Bogatynia dalej bez pociągu. Zabrakło pieniędzy

Piotr Słowiński, MC | Utworzono: 2021-08-06 08:26 | Zmodyfikowano: 2021-08-06 08:27
A|A|A

zdjęcie ilustracyjne; fot. Patrycja Dzwonkowska

W czasie kampanii wyborczej na burmistrza Bogatyni wróciła sprawa pociągów do tego miasta. Połączeń nie ma od 2000 roku, choć wcześniej z Bogatyni można było nawet jechać bezpośrednio do Warszawy. Dziś tory urywają się w Kopalni Turów. Do odbudowy nie dojdzie, bo samorząd województwa wymagał od gmin i powiatu zaangażowania finansowego w wysokości 10 milionów złotych. Takich pieniędzy powiat zgorzelecki i gminy nie były w stanie wyłożyć:

Samorząd województwa zaangażuje w tej sytuacji środki w innych obszarach. Mieszkańcy nie kryją żalu:

Działacze organizacji ekologicznych wskazują, że w procesie odchodzenia od węgla, związana z kopalnią i elektrownią Turów Bogatynia będzie potrzebowała nowych impulsów rozwojowych. Jednym z nich mogłaby być poprawa jakości transportu i połączeń z resztą kraju, z którą Bogatynię łączy obecnie tak naprawdę tylko jedna droga.

