Wieczór zDolnego Śląska: Elektrociepłownia pod Wrocławiem? - Radio Wrocław

Wieczór zDolnego Śląska: Elektrociepłownia pod Wrocławiem?

Elżbieta Osowicz
Elżbieta Osowicz, KM
| 5 lat temu, 2021-05-19, 20:51
Wieczór zDolnego Śląska: Elektrociepłownia pod Wrocławiem? - Fot. zdjęcie ilustracyjne
Fot. zdjęcie ilustracyjne

Inwestycja, która budzi emocje. Pod Wrocławiem ma powstać elektrociepłownia: teoretycznie to dobrze, bo wszyscy chcemy mieć ciepło, jednak nie wszyscy są z tego powodu szczęśliwsi - mieszkańcy Pawłowic, Zakrzowa i Ramiszowa protestują, zbierają podpisy pod petycją w sprawie zatrzymania budowy. Firma Fortum przekonuje, że zakład będzie bezpieczny, protestujący mają obawy - na Wieczór z Dolnego Śląska zaprasza Elżbieta Osowicz:

  • Piotr Górnik - dr. ds energetyki cieplnej, prezes zarządu Fortum Heat and Power Polska
  • członkowie Stowarzyszenia Nasze Pawłowice i Ramiszów
  • Marcin Gruszko - radca prawny
  • Marcin Magdziarz dr hab dziekan wydziału matematyki Politechniki Wrocławskiej

POSŁUCHAJ:

 


Komentarze (69)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Smutas 2021-06-12 13:44:27 z adresu IP: (194.5.xxx.xxx)
Gdyby Fortun spełniało u nas w kraju rygorystyczne szwedzkie normy w swoich inwestycjach, to bym była spokojna i bym się zgodziła z potrzeba takiej inwestycji - niestety nie spełniają tych norm, bo zysk jest najważniejszy (i cokolwiek nie powiedzą, jak tego nie będą ubierać w proekologiczne frazesy to i tak wiadomo, że zysk jest dla nich priorytetem). A my stracimy na wartości domów i mieszkań - bo kto ma ochotę mieszkać tam gdzie będzie mógł zachorować na raka? I gdzie będzie smród i szczury z wysypiska gdzie będą magazynować śmieci do spalenia? Czy naprawdę nie mogą zainwestować tych 700 mln w naprawdę ekologiczne rozwianie dla dostarczenia ciepła 30000 tys ludzi. Nie! Oni dla zysku chcą potruć kilkaset tysięcy ludzi i zniszczyć im jakość życia.
~mieszkaniec 2021-06-02 09:36:58 z adresu IP: (77.79.xxx.xxx)
Dlaczego nie nazywacie tego po imieniu? To nie, żadna elektrociepłownia tylko SPALARNIA ŚMIECI
~Kpina z konsultacji 2021-05-30 10:15:36 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Skoro Wrocław i wisznia mała przed wydaniem decyzji srodowiskowej podpisały zobowiązanie do wspierania budowy truciciela i skoro werdykt już zapadł to po co jeszcze kpić z okolicznych mieszkańcow bredniami o konsultacjach ???
~zdrowy wrocławianin 2021-05-28 18:48:51 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Nie chcemy się truć we Wrocławiu, nie dla spalarni śmieci
~szemrany biznes 2021-05-27 18:46:00 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Dla szmalu będą nas truć do skutku. Taka jest koncepcja.
~pomiary dwa razy w roku 2021-05-26 17:01:06 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
jak można wierzyć w pomiary spalin w powietrzu komuś kto nie potrafi zmierzyć odległości spalarni do najbliższych działek budowlanych i planowanych budów ,a kłamstwo to jego drugie imię
~ZMOWA BANDYTÓW 2021-05-26 08:08:56 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
To jest bandytyzm Państwowy-OGROMNA SPALARNIA ŚMIECI -A analiza środowiskowa dotyczy usług i produkcji -nie wpływa na ludzi,natura 2000 i zabytki -bo pieniądze przesłoniły oczy i te widzą tylko do granicy gminy wisznia mała -kiedy Państwo posługuje się manipulacją,podstępem,oszustwem i brakiem poszanowania zdrowia i życia ludzi-to to Państwo zasługuje na pogardę.
