Koleje Dolnośląskie wstrzymują start sezonowych połączeń do Czech

BT, mat. prasowe | Utworzono: 2021-04-14 10:14
A|A|A

fot. mat. prasowe KD

Cieszące się ogromną popularnością sezonowe połączenia do Czech pierwotnie miały wrócić na trasę od 24 kwietnia. Koleje Dolnośląskie w porozumieniu w Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego - organizatorem przewozów kolejowych w regionie, zdecydowały o przesunięciu terminu ich uruchomienia,.
Decyzja to efekt obowiązujących po obu stronach granicy ograniczeń epidemicznych. Co więcej bezterminowo zamknięte pozostają popularne atrakcje turystyczne w Czechach: Teplickié Skály i Adršpašskoteplické Skály, które były celem podróży większości pasażerów.

– Z uwagi na utrzymującą się wysoką liczbę zakażonych oraz obostrzenia związane z COVID-19, postanowiliśmy czasowo wstrzymać uruchomienie sezonowego połączenia z Wrocławia do Adrspachu, gdzie zamknięte są obiekty turystyczne – podaje Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. – Mamy nadzieję, że pociągi do Czech będą mogły ponownie wrócić na trasę pod koniec maja, licząc na to, że sytuacja epidemiczna po tamtej stronie granicy będzie w miarę stabilna, a obiekty turystyczne - dostępne.

W niedzielę 11 kwietnia 2021 r. o północy skończył się stan wyjątkowy w Republice Czeskiej, który trwał nieprzerwanie od 5 października ubiegłego roku. Nowe obostrzenia obowiązujące od 12 kwietnia podtrzymują jednak większość istniejących do tej pory ograniczeń na terenie Czech.

Do czasu wznowienia przewozów wstrzymana została sprzedaż i przedsprzedaż biletów do/od stacji Unisław Śląski, Mieroszów, Meziměstí, Teplice nad Metují, Teplice nad Metují město, Teplice nad Metují skály, Adršpach oraz do/od punktu granicznego Mieroszów Gr.

