Odbudowa linii kolejowej do Bogatyni? Jest problem z pieniędzmi

Piotr Słowiński, GN | Utworzono: 2021-03-08 10:36 | Zmodyfikowano: 2021-03-08 10:37
A|A|A

fot. RW

- Jest jednak problem - mówi pełniący obowiązki burmistrz Wojciech Dobrołowicz:

Rzeczniczka urzędu w Zgorzelcu Renata Burdosz mówi, że wkład własny do tego projektu to około 10 milionów złotych. Zgorzelca nie stać po prostu na wyłożenie kilku milionów. Mieszkańcy tymczasem chcieliby powrotu pociągów choć jak mówią z dawnej trasy niewiele zostało:

Odbudowa linii do Bogatyni ma kosztować około 100 milionów złotych, z czego gminy miałby dołożyć około 10 procent.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Krowa z Marczowa
2021-03-23 13:36:28
z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Ocena: 1
A we wsiówku puciongów nie ma i jest świetnie. Na złom do Wlenia i do MOPSu w Jeleniej Górze ludziska dojeżdżają komfortowom dryndom sołtysa powożonom przez wiecznie nietrzeźwego śwagra. Puciongów tu nie chcemy, bo to wynalazek szatana!
~Ondraszek
2021-03-23 13:33:18
z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Ocena: 0
Zobaczycie w tym waszym wsiówku pociągi jak świnia niebo. I dobrze. Pociągi mają jeździć tam, gdzie jest frekwencja, a nie tam, gdzie jakiś pajac internetowy chce.
~Tomek Janiszewski
2021-03-08 23:24:30
z adresu IP: (14.169.xxx.xxx)
Ocena: 22
Tymczasem na Infokolej mikolski jazgot, bo rośnie cena biletu "Weekend z KD", na którym w każdy weekend fryzjerka i jej popaprana rodzina prawie za darmo jeżdżą do swoich szkółek we Wrocławiu. Szykujcie popcorn na cały tydzień bo zapowiada się niezły serial aż do najbliższej niedzieli, tj. do momentu wejścia zmian w życie. Brawa dla KD za słuszną zmianę! Niech zgorzeleckie zdziry w końcu zaczną płacić za swoje podróże pociągami tak jak płaci reszta mieszkańców Dolnego Śląska.
~z Jagodna
2021-03-08 23:16:05
z adresu IP: (121.165.xxx.xxx)
Ocena: 22
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Fuj!
2021-03-08 23:15:40
z adresu IP: (121.165.xxx.xxx)
Ocena: 19
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~kot Larek
2021-03-08 23:15:21
z adresu IP: (121.165.xxx.xxx)
Ocena: 21
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Zgorzelca jest za dużo, szczególnie poza sezonem grzybiarskim. Wiele razy byłam w Zgorzelcu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Dreźnie pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Zgorzelca pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A zgorzeleckiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o grzybiarzach przyjeżdżających w Bory Dolnośląskie w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne zgorzelczanom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~kociol2009
2021-03-08 22:37:15
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -25
pociong do lwufka musi być!
~Naczelnik
2021-03-08 16:53:11
z adresu IP: (106.250.xxx.xxx)
Ocena: 23
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Bogatyni czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżaki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~Wojtek
2021-03-08 16:51:41
z adresu IP: (220.79.xxx.xxx)
Ocena: 25
Torów do Bogatyni nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,
~Victoria
2021-03-08 16:50:20
z adresu IP: (218.232.xxx.xxx)
Ocena: 19
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Bogatyni. Sukces będzie większy niż kolej !
~Fela
2021-03-08 16:48:44
z adresu IP: (1.252.xxx.xxx)
Ocena: 22
Torów na trasie do Bogatyni, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Osiedle Awaryjne. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~Pirat
2021-03-08 16:47:18
z adresu IP: (129.19.xxx.xxx)
Ocena: 18
Panie Dobrołowicz - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Jeleniej Góry i tamtych tras kolejowych z naszą zapyziałą Bogatynią. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Bogatyni do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Bogatyni to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prosto ze Zgorzelca do Bogatyni, dwa przytanki, BP i Orlen.
~Beatrycze
2021-03-08 16:44:45
z adresu IP: (14.50.xxx.xxx)
Ocena: 21
Przy tej ilości przystanków do Bogatyni będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~Ralny
2021-03-08 16:43:16
z adresu IP: (221.158.xxx.xxx)
Ocena: 20
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Bogatyni nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Bogatyni jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się drogą zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Noema
2021-03-08 16:41:45
z adresu IP: (121.144.xxx.xxx)
Ocena: 17
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakaś Bogatynia, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
Reklama