~Koza 2021-05-25 19:05:48 z adresu IP: (46.169.xxx.xxx)
Skandal. Najtragiczniejsze jest to że Prezydent Wrocławia wspiera inwestycję. Będzie miał krew na rękach.
~Lian 2021-05-24 07:56:32 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Nie ma spalarni ekologicznych i bezpiecznych. Nawet najnowocześniejsze emitują rakotwórcze dioksyny i furany, pyły zawieszone PM2,5, metale ciężkie i ogromne ilości CO2. Europa likwiduje spalarnie. Nazywanie spalarni elektrociepłownią to oszukiwanie ludzi, ponadto otwiera furtkę do przywozu śmieci z zagranicy w postaci frakcji RDF jako tzw. paliwo do ciepłowni. Spalarnia będzie degradowała środowisko i zanieczyszczała powietrze we Wrocławiu które i tak już jest fatalne. Szczególnie, że mamy przewagę wiatrów z tego kierunku. Wrocław chce walczyć ze smogiem a wspiera budowę spalarni na granicy Wrocławia. Proszę przeczytać o najnowocześniejszej spalarni w Europie w Holandii na stronie: Teraz środowisko artykuł pt. zaniżone poziomy emisji-historia holenderskiej spalarni odpadów Teren skażony dioksynami w promieniu kilku kilometrów.
~Ojciec, obywatel, podatni 2021-05-22 15:54:33 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Wszystkich słuchaczy Radia Wrocław oraz mieszkańców Wrocławia i okolicznych Gmin zachęcam do przeczytania: energia . rp . pl/ opinie/25634-stanowcze-nie-dla-budowania-spalarni-smieci odpowiedzialny-inwestor. pl /2020 / 10 / 12/ spalarnie-odpadow-chca-zarabiac-kosztem-zdrowia/ W obiegu jest bardzo dużo "propagandowych" argume.tow za spalarniami , wskazującymi jakie to ekologiczne, bezpieczne i nowoczesne rozwiazanie. To mit wspierany wielomilionowymi inwestycjami, profesjonalnym PRem i interesami gdzie zdrowie, bezpieczeństwo i interes obywatela jest na szarym końcu. Proszę o poświęcenie chwili czasu na lekturę i refleksję
~Nie spalam śmieci 2021-05-21 17:47:23 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Brzydcy biznesmeni z Fortum w porozumieniu z wladykami Wrocławia i brzydkim wojtem Wiszni Malej i bandą radnych (15/15 glosów za uprzemyslowieniem dzialki pod budowę spalarni) powiedzą każde kłamsto, byleby zarobić na paleniu i transporcie smieci, w tym tych toksycznych, ponad tysiącem cieżarówek miesiecznie. Za nic mają zdrowie i bezpieczeństwo okolicznych mieszkańców gminy Długołeki i wrocławskiego Psiego Pola! NIE dla spalarni smieci !
~Olek 2021-05-20 22:18:21 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Strasznie śmierdząca sprawa. Czy prokuratura wszczęła już postępowanie w związku tym dziwnym trybem zmiany studium i MPZP w Wiszni?
~Wroc mieszkaniec 2021-05-20 22:15:11 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
STOP SPALARNI
~Dymek 2021-05-20 15:37:43 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Profesor Simon pewnie zarekomenduje jakieś maski, nie róbcie problemów ludzie ...
~Adam 2021-05-20 15:07:58 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Uczciwie trzeba przyznać, że wybrana lokalizacja pod jednym względem jest doskonała - jedną instalacją można (za)truć kilkaset tysięcy dolnoślązaków jednocześnie. Wysokość komina + najczęstszy kierunek wiatrów tworzą idealne połączenie dla maksymalizacji skażenia Wrocławia i okolic dioksynami i innym świństwem.
~mieszkanka Ramiszowa 2021-05-20 14:56:57 z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
Ciekawie ucięte stwierdzenie na temat lokalizacji - to, że domów na przedstawionym rzucie nie widać, to nie znaczy, że ich tam nie ma !
