#polityka: Kolej miejska i aglomeracyjna we Wrocławiu [PUBLICYSTYKA]

Dariusz Wieczorkowski, GN | Utworzono: 2021-09-16 22:02 | Zmodyfikowano: 2021-09-16 22:08
A|A|A

fot. RW

Radni miejscy nie zdecydowali się zobowiązać prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka do konkretnych działań na rzecz utworzenia Wrocławskiej Kolei Miejskie i odrzucili projekt uchwały w tej sprawie przygotowany przez Akcję Miasto.

Andrzej Kilijanek mówi, że jest zdziwiony postawą radnych:

Piotr Uhle zdziwiony nie był, bo uważa, że w mieście jest realizowana tylko jedna wizja, czyli wizja prezydenta Jacka Sutryka:

Mirosław Lach z klubu prezydenta mówił, że taka uchwała jest niepotrzebna, bo miasto już przyjęło podobne uchwały:

Jakub Nowotarski z Akcji Miasto mówił, że złożona uchwała to reakcja na niezadowolenie mieszkańców:

Stowarzyszenie domagało się m.in. ponownego wprowadzenia wspólnego biletu na podróż koleją i komunikacją miejską po Wrocławiu.

Piotr Uhle dodał, że aktualna propozycja prezydenta ws. wspólnego biletu na kolej i MPK nie przyciąga chętnych:

Mirosław Lach mówi, że nowa propozycja leży na stole, ale przewoźnik nie chce rozmawiać:

Andrzej Kilijanek dodaje, że miasto złożyło Kolejom Dolnośląskim, zdaniem radnego, niemożliwą do przyjęcia ofertę:

Jakub Nowotarski mówi, że problemem może być konflikt polityczny, dlatego Jacek Sutryk "wycofał się tylnym wyjściem" z Kolei Dolnośląskich:

To ile będziemy jeszcze czekać na kolej miejską i aglomeracyjną? Mirosław Lach mówi, że najpierw wszyscy muszą podążać w tym samym kierunku i współpracować:

Jakub Nowotarski dodał, że Akcja Miasto przygotowało podobną uchwałę dla radnych wojewódzkich. - Pan marszałek jest gotowy do rozmów, pan prezydent Sutryk niekoniecznie - mówi aktywista:

Andrzej Kilijanek dodał, że dzisiaj trzeba stawiać na kolej i państwa Unii Europejskiej już to robią:

Piotr Uhle mówi, że fizycznie kolej aglomeracyjna mogłaby być gotowa w niedługim czasie:

Posłuchaj całego programu:

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Jaś Fasola
2021-09-19 18:22:47
z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Ocena: -24
Pytanie do wrocławskich pejsatych wujów, gdzie jest wschodnia obwodnica Wrocławia?
~Wrocławianin
2021-09-18 22:00:23
z adresu IP: (175.113.xxx.xxx)
Ocena: 29
Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Mirska. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Nam mieszkańcom Wrocławia natomiast wystarczą autobusy.
~Noema
2021-09-18 13:34:34
z adresu IP: (59.16.xxx.xxx)
Ocena: 24
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~kolej STOP!
2021-09-18 13:27:14
z adresu IP: (118.105.xxx.xxx)
Ocena: 28
Pociągów do Sobótki to nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~wyplewić Akcjomiastoze
2021-09-18 11:32:06
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 17
A skąd pan Nowotarski wie kto jest skłonny do rozmów a kto nie? Kto mu w ogóle dał prawo głosu - jest z wykształcenia ekonomista i to pewnie do tym, ale nie jest ani planistą ani negocjatorem uprawnionym do wypowiadania się w imieniu nas mieszkańców oraz kolei oraz gminy Wrocław. Nikt Akcji Miasto nie prosił o wtrącanie się w nieswoje sprawy. Teraz my mieszkańcy prosimy żeby nie działali w naszym imieniu bo nie wyrażamy na to zgody.
~wieprz ze Świniar
2021-09-17 21:18:32
z adresu IP: (171.100.xxx.xxx)
Ocena: 32
Koniec końców - oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach...
~wieśniak z Wsiocławia
2021-09-17 21:18:17
z adresu IP: (171.100.xxx.xxx)
Ocena: 29
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Panicz z Warszawy
2021-09-17 21:18:01
z adresu IP: (171.100.xxx.xxx)
Ocena: 26
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~koza z Kozanowa
2021-09-17 21:17:36
z adresu IP: (171.100.xxx.xxx)
Ocena: 33
Dzisiaj już nie wytrzymałam i tylnym kopytem strzeliłam w baniak trolla ws iocławskiego. Ludzie jakie dudnienie się nioslo. On tam nic nie ma pusto zero mózgu Pusto jak w murzyńskim bębenku
~Natalka
2021-09-17 20:17:18
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -39
Słyszeliście już o nowych atrakcjach dyskoteki we Lwówku? Jeżeli nie, wbijajcie koniecznie! Bilet do Objazdowego Kina Niemego i pyszny posiłek z głównego menu Bistro Knysza Lwówecka gratis! Dodatkowo dla tych, co wytrwają do rana, 50% zniżki na podróż pospiesznym LKK!
~J. Sutryk
2021-09-17 15:21:27
z adresu IP: (119.200.xxx.xxx)
Ocena: 55
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakiś Wsiocław, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
~hołota z Wrocławia
2021-09-17 14:23:14
z adresu IP: (58.151.xxx.xxx)
Ocena: 50
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~świdniczanin
2021-09-17 14:22:45
z adresu IP: (58.151.xxx.xxx)
Ocena: 36
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~Bobertal
2021-09-17 14:20:19
z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Ocena: 45
Witamy trolla wsiocłaskiego z jego obłędnymi postami na temat Lwówka.
~Głos z Jagodna
2021-09-17 14:19:22
z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Ocena: 31
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi do Sobótki stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~kolejowy Wrocław
2021-09-17 14:19:06
z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Ocena: 53
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Paweł Kukurowski
2021-09-17 14:18:54
z adresu IP: (121.131.xxx.xxx)
Ocena: 55
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~Bobertal
2021-09-17 14:18:42
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: -59
Witamy trolla lwóweckiego z jego obłędnymi postami na temat Sobótki.
~pasożyty!
2021-09-17 14:17:46
z adresu IP: (218.148.xxx.xxx)
Ocena: 37
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pi...ły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Marek Robert Hejduk
2021-09-17 14:17:32
z adresu IP: (218.148.xxx.xxx)
Ocena: 26
Priorytetem powinne być miejsca z twardymi danymi o potencjalnych pasażerach. Zarówno Lwówek jak i Park Krajobrazowy Doliny Bobru takie dane posiada. Poprzedni spis powszechny pokazał, że większość podróżnych ze Srebrnej Góry jeździ do Wałbrzycha. Krytykowanie władz za fakt dostosowania planów modernizacji do realnych udokumentowanych potrzeb a nie do schematów jest kuriozalne.
~wieprz ze Świniar
2021-09-17 14:17:18
z adresu IP: (218.148.xxx.xxx)
Ocena: 30
Koniec końców - oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach...
~zadowolony wrocławianin
2021-09-17 14:17:03
z adresu IP: (218.148.xxx.xxx)
Ocena: 55
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Jacek Kaźmierczak
2021-09-17 14:15:46
z adresu IP: (125.134.xxx.xxx)
Ocena: 54
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski,Karpacz, Kowary, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~Panicz z Warszawy
2021-09-17 14:15:32
z adresu IP: (125.134.xxx.xxx)
Ocena: 45
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~Wrocławianin
2021-09-17 14:15:17
z adresu IP: (125.134.xxx.xxx)
Ocena: 43
Ja pytam po co komu jest ta linia do Sobótki. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~soutys Smrobudki
2021-09-17 14:14:55
z adresu IP: (125.134.xxx.xxx)
Ocena: 45
Ja wam dam pociąg! My w Sobótce żyjemy ekologicznie i z troską o klimat, nie zatruwamy środowiska naturalnego hałaśliwymi pociągami, dbamy o faunę i florę, nawet ptactwo domowe ma się u nas lepiej. Nasypy kolejowe przerobiliśmy na pastwiska, że aż zabużanie nam zazdroszczą.
~Franek
2021-09-17 11:02:46
z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ocena: -49
JA bym chciał, żeby autobus MPK wykorzystywał AOW do przewozu pasażerów na osi Bielany Wrocławskie-Faktory-Stadion-Psie Pole. Czy to jest tak trudno zrobić?
~Franek
2021-09-17 10:59:34
z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ocena: -31
„- Powiedz mi, po co jest ten miś? - Właśnie, po co? - Otóż to, nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji – który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi? - Protokół zniszczenia”
~Redaktor
2021-09-17 10:55:42
z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
Ocena: -44
Przypominam, że guru niektórych niejaki Rafał Dutkiewicz miał pomysł zrobić metro we Wrocławiu. Chodziło o to żeby wydać dziesiątki milionów złotych na analizy, doradztwo, uzgodnienia, projekty i badania, z których w końcu okazałoby się, że niestety się nie da. Pieniądze nasze zostały by wydane, a Układ Wrocławski by się nieźle obłowił. A tymczasem patrząc na układ torów kolejowych we Wrocławiu układających się w prawie pełne dwa ringi i wystarczy je dokończyć i już mamy gotowe metro naziemne. No ale zbyt mało by to kosztowało i rozwiązało wiele problemów komunikacyjnych mieszkańców Wrocławia. No ale jak wiadomo "miś musi być drogi" bo nie można by się było dostatecznie dobrze obłowić. Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo... A mieszkańcy Wrocławia ? Są potrzebni wtedy jak zbliżają się wybory.
~Jaś Fasola
2021-09-17 07:59:06
z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Ocena: -20
Sutryk i cała żydokomuna wrocławska musi odejść!!! Ci ludzie cały czas działają na szkodę mieszkańców Wrocławia!!!
~wrocławianin
2021-09-17 07:15:43
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: -32
$utryk gratuluję posiadania takiego Taty,dwukrotnego przewodniczącego 2 pierwszych kadencji RO Tarnogaj. Ale teraz nie zanosi się na drugą kadencję $utryka. Robi co może aby zrazić ludzi do siebie. W przeciwieństwie do swojego Ojca broni władzy jak niepodległości.
~Aktywista
2021-09-17 00:01:59
z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
Ocena: 31
Akcja miasto to chłopaczki w krótkich spodenkach z mlekiem pod nosem którym wydaje się że mają jakiś wpływ na miasto. Nie dostrzegając w tej grze są tylko "pożytecznymi"marionetkami.
~ŁukaszS
2021-09-16 23:03:56
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 88
Jak zwykle akcja miasto się "ładuje między wódkę a zakąskę". I miasto i koleje usiłują się dogadać, a tu im się ładuje akcja miasto i "pomaga" nieproszone na siłę. To nie pierwszy raz kiedy aktywiści swoimi działaniami wpływają na szkodę i wbrew woli mieszkańców. Kim jest Pan Andrzej i jakie posiada wykształcenie, aby się tak autorytatywnie wypowiadać? Chrońmy miasto i mieszkańców przed taką pomocą.
Reklama