Jesienna walka biegaczy z przeziębieniem

Michał Hamburger | Utworzono: 2014-11-18 07:13 | Zmodyfikowano: 2014-11-18 07:22
A|A|A

Kiedy dopada nas przeziębienie nie oznacza to, że absolutnie trzeba odpoczywać od treningów. Nie każdy katar, ból gardła musi się kończyć tygodniowym L4. Jak się szybko i skutecznie leczyć domowymi sposobami? Sprawdzone metody przedstawia biegacz, ekspert biegowy Radia Wrocław, Grzegorz Pieczarka.

"Niektórzy szybko lecą do apteki po setki witamin i innych specyfików, nie zdając sobie sprawy z tego, że większość lekarstw na nasze dolegliwości mamy w domu. Na ból gardła najlepsze są tzw. "płukanki". Woda rozrobiona z sodą, solą lub mieszankami ziołowymi jeżeli w pełni nie pomoże to na pewno chociaż częściowo ukoi ból.

Kaszel to kolejny wróg. Domowa apteczka radzi by na suchy stosować wyciągi z prawoślazu i lukrecji a na mokry syrop z czosnku, który jest naturalnym antybiotykiem i poradzi sobie z tym nieprzyjemnym objawem choroby.

Katar niestety musi przejść sam. My nieco możemy przyspieszyć ten proces. Wszystko też naturalnymi metodami. Do miski z wrzątkiem wsypujemy zioła, a gdy już się one zaparzą nakrywamy głowę ręcznikiem i przystępujemy do wdychania oparów.

Pamiętajmy jednak, że w przypadku pojawienia się temperatury i pogorszenia naszego stanu powinniśmy jak najszybciej skontaktować się z lekarzem. Przerwa w treningach nie oznacza tragedii. Lepiej odpocząć dwa, trzy dni, niż później spędzić w łóżku cały miesiąc.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Reklama