~mieszkanka 2021-05-20 14:36:37 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Czy wydanie negatywnej opinii przez Wójta Gminy Długołęka jest powiedzeniem kategorycznym nie? W moim odczuciu władze Gminy Długołęka wiedziały od dawna. Tym bardziej V-ce Wójt pracowała w Wiszni Małej.
~mieszkaniec pawłowic 2021-05-20 13:51:39 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
bardzo nieładnie załatwiać takie inwestycje po cichu. To delikatnie stwierdzenie. Grubo po bandzie nawet myśleć o projekcie takiej spalarni pod prywatnymi domami mieszkańców pawłowic i ramiszowa. Co do dopiero budować takie spalarnie. Swiat jest już na tyle świadomy zagrożeń dla życia i zdrowia, że kitu nikomu fortum i władze nie wcisną. Druga sprawa- najazd pojazdów ciężkich a trzecia to zużycie wody i szkodliwość dla środowiska. Wyjazd z tym tematem od nas.
~Asia 2021-05-20 13:16:36 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Pani redaktor zdecydowanie nie była obiektywna! Nie dla SPALARNI!
~Goska 2021-05-20 22:11:56 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Nie zgadzam się. Panie Prezydencie, zbyt łatwo Panu przychodzi podejmowanie kontrowersyjnych decyzji. Przyzwoleniem na ta spalarnie traci Pan nie tylko mój glos.
~Joanna 2021-05-20 22:09:18 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Zgadzam się.
~Antutu 2021-05-20 13:09:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Elektrośmieciownia
~kuba 2021-05-20 12:57:18 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
jaka to elektrociepłownia? przecież to OGROMANA SPALARNIA ŚMIECI!!! sami wskazują, że jest 5 km do wpięcia do systemu grzewczego Wrocławia... teraz tylko dyskusja jakie to nieszkodliwe...a przecież wiadomo o co chodzi. Skoro to takie super to dlaczego wójt Wiszni Małej nie wybuduje jej bliżej swoich mieszkańców... mieliby świeże powietrze i miejsca pracy..a nie komuś pod nosem...też jest super droga s-5 i tereny inwestycyjne obok.. Może kiedyś ktoś by uwierzył w tę pseudoelektrociepłownię ale teraz kiedy jest dostep do wiedzy nikt nie uwierzy w te ich opowieści ..SPRZECIW WOBEC BUDOWY SPALARNI ŚMIECI!!
~kktm 2021-05-20 12:00:49 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Bezpieczeństwo na papierze, historia pokazuje wiele awarii, usterek "ciepłowni" w całej Europie i ich negatywny wpływ na środowisko. Bezwzględny biznes trujący środowisko i ludzi dookoła spalarnii. Co ciekawe Unia Euroopejska się wycofuje ze spalarnii.
~DTR 2021-05-20 11:21:19 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To może płezydent Włocławia poszuka sobie miejsca na spalarnie na terenie swojej gminy. Na przykład koło Rynku, czy okolicach gdzie on mieszka. Dlaczego taka inwestycja nigdy nie miała by prawa powodzenia w gminie Kobierzyce, czy Czernica, Kąty Wroc? Bo tam baranki nie rzucają się na obietnicę kasy. Jak już ktoś tu zauważył, z Polski Unia chce zrobić drugie Indie, gdzie nikt się specjalnie ekologia nie przejmuje. Dlatego nigdy nie będzie mojej zgody na takie budowle i działania. Tylko żeby moją zgodą się jeszcze urzędasy przejmowały.
~Pelka 2021-05-20 11:11:14 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Ta spalarnia emitować będzie ogromne ilości gazów cieplarnianych, które mają być redukowane i na co chcemy wziąć srodki z UE. Dla przykładu dodam że tą emisję można porównać do emisji z 15tys. domów opalanych węglem czyli tzw. KOPCIUCHAMI. Jest to zatem również problem Wrocławia ... po co nam program Kawka jak na granicy Wrocka fundujemy sobie spalarnie odpadów. Dodam jeszcze że Wrocław nie ma deficytu ciepła ma natomiast nadmiar emisji gazów cieplarnianych!
~haziZnrd 2021-05-20 10:49:08 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Pani redaktor bardzo obiektywna. Czas antenowy równo podzielony. A jak przygotowana. Złoty mikrofon
~Lian 2021-05-23 15:11:19 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Zachęcam Panią Redaktor do zapoznania się z wynikami badań emisji w tzw. najnowocześniejszej spalarni w Europie w Holandii Teren skażony dioksynami w promieniu kilku kilometrów
~Piotr Ryśnik 2021-05-20 10:34:17 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Dlaczego miasto Wrocław nie podpisało porozumienia z MHKW Rothensee GmbH i tam nie wozi odpadów nie nadających się do przetwarzania ?! Może udało by się część województwa dolnośląskiego oczyścić z taką umową. Skoro Wielka Brytania czy Niemcy mogą i się opłaca, to my powinniśmy być mądrzejsi i nie spalać tego u nas tylko właśnie eksportować tego typu odpady do krajów Unii europejskiej, które mają nadwyżki takich spalarni i potrzebują "surowców". Widać gołym okiem, że cały biznes śmieciowy chcą ulokować w najbliższej przyszłości w Polsce. Natomiast w międzyczasie (na poziomie państwowym/unijnym) należy wprowadzać opakowania biodegradowalne i minimalizować tego typu odpady oraz zmaksymalizować możliwość recyklingu.
~WROCLAWIANIN 2021-05-20 10:32:29 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Zapraszam do zapoznania się z szczególowymi informacjami i kontekstem dla tej bardzo kontrowersyjnej Inicjatywy na FB - NIE DLA SPLARNI oraz podpisywanie petycji do Prezydenta Wrocławia w tej sprawiec
~Wroclawianin 2021-05-20 10:29:40 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Zachęcamy wszystkich do podpisywania petycji do Prezydenta Wrocławia oraz polubienia strony dot Inicjatywy NIE DLA SPALARNI
~Gość 2021-05-20 10:29:31 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Pani Redaktor komin ma duży zasięg, na drugą stronę miasta też doleci!
~Materac 2021-05-20 10:27:51 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
O jakiej elektrociepłowni jest mowa? Z tego co wiemy będzie to zwykła spalarnia smieci zatruwająca okolice. Pan Górnik nie wie o czym mówi, albo mowi to co mu kazali. Nikt się nie zgodzi na budowę tego kopciucha żeby tu palić smieci również z zagranicy
~Bogdan 2021-05-20 09:58:42 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Czy Pan Górnik byłby skłonny posiedzieć tydzień czasu pod płotem którejś z działających spalarni śmieci ? Nie sądzę. Ten beztroski Pan zapewne doskonale się orientuje co to są dioxyny, furany etc. Aż dziw że się tą wiedzą nie podzielił ze słuchaczami. Bez emisyjność w teorii , w praktyce systematyczny proces degradacji środowiska i trucia wszystkiego co się rusza. Najmniejszym problemem będzie nieustanny ruch ciężarowy, dzień i noc -365 dni w roku. Pozdrawiam okolicznych mieszkańców i ich drogie pociechy.
~Tomcio 2021-05-20 08:55:21 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Pani redaktor została bardzo dobrze przygotowana do prowadzenia tego spotkania. Ciekawe ile ćwiczyła z pracownikami Fortum, żeby np. używać słowa „elektrociepłownia” zamiast spalarnia. Jak wygląda główny proces technologiczny tego obiektu? „Elektrociepłowni śmieci” czy „spala śmieci”?
~Magda 2021-05-20 08:44:04 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Liczę na to, że pan prezes dotrzyma słowa i podzieli się porozumieniem podpisanym z władzami Wrocławia i Wiszni Małej. Zastanawiające jest, że do porozumienia nie zaproszono gminy Długołęka, która będzie sąsiadowała z inwestycją i przez której teren będzie przebiegał transport do spalarni.
~Jarosłaf 2021-05-20 05:42:18 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ktoś przytulił niezłą kasę i liczy na więcej.... A kiedy powstała spalarnia w Wiedniu? Wczoraj? Przedwczoraj? Czy może w innej rzeczywistości gospodarczej i technologicznej? Ktoś już ma dogadane zwożenie śmieci z Niemiec? Czy może te, które już wjeżdżają potokiem TIRów na A4 zmienią adres docelowy i będą je wieźć do spalarni?
~Lian 2021-05-23 15:19:55 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Zachęcam tych co mówią o Wiedniu do zapoznania się z wynikami badań emisji w tzw. najnowocześniejszej spalarni w Europie w Holandii. Teren skażony dioksynami na kilka kilometrów wokół.
~Pelka 2021-05-20 05:03:13 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Co jest w czarnym dymie podczas awarii? proszę podać dokładną emisję bo tego nie dowiedzieliśmy się!!! Kłamstwem jest że jeden domek więcej emituje niż ta spalarnia!
~Bogdan 2021-05-20 09:47:54 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Dioxyny, furany, CO2, pyły z zawartością metali ciężkich, siarczany... Masakra jednym słowem. To jest pełzająca śmierć!
~Seba 2021-05-20 00:28:07 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Zasłanianie sie kolegami z Politechniki... A ile tym kolegom zapłaciliście?
~Znowu ja 2021-05-20 00:22:31 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Nowy Ład - spalarnia w każdym mieście
~Krzysiek 2021-05-20 00:21:20 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Co Wam odwaliło budować komin 80m przy działkach z zabudowaniami do 8m??!! Powołujecie się na Wiedeń i Kopenhagę? A budować chcecie pod domem ludzi na wsi? Sutryk Was nie chciał?
~Magda 2021-05-20 07:48:06 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Oczywiście że nie chciał. Próba budowy spalarni na ul. Obornickiej została zablokowana. Teraz miasto udaje, że nie ma z tym nic wspólnego, bo Fortum buduje w sąsiedniej gminie - jednocześnie Wrocław jest stroną porozumienia w tej sprawie, a w tzw. spotkaniach informacyjno-konsultacyjnych brał udział czlowiek z UM.
~Seba 2021-05-20 00:17:58 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Budujcie we Wrocławiu jak w Wiedniu, Sztokholmie i Kopenhadze. Przy stadionie jest wolna działka. Czemu Sutryk umywa rece? Lansować się w mediach jak j nas niemieckie śmieci będą palić. Podłość
~Farsa 2021-05-20 00:15:01 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
PANI REDAKTOR TEZ ZADAJE PYTANIA TAK JSK TRZEBA? TO JEST TEN NOEY ŁAD? DPALIC SMIECI Z N7EMIEC WE WROVLAWIU? WLISKA MAFIA
~Ron 2021-05-20 00:12:51 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Postawić spalarnie między działkami jednorodzinnymi, a SUTRYK MOWI ZE TO NIE JEGO TYLKO WISZNI, A FORTUM MOWI ZE DLA WROCŁAWIA TO JEST FARSA. Włoska mafia, a gdzie przedstawiciele WISZNI? KASE JUZ LICZĄ?
~Jarek 2021-05-20 00:01:56 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Stopspalarni Wrocław. Prezes Fortum twierdzi, że oddziaływanie kończy się na ogrodzeniu. Czy to jedyne kłamstwo? Podpisz petycje Stopspalarni
~Gość 2021-05-21 19:02:57 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
A jak postawimy ogrodzenie dwa metry dalej lub bliżej? To jak będzie? ????
~Monika 2021-05-20 09:19:08 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
To jest tekst roku!
~Jarek 2021-05-19 23:59:04 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
#stopspalarni Wrocław nie dla wysyłania śmieci w powietrze którym oddychamy.
~Babu 2021-05-19 23:47:38 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Prosimy o podpisanie petycji online - nie dla spalarni śmieci we Wrocławiu
~Magnus 2021-05-19 23:21:33 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Czy p. Prezes może wytłumaczyć w jaki sposób drogi i linia kolejowa zatrzymują emisję pyłów i zanieczyszczeń (w tym śmiertelnie niebezpiecznych dioksyn, furanów, metali ciężkich, setki ton tlenków węgla, azotu, siarki, lotnych substancji organicznych) rozwiewanych przez wiatr na cały Wrocław i okoliczne miejscowości?
