W przyszłym roku powstanie nowy przystanek kolejowy koło Wrocławia

BT, mat. prasowe | Utworzono: 2020-12-08 09:11 | Zmodyfikowano: 2020-12-08 09:12
W przyszłym roku powstanie nowy przystanek kolejowy koło Wrocławia - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Lokalizacja przystanku Iwiny umożliwi mieszkańcom osiedli z rejonu Jagodna oraz Iwin szybki, dogodny i bezpieczny oraz alternatywny względem samochodu dojazd koleją do centrum Wrocławia lub podróże w kierunku, Ziębic, Kłodzka i Międzylesia. W grudniu wykonawca kończy prace przy pierwszym torze. Przygotowana jest już konstrukcja pierwszego peronu i wykonana część prac ziemnych. Wysokość obiektu zapewni podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przystanek będzie miał dwa perony o szerokości, 3,5 m z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa. Drogę do pociągów zapewni bezkolizyjne przejście pod torami. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się będą dwie windy. Zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe.

Prace obejmą niezbędną przebudowę sąsiednich torów i sieć trakcyjną. Nowy przystanek budowany jest przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie. Prowadzenie prac, obok przejeżdżających składów, wymaga od wykonawcy zachowania szczególnego bezpieczeństwa.

Inwestycja za 8,8 mln zł (netto) jest realizowana w formule projektuj i buduj. Roboty poprzedzone były fazą projektową. Projekt uwzględnia współpracę z władzami samorządowymi - dojazd do przystanku wykona gmina Siechnice. Nowy przystanek zostanie udostępniony podróżnym w połowie przyszłego roku. Projekt pn.: „Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny" jest współfinansowany z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).

Budowa przystanku w Iwinach, to kolejna inwestycja zwiększająca dostępność do kolei w aglomeracji wrocławskiej. W ubiegłym roku został wybudowany przystanek w Mokronosie Górnym. Obecnie trwa przebudowa przystanku Wrocław Muchobór. Budowany jest przystanek Wrocław Szczepin. Odnawiane i budowane są nowe przystanki na trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza oraz z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy.

 