Podróżni nabywający bilety bezrelacyjne w komunikacji przygranicznej, czyli Euro-Nysa-Ticket oraz „KD+Czechy” są informowani o obowiązujących ograniczeniach. Osoby, które nabyły bilet na planowane przejazdy mogą dokonać ich zwrotu, odzyskując pełną zapłaconą kwotę, bez potrącenia w postaci odstępnego.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Mabena
2021-05-02 22:04:39
z adresu IP: (89.230.xxx.xxx)
Ocena: 0
Tubylcy z Lwówka i Marczowa którzy rozkradli szyny mają pewność że pociąg tam szybko nie wróci. Podobno w Zgorzelcu czasem się pojawiają by zobaczyć żelaznego konia w wielkim mieście
~Viper Wiprowski
2021-04-14 23:17:35
z adresu IP: (70.173.xxx.xxx)
Ocena: 24
Ktoś z wsiocławia sabotuje kolej w województwie rozkręca je skacze pod pociagi włącza hamulec Tej pеdalskiej holocie zakazac jazdy pociągami I woolege zakazac pisania bzdur na temat Lwówka.
~wieprz ze Świniar
2021-04-14 23:16:13
z adresu IP: (70.173.xxx.xxx)
Ocena: 22
Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.
~najpierw
2021-04-14 23:15:57
z adresu IP: (70.173.xxx.xxx)
Ocena: 22
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie za czasów niesławnego prezesa Rachwalskiego!)., Karpacza, Kowar, Mirska, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~zz4
2021-04-14 23:13:09
z adresu IP: (27.82.xxx.xxx)
Ocena: 21
I już przyszedł troll w s i o c ł a w s k i robić ch.lew pod kolejnym artykułem. Więcej o chuligańskich, łamiących prawo wybrykach hejtera Lwówka z Wrocławia w artykule "W Lwówku Śląskim szukają żartownisia" na portalu tvdami. eu
~xx2
2021-04-14 21:41:11
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: -24
widzę troll z lwowka Śląskiego dziala nawet tutaj. hejt na wroclaw trwa. a to tak naprawdę tylko pokazanie ze sie ma kompleks niższości mieszkając na tzw. prowincji.
~czarna owca z Wągrowca
2021-04-14 15:23:11
z adresu IP: (83.249.xxx.xxx)
Ocena: 18
Zabrakło pieniędzy na pociągi, bo złodziej Rachwalski wyprowadził kasę z KD do swojej kieszeni i swoich kochanek. "Działaczka Biedronia odchodząc ze spółki dostała odprawę. Zdecydował o tym... jej ukochany! Odrowska startuje z 8. miejsca na liście Wiosny do Parlamentu Europejskiego na Dolnym Śląsku. Zapowiada walkę o lepsze warunki pracy dla nauczycieli i wyższe wynagrodzenia w sektorze publicznym. Domyślamy się, że przynajmniej tak wysokie jak wypłata, którą miała w Kolejach Dolnośląskich. Zatrudnił ją prezes Piotr Rachwalski (46 l.), czyli... prywatnie jej partner! Według naszych informacji, została specjalistą od public relations z pensją ok. 7000 zł brutto. To jednak dopiero początek historii. W grudniu 2018 r. nad chwalonym wszem i wobec prezesem Rachwalskim zawisły czarne chmury. Na Dolnym Śląsku zmienił się układ rządzący w sejmiku i było pewne, że lada dzień zmiany dosięgną także jego. Zebranie rady nadzorczej, która w planach miała zmiany w zarządzie, zaplanowano na 4 stycznia. Dzień przed tą datą, Rachwalski zwolnił jednak z pracy... Odrowską! Dlaczego? Jak nie wiadomo, o co chodzi, wiadomo, że chodzi o pieniądze! Otóż prezes zwolnił swoją partnerkę z obowiązku świadczenia pracy przez okres trzymiesięcznego wypowiedzenia. Podjął też decyzję, by spółka wypłaciła jej odprawę przysługującą np. członkom zarządu – trzy dodatkowe pensje, czyli w około 21 tys. zł! A to oznacza, że od 1 lutego Odrowska nie przepracowała ani jednego dnia, a dostała wynagrodzenie za 6 miesięcy pracy! W tym czasie mogła bez przeszkód uczestniczyć w wiecach poparcia dla strajkujących nauczycieli czy zbierać podpisy pod listami Wiosny. Gdy zapytaliśmy prezesa o powody takiej hojności, odpowiedział, że okoliczności odejścia z firmy są sprawą pomiędzy pracodawcą a pracownikiem. To samo powtórzyła nam Katarzyna Odrowska. – Czy wpływ na przyznanie odprawy miał pani związek z panem Rachwalskim? – dopytujemy. – Nie będę tego komentować – ucięła rozmowę. Z Robertem Biedroniem nie udało nam się wczoraj skontaktować." Polecam artykuł: "Katarzyna Odrowska dostala odprawę w Kolejach Dolnoślaskich"
~Milena Hajko
2021-04-14 15:19:33
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 18
I bardzo dobrze! Bydło z W s i o c ł a w i a tylko wstyd przynosi Polakom swoim zachowaniem w Skalnych Miastach. Nadal jeżdżą pociągi ze Szklarskiej Poręby do Liberca i z Jeleniej Góry do Trutnova (gdzie można przesiąść się na motoraczek do Adrspachu) i wystarczy!
~Jakub Bartz
2021-04-14 15:16:07
z adresu IP: (122.255.xxx.xxx)
Ocena: 21
Natomiast do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~sens
2021-04-14 15:14:34
z adresu IP: (118.176.xxx.xxx)
Ocena: 18
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!
~Adolf Warski
2021-04-14 15:11:37
z adresu IP: (118.71.xxx.xxx)
Ocena: 19
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~wrocławianin
2021-04-14 15:09:34
z adresu IP: (183.96.xxx.xxx)
Ocena: 18
Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Mirska. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~Pasażer
2021-04-14 15:08:28
z adresu IP: (58.8.xxx.xxx)
Ocena: 38
Koleje Dolnośląskie celowo podniosły tak mocno cenę biletu Euronysa, żeby zmusić podróżnych do kupowania biletu Euronysa w KD a nie w Kolejach Czeskich. Wcześniej tak samo prawie dwukrotnie podniosły cenę biletu Euronysa, przez co bardziej opłacało się jechać na normalnym bilecie do Jakuszyc czy Harrachowa i dopiero tam kupić bilet Euronysa u czeskiego konduktora (przez co KD nic nie miały z tego biletu). Tuż po podwyżce ludzie kupowali ten bilet od czeskiego konduktora już w Szklarskiej Porębie za korony, ale KD zabroniły czeskim konduktorom sprzedawać te bilety po naszej stronie granicy w czeskiej cenie. Wyjaśnienia pana Rodaka nie dość że są kłamliwe, to jeszcze po prostu śmieszne, bo jak niby mają wzrosnąć teraz zyski ze sprzedaży biletów, skoro nawet do Szklarskiej Poręby bardziej opłaca się jeździć PKS-em niż KD, bo bilety ma tańsze? Przypomnę, że raz już KD podniosły cenę biletu do Szklarskiej Poręby rok temu (o złotówkę) i teraz o kolejną złotówkę. Chytry dwa razy traci, teraz w takiej cenie pociągiem nie pojedzie nikt.
~falipso
2021-04-14 13:49:21
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -23
A kiedy połączenia sezonowe z lwówka do wlenia?
Reklama