Dolnośląski Urząd Marszałkowski podejmuje prace planistyczno-prognostyczne dla odcinków linii kolejowych Środa Śląska – Wrocław, Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój oraz Kobierzyce – Piława Górna. Odbudowywany ma być też drugi tor na odcinku Wrocław Główny – Kobierzyce. Odbudowywany ma być też drugi tor na odcinku Wrocław Główny – Kobierzyce. 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Linia Kolejowa nr 278,274
2022-07-29 08:35:03
z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Ocena: 0
Tak Pamiętam gdy Pociąg Pospieszny z Bogatyni do Warszawy zmieniał Kierunek w Zgorzelcu manewrowała SU46-009 z 7 Wagonami. I Połączenie będzie miały ucieszyć Mieszkańców Bogatyni,Sulikowa.
~Kaitek
2021-10-09 03:30:41
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -1
Byłem tam lokomotywa St43-120 w latach 80 to była fajna przejażdżka ogladałem kopalnie wytwornie wina i jej piwnice a teraz to historia to te menadzery to ciule gorsze od komunistow
~Zdzich z UMWD
2021-08-06 17:28:54
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 24
Fryzjerki ze Zgorzelca już nikt nie słucha. I bardzo dobrze! Sama do tego doprowadziła ciągłym ujadaniem. Gienka się jej bała, Rachwalski był pod pantoflem, a dzisiaj wszyscy już mają ją w d... Na ścieku Infokolej też już nikt się nie udziela, bo wszyscy posłuchali naszego apelu żeby się tam nie udzielać. To forum już zdechło. Nie będzie ciufci do Bogatyni, ojej, jaka przykrość. Jedyne co pozostaje teraz fryzjerce to samemu zakasać rękawy, brać łopaty i odbudowywać linię. Rodzina jest liczna. W końcu zrobicie coś pożytecznego zamiast robić ciągle chlew w komentarzach na wszystkich portalach. A teraz czekam na ujadanie fryzjerki i jej rodziny na tym portalu i innych z dziesiątków nicków, jak to ciągle robicie na wszystkich portalach. Jedynie robienie śmietnika w komentarzach wam wychodzi.
~Adrian M.
2021-08-06 17:21:07
z adresu IP: (80.74.xxx.xxx)
Ocena: 29
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Bogatyni, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Naczelnik
2021-08-06 17:19:48
z adresu IP: (80.74.xxx.xxx)
Ocena: 25
Jako mieszkaniec Bogatyni z przyjemnością przejechałbym się po ścieżce rowerowej do Zgorzelca zrobionej na miejscu torów. Kamienna Góra zainwestowała w takie ścieżki rowerowe i popatrzcie jak turystyka tam rozkwitła. Droga jest zbyt ruchliwa żeby jechać po niej rowerem. Z Lwówka do Jeleniej Góry nie da się zrobić takiej ścieżki bo tam jest po drodze wysoki wiadukt. Tam muszą zostać pociągi.
~Krycha
2021-08-06 17:18:52
z adresu IP: (80.74.xxx.xxx)
Ocena: 26
Problem z Bogatynią jest taki, że tam Biedronka jest daleko od stacji kolejowej (nawet dalej niż w Karpaczu). Ponadto znacznie wydłuża czas jazdy konieczność zmiany kierunku w Zawidowie i Mikułowej i potem "cofanie" się pociągu. Wszystko to sprawia, że jazda pociągiem jest tu mało opłacalna. Ponadto Bogatynia nie umywa się pod względem atrakcyjności do niedalekiego Karpacza i Szklarskiej. Takie linie powinny być reaktywowane jako ostatnie w kolejności (no może przed linią przez Sobótkę do Jedliny, która prowadzi przez same wioski). O wiele lepszym pomysłem byłaby reaktywacja trasy z Lwówka przez Wleń z północy na południe regionu, która powinna stanowić krwiobieg komunikacyjny tej części województwa. Plus oczywiście Karpacz i Kowary, które pod względem liczby turystów są dużo atrakcyjniejsze od Bogatyni czy Świeradowa.
~Fela
2021-08-06 17:16:43
z adresu IP: (211.52.xxx.xxx)
Ocena: 27
Ta trasa pociągu do Bogatyni nigdy nie była atrakcyjną trasa lepiej by było uruchomić trasę do Lwówka przez Wleń, Pilchowice o wiele była by dłuższa i bardziej turystyczna. Do Sobótki też nie ma sensu bo tam po drodze są same wsie o ile sie nie mylę
~bystrzak2000
2021-08-06 17:16:07
z adresu IP: (211.52.xxx.xxx)
Ocena: 24
Kolej na Bogatynię sparaliżuje już totalnie południe zgorzelca. Ruch od A4 na łużyckiej zwężony na jeden pas przez de bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Zgorzelec- Bogatynia skoro dla przejazdu pół Zgorzelca będzie sparaliżowane. Za linią do Lwówka jestem jak najbardziej "za", ale do Bogatyni tylko ścieżka rowerowa.
~Ralny
2021-08-06 17:14:50
z adresu IP: (211.52.xxx.xxx)
Ocena: 25
To już lepiej wyremontować linię do Jeleniej Góry przez Wleń zamiast tak naokoło. Kolej do Bogatyni - po co? Stamtąd nawet busiarstwo sie zwija bo nikt nie jeździ. Bogatynia to dziura zabita dechami, poza wakacjami nikt tam nie jeździ bo nie ma po co. A do Jeleniej dużo ludzi jeździ do szkół i pracy, także z Wlenia i bliższych miejscowości.
~Victoria
2021-08-06 17:14:15
z adresu IP: (211.52.xxx.xxx)
Ocena: 22
Zapomnijcie o kolei do Bogatyni. Tam już wszystko zaasfaltowane i nie ma szans na powrót kolei. Tak samo dalej do Świeradowa kolej nie ma najmniejszego sensu. Kto będzie jeździł pociągiem do takiej dziury? Tam stacja jest na samym dole, a poza wakacjami to jeden wielki marazm i stagnacja. Zamiast porywać się z motyką na słońce i śnić o kolei do takich dziur jak Bogatynia czy Świeradów, lepiej wyremontować to co jeszcze da się zrobić, tzn. kolej z Jeleniej Góry do Lwówka. Jest to piękna linia i na pewno będzie się cieszyć powodzeniem.
~Beatrycze
2021-08-06 17:12:36
z adresu IP: (220.117.xxx.xxx)
Ocena: 26
Trasa do Lwówka jest bardzo piękna i akurat tutaj powinna jeździć kolej. Piszę to jako wrocławianin, ale chętnie przyjechałbym do Lwówka pociągiem. Ścieżkę rowerową widziałbym natomiast na linii do Bogatyni, bo ta linia zupełnie jest nieatrakcyjna i nawet szynobusa tu się nie zapełni.
~Noema
2021-08-06 17:12:07
z adresu IP: (220.117.xxx.xxx)
Ocena: 21
Na pewno linia kolejowa z Jeleniej Góry do Lwówka powinna zostać wyremontowana jako pierwsza przez władze województwa, zanim koszty będą duże. Zamiast bzdurnej linii do Bogatyni czy Sobótki, których nikt nie chce i nawet mieszkańcy demolują to co firma zrobiła. Taki mamy niestety władze województwa, które nie potrafią nic zrobić porządnie w temacie kolei.
~Pirat
2021-08-06 17:11:27
z adresu IP: (220.117.xxx.xxx)
Ocena: 27
Jako mieszkaniec Bogatyni protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszego pięknego miasta. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne.
~Alojzy Krzywonos
2021-08-06 17:10:44
z adresu IP: (220.117.xxx.xxx)
Ocena: 22
I bardzo dobrze! Kto niby będzie jeździł do takiej dziury jak Bogatynia? Tylko trolle z infokolej.
~Hal
2021-08-06 16:42:33
z adresu IP: (185.249.xxx.xxx)
Ocena: -29
Krótkowzroczne kołki
~Wero
2021-08-06 11:51:50
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -26
Za rządów PO zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata.
Reklama