Komentarze (15)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~LK2812020-12-08 17:26:38 z adresu IP: (119.106.xxx.xxx)
No to się troll wrocławski całkiem rozłoży, że kolej na Dolnym Śląsku dalej się rozwija, a we Wrocławiu znów nie. Gdyby faktycznie Orlen przejął Polska Press - w co mało kto wierzy, to jakaś pozorowana zmiana, może tylko zapłata będzie w prawdziwych pieniądzach - wówczas skończyłyby się trollowi wrocławskiemu nawalanie hejtem na Lwówek i pomawianie miłośników regionu walczących o kolej w komentarzach na tabloidzie "GWroc.". Gwóźdź do trumny. Niestety sprawa przejęcia Polska Press razi drugim dnem.
~LK2852020-12-08 17:24:13 z adresu IP: (119.106.xxx.xxx)
Cho.lera jasna! Już nie mogę patrzeć na te ście.rwojady z Wrocławia które publikują komentarze niemające nic wspólnego z artykułem. Gdzie jest moderator?
~@ ~poważne kompleksy2020-12-09 13:19:12 z adresu IP: (121.151.xxx.xxx)
Takich jak ty powinno się utylizować. Tylko wstyd przynosisz Wrcławiowi.
~poważne kompleksy2020-12-09 09:46:47 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Zgłoś się na leczenie. Bardziej szkodzisz sobie niż wrocławianom.
~Jakub Madrjas2020-12-08 17:17:26 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Po co przystanek dla wieśniaków z Wrocławia? Żeby go zdemolowali? Tę hołotę lać pałami po pyskach a nie budować nowe przystanki kolejowe.
~Zdzich2020-12-08 17:16:43 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~Marcin Medyk2020-12-08 17:16:23 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Warszawiak spotyka wrocławiaka pędzącego stado krów po ulicy: - Wrocławiaku, a gdzie wy te krowy pędzicie? - A będę je hodował. - Ale przecież wy stodoły nie macie. - No to będę je w domu trzymał. - Ale przecież to straszny smród - No będą się musiały przyzwyczaić.
~Tomek Janiszewski2020-12-08 17:16:12 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Jeśli kogoś należałoby wsadzić do więzienia za zniszczenie linii kolejowej do Lwówka, to byłby nim Piotr Rachwalski - były prezes Kolei Dolnośląskich, który zlikwidował wszystkie pociagi na tej linii, przez co popadła ona w ruinę. Teraz natomiast próbuje wykurzyć prodecenta filmu, żeby nie dopuścić do remontu tej trasy. Rachwalski zawsze nienawidził tą linię, bo ma umysł starego PKP-iarza, który potrafi tylko niszczyć.
~Mateusz Lalka2020-12-08 17:15:55 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Linię do Lwówka de facto zniszczyły władze województwa i Kolei Dolnośląskich (gdy Rachwalski był prezesem), które nie remontując jej doprowadziły ją do ruiny. Jeszcze 2 lata temu do Lwówka jeździły pociągi. Obecnie koszt remontu tej linii to jakieś 40-50 milionów, za kilka lat jak infrastruktura popadnie w ruinę będzie to 100 albo 200 milionów. Władze województwa pieniądze mają, bo właśnie olbrzymia kasa (blisko pół miliarda zł) idzie na zupełnie niepotrzebną linię do Sobótki przez same wioski, gdzie pociągów nie widziano od 30 lat. Za 10-krotnie mniejszą kwotę można by wyremontować wspomnianą linię do Lwówka uważaną zgodnie przez miłośników kolei za najpiękniejsza w Polsce. Tymczasem marszałek myśli pewnie czekać kolejne 30 lat aż i tu koszt remontu będzie wynosił nie 40 tylko 400 milionów. To się nadaje do prokuratury z paragrafu celowe niszczenie mienia publicznego.
~Henryk Grabiarz2020-12-08 17:15:43 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~et22-10002020-12-08 17:15:23 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
A w Sobótce praca wre, właśnie tory robią się. Jeden tor? Nie! Cztery tory!!! Do sołtysa wprost obory. U sołtysa bimber dają, wszystkie wsiury się zjeżdżają. Jest promocja za złotówkę, Super! Zostanie na wódkę.
~Tomasz Warszawski2020-12-08 17:14:59 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Na szczęście PKP Intercity po naszych monitach do spółki i komentarzach na wszystkich portalach już wycofało wszystkie pociągi ze Zgorzelca, które obecnie tak jak dawniej kończą bieg w Węglińcu. Ta "metropolia" Zgorzelec nadal nie będzie miała żadnego połączenia dalekobieżnego pomimo elektryfikacji linii, bo Zgorzelec to zwykła dziura a nie żadna metropolia. Fryzjerka-idiotka porównuje się ciągle z Jelenią Górą, a gdzie tam porównywać tę dziurę ze stolicą Karkonoszy, która ma pendolino i pociągi Intercity co 2 godziny. A od nowego rozkładu będzie miała jeszcze więcej, o czym już wiemy na 100 procent. Śmiać mi się chciało, jak fryzjerka przez cały ostatni weekend jęczała na swoim blogu udającym forum, że PKP Intercity obcięło kursy pociągów do Zgorzelca. Cały zapas popcornu trzeba było wykupić w markecie. Biedny Zgorzelec, znowu skrzywdzony. A jeszcze niedawno fryzjerka chełpiła się bez przerwy, że jest na drugim miejscu w województwie pod względem wymiany pasażerskiej, bo raz przez pomyłkę policzono pasażerów razem z Goerlitz. A gdzie jest teraz? Nawet nie w pierwszej dziesiątce, haha. Pociągów do Zgorzelca będzie jeszcze mniej, bo to dopiero początek naszej akcji, której celem jest maksymalne odcięcie Zgorzelca od pociągów. To wszystko za chamstwo tej szmaty z Gorlitz. Ona myśli że jako KODLK będziemy walczyć o lepszą ofertę dla Zgorzelca a tymczasem my mówimy że walczymy o lepszą ofertę a robimy coś wręcz przeciwnego. A potem mamy niezły ubaw z tej głupiej zdziry.
~Komentarz został usunięty2020-12-08 17:14:41 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~LK2832020-12-08 13:10:26 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
No to się troll lwówecki całkiem rozłoży, że kolej we Wrocławiu i okolicy dalej się rozwija, a w Lwówku znów nie. Gdyby faktycznie Orlen przejął Polska Press - w co mało kto wierzy, to jakaś pozorowana zmiana, może tylko zapłata będzie w prawdziwych pieniądzach - wówczas skończyłyby się trollowi lwóweckiemu czarne listy antykolejarzy i pomawianie ludzi w komentarzach na tabloidzie "GWroc.". Gwóźdź do trumny. Niestety sprawa przejęcia Polska Press razi drugim dnem.
~Komentarz został usunięty2020-12-08 17:14:04 z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty