Wrócą pociągi do Karpacza i Kamiennej Góry!

Piotr Słowiński, MC | Utworzono: 2021-06-09 11:12 | Zmodyfikowano: 2021-06-09 11:13
Wrócą pociągi do Karpacza i Kamiennej Góry! - fot. Piotr Słowiński
fot. Piotr Słowiński

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podpisał decyzję zezwalającą na przekazanie przez PKP PLK na rzecz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego linii kolejowych nr 308 - Pisarzowice – Jelenia Góra, 345 - Kamienna Góra – Pisarzowice oraz fragmentu linii 340 - Mysłakowice – Karpacz.

- Umożliwi to nie tylko wznowienie ruchu do Karpacza, ale też przez ponad kilometrowej długości tunel do Kamiennej Góry - mówi senator Krzysztof Mróz:

Pierwotnie samorząd województwa chciał przejąć tylko fragment umożliwiający odbudowę ruchu do Karpacza, ale kolejarze zdecydowali, że chcą oddać całą trasę z Kowarami i Kamienną Górą.

- To dobry ruch - mówi miłośnik kolei Andrzej Olszewski:

Linia kolejowa nr 308 pozostaje nieczynna od 1986 roku kiedy pojechał ostatni pociąg pasażerski z Mysłakowic do Kamiennej Góry. Po wojnie trakcję elektryczną zdemontowali z niej Rosjanie. Od tamtego czasu podupadała. Znajduje się na niej ponad kilometrowy tunel kolejowy, zbudowany między Ogorzelecem a Kowarami. Teraz ma szansę stać się ważną arterią, bo w okolicach kamiennej Góry ma przebiegać przyszła kolej wielkich prędkości, z której podróżni mogliby przez tunel pod Przełęczą Kowarską jechać w Karkonosze.

