Wrocław: Z Jagodna do centrum miasta pociągiem

Joanna Jaros, mk | Utworzono: 2020-12-25 08:17 | Zmodyfikowano: 2020-12-25 08:19
Wrocław: Z Jagodna do centrum miasta pociągiem - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

O sprawie opowiada Radiu Wrocław rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec:

Przystanek będzie miał dwa perony. Dojście do nich zapewni tunel podziemny tłumaczy Siemieniec:

Przystanek ma być gotowy w połowie przyszłego roku. Koszt inwestycji to niecałe 9 milionów złotych.

Reklama

Komentarze (31)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~p..s2021-01-25 07:11:35 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
co za'' oswiecony'' to pisal....,stacja, to tory i zaplecze..a JAGODNO to tylko przystanek kolejowy
~xenomorf2020-12-26 20:02:37 z adresu IP: (119.240.xxx.xxx)
Większość poniższych wpisów wykonała banda zakompleksionych kretynów chwalących wszystko związane z Wrocławiem. Piszą swe wypociny o linii do Lwówka przez Wleń, a artykuł jest o linii do Świdnicy przez Sobótkę! No ale nie ma co się dziwić. Nie potrafią sobie z niczym poradzić, to krytykują wszystko dookoła. A i to im nie wychodzi! A TAK NA PRAWDĘ JEST TO DWÓCH PAJACÓW ZMIENIAJĄCYCH IP ODREAGOWUJĄCYCH SWOJE KOMPLEKSY.
~xenomorf2020-12-26 20:02:26 z adresu IP: (119.240.xxx.xxx)
Większość poniższych wpisów wykonała banda zakompleksionych kretynów chwalących wszystko związane z Wrocławiem. Piszą swe wypociny o linii do Lwówka przez Wleń, a artykuł jest o linii do Świdnicy przez Sobótkę! No ale nie ma co się dziwić. Nie potrafią sobie z niczym poradzić, to krytykują wszystko dookoła. A i to im nie wychodzi! A TAK NA PRAWDĘ JEST TO DWÓCH PAJACÓW ZMIENIAJĄCYCH IP ODREAGOWUJĄCYCH SWOJE KOMPLEKSY.
~xenomorf2020-12-26 20:02:12 z adresu IP: (119.240.xxx.xxx)
Większość poniższych wpisów wykonała banda zakompleksionych kretynów chwalących wszystko związane z Wrocławiem. Piszą swe wypociny o linii do Lwówka przez Wleń, a artykuł jest o linii do Świdnicy przez Sobótkę! No ale nie ma co się dziwić. Nie potrafią sobie z niczym poradzić, to krytykują wszystko dookoła. A i to im nie wychodzi! A TAK NA PRAWDĘ JEST TO DWÓCH PAJACÓW ZMIENIAJĄCYCH IP ODREAGOWUJĄCYCH SWOJE KOMPLEKSY.
~xenomorf2020-12-26 19:21:15 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Większość poniższych wpisów wykonała banda zakompleksionych kretynów krytykujących wszystko związane z Wrocławiem. Piszą swe wypociny o linii do Świdnicy przez Sobótkę, a artykuł jest o linii do Międzylesia przez Kłodzko! No ale nie ma co się dziwić. Nie potrafią sobie z niczym poradzić, to krytykują wszystko dookoła. A i to im nie wychodzi! A TAK NA PRAWDĘ JEST TO DWÓCH PAJACÓW ZMIENIAJĄCYCH IP ODREAGOWUJĄCYCH SWOJE KOMPLEKSY.
~wowka54 r.2020-12-26 20:10:48 z adresu IP: (175.211.xxx.xxx)
Kochaniutki do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~Krzysztof Czarnecki2020-12-26 13:14:36 z adresu IP: (211.250.xxx.xxx)
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.
~Alina z Ołtaszyna2020-12-26 13:13:14 z adresu IP: (59.1.xxx.xxx)
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~Wrocuś2020-12-26 13:09:19 z adresu IP: (175.211.xxx.xxx)
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakieś Iwiny, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
~Rafał2020-12-26 13:01:40 z adresu IP: (211.213.xxx.xxx)
To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Ten przystanek to marnotrawstwo pieniędzy podatników. ! Ciekawe ile wagonó zawróci tam na dworcu PKP ? Chyba cały skład Orient Ekspresu :D Żegnam do jutra, do relacji z trasy.
~Piotr2020-12-26 11:48:11 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Poranny pociąg (mowa oczywiście o czasie przed pandemią) w Żernikach jest kompletnie zawalony. Nawet nie chce sobie wyobrażać sytuacji gdyby drugie tyle ludzi miało się jeszcze dosiąść na Iwinach. Bez dodatkowych conajmniej 2 pociągów w przedziale godzinowym 6-8 nikt na Iwinach się nie wepchnie.
~wrocławianin2020-12-26 13:00:53 z adresu IP: (211.213.xxx.xxx)
Jeżdżę tym pociągiem prawie codziennie j zawsze jeździ pusty. Więc nie wciskaj kitów. Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~Edek2020-12-26 09:41:54 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Przecież to na trasie Wrocław- Miedzylesie. Co niektórzy pomylili kierunki i piszą coś o Grota Roweckiego i Partynicach ?
~Zdzich2020-12-26 13:08:35 z adresu IP: (175.211.xxx.xxx)
Torów na tej trasie, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~Wrocio2020-12-26 05:12:48 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Sutryk...nie kompromituj się. Idź na całość- wprowadź loty balonem. Pewny jestem, że i tak go wybierzecie ponownie.
