Wrocław: Trwa budowa nowych tras rowerowych za 30 milionów złotych [LOKALIZACJE]

Dorota Kuźnik | Utworzono: 2018-03-14 10:00 | Zmodyfikowano: 2018-03-14 10:00
A|A|A

Grabiszyńska, budowa trasy rowerowej; fot. Andrzej Owczarek

Jeszcze w tym roku bezpieczniej ma nam się jechać jednośladem po Powstańców Śląskich, Drobnera czy Grabiszyńskiej. Ta ostatnia trasa wzbudza najwięcej kontrowersji, ponieważ żeby ją zbudować urzędnicy zdecydowali, że zerwą chodnik. Jednym wymiana nawierzchni się podoba, innym niekoniecznie:

Zdaniem Elżbiety Maciąg z wydziału inwestycji miejskich, kompleksowa przebudowa to inwestycja zarówno w bezpieczeństwo, jak i zachęta dla nowych rowerzystów:

Do tego dochodzą te ścieżki, które wygrały w budżecie obywatelskim oraz  realizowane przy okazji, czyli na przykład podczas przebudowy Hubskiej. I o ile w takich przypadkach mieszkańcy nie widzą problemu, są tacy, którym nie podoba się, że inwestycje są prowadzone na aż tak dużą skalę

Ścieżki rowerowe w budowie:

  • Powstańców Śląskich od Kutnowskiej do Krzyckiej - oddanie zaplanowano na kwiecień
  • Piłsudskiego - od Placu Legionów do Świdnickiej - oddanie zaplanowano na połowę roku (WBO)
  • Żmigrodzka od mostu Trzebnickiego do skrzyżowania z Kasprowicza - oddanie zaplanowano na najbliższe tygodnie

Ścieżki rowerowe, które będą budowane:

  • Drobnera od Mostu Uniwersyteckiego do Probusa
  • Kromiera  od Miechowity do mostów Warszawskich
  • Wyszyńskiego - od Benedyktyśkiej - realizacja jeszcze w tym roku
  • Dwa skrzyżowania z Rychtalską i Ustronie - oddanie w sierpniu

 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~rowerzysta
2018-03-14 18:44:09
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: 0
Jeżeli ktoś jeździ rowerem, to na pewno będzie wnioskował o przedłużenie ścieżek tak, aby nie wjeżdżać na ulicę. Jeżeli promuje się walkę ze smogiem, to należy zadbać o to, aby jazda rowerem przez miasto była bezpieczna. Zbyt dużo nasłuchałem się o przypadkach kolizji z samochodami i własnych dzieci, dopóki nie pojawią się możliwości komunikacyjne jazdy ścieżkami - tak, jak na Zachodzie w Niemczech czy Holandii - do jazdy rowerem nie będę zachęcał. Kierunek rozwoju jest dobry i w wielu miejscach Wrocławia jest już całkiem nieźle.
~tomek
2018-03-14 12:14:25
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 2
30 mln na ściezki 4 mln na naprawę torów. Polityka komunikacyjna miasta Wrocław
Reklama