Reklama

Komentarze (52)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ankaa2021-06-09 23:01:22 z adresu IP: (182.220.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są .. Reaktywować to Karpacz, Lwówek, Kowary, a do Sobótki zrobić ścieżkę rowerową zamiast torów.
~do xyz2021-06-10 16:27:20 z adresu IP: (64.42.xxx.xxx)
Ty od razy pójdziesz do gazu wsiocławski śmieciu.
~xyz2021-06-10 14:03:22 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Zapłacą mieszkańcy Lwówka. Za takiego trola jak ty
~Biankaa2021-06-09 22:58:09 z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Linię do Lwówka de facto zniszczyły władze województwa i Kolei Dolnośląskich (gdy Rachwalski był prezesem), które nie remontując jej doprowadziły ją do ruiny. Jeszcze 2 lata temu do Lwówka jeździły pociągi. Obecnie koszt remontu tej linii to jakieś 40-50 milionów, za kilka lat jak infrastruktura popadnie w ruinę będzie to 100 albo 200 milionów. Władze województwa pieniądze mają, bo właśnie olbrzymia kasa (blisko pół miliarda zł) idzie na zupełnie niepotrzebną linię do Sobótki przez same wioski, gdzie pociągów nie widziano od 30 lat. Za 10-krotnie mniejszą kwotę można by wyremontować wspomnianą linię do Lwówka uważaną zgodnie przez miłośników kolei za najpiękniejsza w Polsce. Tymczasem marszałek myśli pewnie czekać kolejne 30 lat aż i tu koszt remontu będzie wynosił nie 40 tylko 400 milionów. To się nadaje do prokuratury z paragrafu celowe niszczenie mienia publicznego.
~do tomwarder2021-06-10 12:39:32 z adresu IP: (84.16.xxx.xxx)
Jeśli kogoś należałoby wsadzić do więzienia za zniszczenie linii kolejowej do Lwówka, to byłby nim Piotr Rachwalski - były prezes Kolei Dolnośląskich, który zlikwidował wszystkie pociagi na tej linii, przez co popadła ona w ruinę. Teraz natomiast próbuje wykurzyć producenta filmu, żeby nie dopuścić do remontu tej trasy. Rachwalski zawsze nienawidził tą linię, bo ma umysł starego PKP-iarza, który potrafi tylko niszczyć.
~tomwarder2021-06-10 10:51:31 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Po pierwsze, należy mieć trochę wiedzy. W tamtym czasie, kiedy zawieszano linię do Lwówka City, ani marszałek ani KD nie miały wpływu na remonty tej linii. Linia kolejowa była we władaniu PKP PLK i to ona doprowadziła do takiego stanu....
~Kamilaa2021-06-09 22:56:13 z adresu IP: (78.110.xxx.xxx)
Ta trasa pociągu do Sobótki nigdy nie była atrakcyjną trasa lepiej by było uruchomić trasę do Lwówka przez Wleń, Pilchowice o wiele była by dłuższa i bardziej turystyczna. Do Sobótki nie ma sensu bo tam po drodze są same wsie o ile sie nie mylę
~Majkaa2021-06-09 22:43:44 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
O tym przejęciu torów ja już słyszę trzeci rok. Non stop ta sama śpiewka a efektów żadnych. Zobaczycie że nic z tego nie będzie, skoro oni przez tyle lat nie potrafili łopaty wbić pod remont.
~Kaśkaa2021-06-09 22:58:50 z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
do Sobótki to tym bardziej już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~Anna z Sobótki2021-06-09 16:42:29 z adresu IP: (182.53.xxx.xxx)
My tez nie chcemy pociągów. Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Kowar i Lwówka.
~@ Wnikliwy obserwator2021-06-26 01:09:49 z adresu IP: (209.239.xxx.xxx)
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~Wnikliwy obserwator2021-06-25 19:44:28 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Piszesz pracę magisterską, że stosujesz notorycznie kopiuj-wklej swoich wcześniejszych wypowiedzi? :P
~do Booking. com mówi2021-06-23 03:27:39 z adresu IP: (116.126.xxx.xxx)
Natomiast do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~Booking. com mówi2021-06-22 19:34:29 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Dziś PKP PLK ogłosiły przetarg na remont XIX-wiecznego tunelu kolejowego w pobliżu Trzcińska, na linii kolejowej Wrocław – Jelenia Góra. A kiedy remont tuneli na trasie Jelenia-Lwówek? Odpowiedź: nieprędko :D
~ale wieś! Fuj!2021-06-17 01:24:45 z adresu IP: (69.64.xxx.xxx)
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten obs rany dworzec? Oczywiście we Wsiocławiu! Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
~Booking. com mówi2021-06-16 21:43:07 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
We Lwówku Śląskim oraz w promieniu 25 km od tego miasta nie ma żadnego psychiatry. To tłumaczy, dlaczego poniższy pacjent wciąż pozostaje bez opieki tego specjalisty.
~buhahaha!2021-06-13 19:29:05 z adresu IP: (64.42.xxx.xxx)
Warszawiak spotyka wrocławiaka pędzącego stado krów po ulicy: - Wrocławiaku, a gdzie wy te krowy pędzicie? - A będę je hodował. - Ale przecież wy stodoły nie macie. - No to będę je w domu trzymał. - Ale przecież to straszny smród - No będą się musiały przyzwyczaić.
~Booking. com mówi2021-06-13 08:06:25 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Nikt tak bardzo nie przyczynił się do negatywnej promocji Lwówka jak ty swoimi komentarzami. Siedź więc w swojej jaskini trollu i żyj w swoim urojonym świecie. Uważaj tylko, że pewnego dnia nie zapukała policja, bo wtedy odpowiesz za łamanie prawa, którego wielokrotnie dopuszczałeś się w sieci. Pewnego dnia przyjdą...
