Jak biegacz powinien radzić sobie z mrozem? (PORADY)

Michał Hamburger | Utworzono: 2014-11-30 08:27 | Zmodyfikowano: 2014-11-30 08:29
A|A|A

W starciu z naturą zawsze stoimy na przegranej pozycji. Mróz nie jest sprzymierzeńcem biegaczy. Zimne powietrze mocno atakuje nasze płuca pozostawiając duży dyskomfort. W efekcie może doprowadzić do problemów z górnymi drogami oddechowymi.

Warto skorzystać z porad naszego biegowego eksperta. Grzegorz Pieczarka radzi co robić by nie przegrać z chłodem:

„Pamiętajmy by nie trenować w zbyt niskich temperaturach. Uważam, że graniczną wartością jest temperatura – 15 stopni Celsjusza. Dobrym rozwiązaniem jest trening zastępczy w formie basenu, siłowni, ćwiczeń rozciągających czy wyjścia na saunę. Na szczęście we Wrocławiu takie temperatury są rzadkością.

Na początku treningu starajmy się oddychać przez nos tak, aby powietrze zdążyło się nieco zagrzać zanim trafi do płuc.

Oprócz czapki i rękawiczek, które zapobiegają wychłodzeniu dystalnych części ciała można również stosować chusty bądź maski na twarz. Dadzą one dodatkową możliwość ogrzania powietrza oraz osłonią delikatną skórę twarzy przed mrozem.

Zachęcam również do korzystania ze specjalnych kremów do twarzy na mróz, które zapobiegną podrażnieniom oraz odmrożeniom.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~jaro
2014-11-30 22:31:21
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: 3
Widać zdecydowanie mniejszą ilość biegaczy w okresie jesienno - zimowym...
Reklama