~Rotkapchen 2021-05-19 23:18:07 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Dlaczego prezydent Wrocławia nie komentuje sprawy? Niedopuszczalne!
~Monika 2021-05-20 09:23:14 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Pan Sutryk najlepiej umie się lansować na Instagramie. Poważniejsze sprawy już Go nie zajmują bo trzeba by coś więcej z siebie dać albo komuś się postawić. A tak cyknie kilka fotek na insta i już zrobione. Tragedia i pomyłka wielka.
~WŁOSKA MAFIA 2021-05-20 00:03:12 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
WŁOSKA MAFIA
~RAK I NOWOTWÓR 2021-05-20 00:02:13 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Niszczycie nam krajobraz, budujcie we Wrocławiu a nie u nas!!! Zrozumiecie to w końcu???
~Insynuacje 2021-05-20 00:00:03 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Panowie z Fortum, łzecie i pozwiemy Was cywilnie o to. A on-line to będziemy ściągać z Was odszkodowania
~Blablabla 2021-05-19 23:57:49 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Wiedeń, Paryż, Sztokholm to budujcie w centrum Wrocławia kolo stadionu. Chcecie nas cofnąć do lat 70tych? Głupków z nas robicie? NIEMIECKIE ŚMIESCI TU CHCEVID PALIĆ?
~Prezydent 2021-05-19 23:54:14 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
A Sutryk twierdzi że to nie inwestycja Wrocławia a Panowie z Fortum twierdzą przez 3 dni ze to dla Wrocławia. SUTRYK MASZ JAJA???!!!
~Zdolnyslask 2021-05-19 23:52:31 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Poza tym nie przyjmujecie do wiadomości ze komin 80m nijak się ma do domków o wysokości zabudowy do 8m. Niszczycielska architektura krajobrazu!!!
~Marek 2021-05-19 23:50:05 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Co Ty facet pieprzysz? Ludzie tam byli pierwsi a Wy z buta wchodzicie z wojtem Wiszni który pod Was uchwalił mpzp a Ty twierdzisz, że to tereny przemysłowe? Mafia Włoska, tyle o Was myślę. Sprzedawczyki polityczne za Pan brat z Fortum. Unia nie chce spslarnii to do nas. Dziwi mnie stronniczość Pani redaktor tez Pani zapłacili i polecili?
~Krzychu 2021-05-19 23:43:23 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Łżecie Panowie, pieprzycie ze nam potrzebne spalarnie jak na zachodzie nikt ich już nie chce. A Pani redaktor tez przekupiona?
~sSEBAQ 2021-05-19 23:38:30 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Sutryk wydał oświadczenie ze to nie inwestycja Wrocławia. To pajac nie prezydent
~Seba 2021-05-19 23:37:10 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Sutryk wydał oficjalne oświadczenie, że to nie jego inwestycja i nie w jego mieście. To pajac a nie prezydent. Lanser nic więcej
~Magima 2021-05-19 23:03:55 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Czyli firma nie brała pod uwagę, że w pobliżu inwestycji będą jeszcze powstawały domy? Dziwne
~hehe 2021-05-21 16:27:35 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
ramiszów, prestiżowe działeczki, ktoś ostatnio sprzedawał 1,5 tys. m2 za 800 koła na otodom, wiadomo skąd ten pośpiech, za moment za 8 tysi nikt nie kupi, a ilość nowych domów w ramiszowie piękna, z pewnością wiedzieli, że będą tak blisko źródła ciepła, to prawie jak bezprzewodowa pompa ciepła :) no i jeszcze GPZ w Pasikurach, normalnie energetycznie miejsce mistrzostwo :)
~Magda 2021-05-19 22:58:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Czyli jednak spalarnia śmieci. Sam Prezes Fortum kilkakrotnie używał tego stwierdzenia !
~roki 2021-05-19 22:47:13 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Milo by było, gdyby pani redaktor nie uciela tytułu profesorskiego panu dziekanowi ????