~wrocławianin zza Buga2020-12-26 13:16:46 z adresu IP: (211.250.xxx.xxx)
Jak były furmanki to wszystko funkcjonowało bardzo dobrze. Wiadomo było kiedy koniowi dać siana do jedzenia, kiedy obrządzić, jak szybko się dojedzie. A teraz budują jakieś dworce, lotniska, kosmodromy. Człowiek się gubi. Wybudujcie lepiej stajnię dla koni bo śwagier nie ma już trzymać swoich wierzchowców.
~mieszkaniec2020-12-25 23:26:33 z adresu IP: (119.240.xxx.xxx)
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Ten przystanek to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~Henryk Grabiarz2020-12-25 23:25:02 z adresu IP: (185.103.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się to zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Beata2020-12-25 23:23:36 z adresu IP: (126.71.xxx.xxx)
Przy tej ilości przystanków do miasta będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~mieszkaniec Iwin2020-12-25 23:22:17 z adresu IP: (114.69.xxx.xxx)
W Kobierzycach jest zdewastowany dworzec kolejowy który ciekawostka miał podziemne przejścia na perony.Gadanie i nic z tego nie będzie to wielka ściema. Na ciul wiadukt jak nie ma torowiska mosty kolejowe od dziesiątek lat nie konserwowane to będzie po trzeba dziesiątki milionów złotych.Gadanie dla frajerów, psu na budę potrzebny ten przystanek.
~wrocławianin2020-12-25 23:20:42 z adresu IP: (119.240.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na tę linie??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Marta z Biskupina2020-12-25 23:18:47 z adresu IP: (185.103.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury ten przystanek to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~Adolf2020-12-25 23:16:08 z adresu IP: (126.71.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj (05.08) przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 30% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. Pominąłem KD "Chełmiec" 14:17 do Jeleniej Góry. IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet >50% pacjentów, w sumie ok. 100 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia; zabrakło nawet miejsc stojących w EN - 57, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). KD 14:24 do Lubina - oczekiwał na podstawienie składu ok. 25 osób. KD 14:27 do Rawicza .50%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na SA 134 z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~z Jagodna2020-12-25 23:14:37 z adresu IP: (114.69.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach. Bez sensu, wywalanie pieniędzy w błoto!
~k..w2021-01-25 07:16:27 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
dedektyw...co niektore puste ,,dlatego ze szkoly zamkniete,,,kumasz,czy niet?
~xenomorf2020-12-25 20:02:49 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Przejście podziemne i winda "z dupy strony" po kolejarsku. Czy będzie tylko od strony północnej gdzie pola i domki jednorodzinne? Czy kolejarze jeszcze coś "pomyślą" i będzie też od południowej, gdzie jest najkrótsze dojście z osiedla bloków
~wro2020-12-25 23:15:08 z adresu IP: (114.69.xxx.xxx)
Strach myśleć co będzie się działo na przecięciu linii z ul. Zwycięską i ile razy dziennie pociąg będzie musiał awaryjnie hamować przez pojazdy stojące w korku do świateł na torach albo skręcające z Karkonoskiej w stronę Ołtaszyna. Do ilu niebezpiecznych sytuacji będzie dochodzić na Ołtaszyńskiej. Południowy Wrocław czeka kompletny paraliż komunikacyjny powodowany przez zamykanie przejazdów na tragicznie już zakorkowanych ul. Buforowej, ul. Zwycięskiej i ul. Borowskiej. Linia do Sobótki przy takiej rozbudowie osiedli w tej części miasta nie ma sensu - przed wojną były tam wyłącznie pola uprawne, działki i domki jednorodzinne, a dziś są tam jedne z najszybciej rozbudowujących się osiedli mieszkaniowych Wrocławia oraz główne trasy komunikacyjne dla podmiejskich sypialni typu Wysoka, Ślęza, Iwiny. Ten przystanek to poroniony pomysł!
~p..s2020-12-25 15:16:41 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
to nie stacja...tylko przystanek
~rado2020-12-25 23:17:07 z adresu IP: (126.71.xxx.xxx)
Po chooj w ogóle komu potrzebny jest ten przystanek!
~Dobra wiadomość, ale...2020-12-25 14:01:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
No to teraz tramwaju nie doczekają się na świetego Dygdy...
~wrocławianin zza Buga2020-12-25 23:19:35 z adresu IP: (185.103.xxx.xxx)
Tramwaj i pociąg niepotrzebne, wystarczy tylko ścieżka rowerowa i stajnia dla koni.