, miłośnik komunikacji miejskiej, postanowił dłużej nie czekać jak zabytkowe tramwaje, które niszczeją przy zajezdni na Legnickiej do końca zje rdza i walczy o stworzenie muzeum transportu miejskiego. Takie placówki są we wszystkich dużych miastach w Polsce, nie mówiąc o zachodzie europy - dodaje autor petycji:

Szymczyszyn prosi o przekształcenie na ten cel nieczynnej już zajezdni Dąbie. Bierzemy pod uwagę każdą sugestię odpowiada Małgorzata Szafran z biura prasowego magistratu:

Dokument został upubliczniony na obywatelskim portalu petycje.pl (CZYTAJ WIĘCEJ). Tomasz Szymczyszyn chce, by zabytkowe maszyny stały się powodem do dumy miasta:

Miasto chce w starej zajezdni stworzyć centrum kulturalno-rozrywkowe Biskupina, ale bierze pod uwagę także inne możliwości. Właśnie tworzony jest plan miejscowy dla tego terenu. Urzędnicy obiecują, że poważnie zastanowią się nad muzeum transportu miejskiego.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Dlaczego Wrocław nie dba o zabytkowe tramwaje?

Tramwaje z Legnickiej miały zostać przeniesione pod dach. Decyzja zapadła 1,5 roku temu, miasto przeznaczyło na ten cel pół miliona złotych. 

- A tutaj naprawdę liczy się każdy dzień. Miałem nadzieję, że pojazdy nie będą musiałby spędzać zimy pod gołym niebem. Mamy unikatowe egzemplarze, na przykład drewnianą wieżówkę sieciową z 1892 roku, dla której każda zima na świeżym powietrzu oznacza spadek wartości - przekonuje Marek Karbon z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia, który koordynuje projekt.

Arkadiusz Filipowski, rzecznik magistratu tłumaczył, że inwestycja wcale nie jest taka prosta. - Mam jednak nadzieję, że do zimy uda się ją w pełni zrealizować - dodaje Filipowski.


Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Szacunek dla historii2019-07-16 12:27:24 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Nie róbmy skansenu, tylko odremontujmy i przywróćmy do życia historyczne tramwaje. Proszę wziąć przykład np. z Pragi w Republice Czeskiej. Tam zabytkowe składy kursują po mieście w weekendy i święta
~Paweł Miłośnik Zabytków2017-07-31 20:08:06 z adresu IP: (176.121.xxx.xxx)
Miasto na coś innego chce wydawać. Choć na Zabytkowe Tramwaje i Autobusy warto. Nie lepiej by było kolekcjonować Zabytkowe tramwaje i autobusy? I udostępniać je Miłośnikom na przejazdach np. Zabytkową Linią lub na otwieraniu bram zajezdni?
~bjorn2014-11-14 20:52:07 z adresu IP: (185.53.xxx.xxx)
A magistrat pewnie myśli że lepiej wydać 13 mln na zebry na świdnickiej i 18 min na dziurę koło stadionu niż na stary tramwaj, bo niektórzy z nich się swego czasu na ostrowie do tramwajów uprzedzili:)
~radiołapacz2014-11-09 10:20:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Warto zrobić taki skansen we Wrocławiu i przypomnieć dawne tradycje. Jako student mieszkałem u rodziny której senior był jeszcze lwowskim tramwajarzem. Zmarł ok.1971 lub1972 r. roku.byłem nawet na jego pogrzebie. Może przypomnieć przy okazji tramwaje Lwowa, Jeleniej Góry i Wałbrzycha?
~wałbrzyszanin2014-11-09 09:50:55 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Proponuję odkupić jeden z modeli przez wałbrzyskie MPK (ŚKA). Wybrać tylko typ wozu, który jeździł po naszym mieście, o ile takowy znajduje się na wrocławskim złomowisku. U nas też były tramwaje i taki wóz byłby pięknym nawiązaniem do historii.