~do Booking. com mówi2021-06-12 22:47:31 z adresu IP: (23.237.xxx.xxx)
Chciałem też wysłać lusterko ale wstrząs na widok swojej mordy mógłby cię zabić a tego bym nie chciał. Wiesz czemu? Bo największą karą dla takiego upośledzonego patola jest życie w świecie którego nie ogarnia.
~Booking. com mówi2021-06-12 21:21:38 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
I kolejny komentarz zamieszczany już dziesiątki razy wcześniej w sieci. Jakże ubogi umysł porusza palcami wklejającymi te brednie. Który następny i jak podpisany? Bekacz z tramwaju? Czarna lista dolnośląskich mikoli? Może zamiast szukać po necie tematów kolejowych rozejrzysz się za przychodnią z dobrym psychiatrą?
~Logistyk2021-06-12 19:53:43 z adresu IP: (23.105.xxx.xxx)
Postaraj się samodzielnie sklecić jakiś tekst a nie korzystasz z moich. Wydaje ci się wsiocławski trollu, że jesteś groźny pisząc te dziecinne wulgaryzmy? I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.
~Booking. com mówi2021-06-12 17:20:23 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Potrafisz cokolwiek poza przeklejaniem treści komentarzy, którymi hurtowo spamujesz w internecie?
~Jacek Kaźmierczak2021-06-12 16:08:43 z adresu IP: (110.14.xxx.xxx)
Natomiast na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~Booking. com mówi2021-06-12 11:28:14 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
W biografii Maxa Seifritza, słynnego dyrygenta orkiestry we Lwówku, zapisano, że w XIX w. dotarcie do Lwówka sprawiało "wielkie logistyczne problemy". 150 lat później te słowa są nadal aktualne.
~Marek Robert Hejduk2021-06-11 22:41:48 z adresu IP: (209.239.xxx.xxx)
Linia kolejowa do Lwówka to super trasa z pięknymi widokami. Na góry, jezioro, dolinę, lasy... Super! U nas we Wrocławiu też jest mnóstwo malowniczych tras kolejowych z pięknymi widokami. Zresztą poczytajcie sami (wpisać w Google: "Wrocław widziany z okien pociągu obraz nędzy i rozpaczy"). Hahahaha, ale syfiaste miasto!
~Booking. com mówi2021-06-11 21:48:52 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Połączenia PKS do metropolii Lwówek Śląski: w tygodniu - 7 autobusów z Bolesławca przez cały dzień, w niedzielę - 1 (o 5.55 - jak ktoś spać nie może). Mogę spytać, jak tam mają dojeżdżać turyści? O właśnie - ile tysięcy turystów odwiedza Lwówek co roku?
~historyk Leuthen2021-06-11 00:37:07 z adresu IP: (119.106.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau).
~Booking. com mówi2021-06-10 23:05:24 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Dworzec we Lwówku to za to Wersal. Toalety w marmurze.
~Marek Robert Hejduk2021-06-10 16:28:40 z adresu IP: (64.42.xxx.xxx)
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten obs rany dworzec? Oczywiście we Wsiocławiu! Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
~Booking. com mówi2021-06-10 15:11:43 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Na linii do Lwówka już 3 lata temu rozkręcili szyny.
~do Booking. com mówi2021-06-10 12:41:07 z adresu IP: (84.16.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Booking. com mówi2021-06-10 08:39:38 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
We Lwówku to jeszcze wiele lat będziecie oglądać pociągi co najwyżej na archiwalnych zdjęciach.
~@ Booking. com mówi2021-06-10 01:23:54 z adresu IP: (23.105.xxx.xxx)
Świniary to cię zrobiły, cw elu. Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki oraz różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tutaj nie stać na bilety na pociąg.
~Booking. com mówi2021-06-09 23:41:04 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Świniary posiadają przynajmniej czynną stację kolejową na ważnej linii do Poznania.
~do Booking. com mówi2021-06-09 22:54:48 z adresu IP: (78.110.xxx.xxx)
Za to na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Booking. com mówi2021-06-09 21:12:41 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
W "prestiżowym sudeckim kurorcie" Lwówek Śląski jest 1 (słownie: 1) hotel. Nie słyszałem też, aby miasto to miało status uzdrowiska (a to znaczy "kurort").
~Tomek Janiszewski2021-06-09 16:41:14 z adresu IP: (183.100.xxx.xxx)
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie za czasów niesławnego prezesa Rachwalskiego!)., Karpacza, Kowar, Mirska, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~bystrzak20002021-06-09 16:39:51 z adresu IP: (119.175.xxx.xxx)
Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Mirska. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~panicz z Warszawy2021-06-09 16:38:22 z adresu IP: (58.121.xxx.xxx)
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Mirska, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~Jacek Kaźmierczak2021-06-09 16:37:50 z adresu IP: (58.121.xxx.xxx)
Kolej do Sobótki to kolejne miliony wrzucone w błoto, w mojej ocenie nietrafiony i kosztowny pomysł garstki osób. A może by tak wykorzystać skąd inąd piękną widokowo trasę na drogę rowerową i trasę biegową, na którą jest zapotrzebowanie. Sens mają, owszem, pociągi do Lwówka przez słynny most i do Karpacza, tam zawsze można liczyć na turystów a i mieszkańcy też pewnie skorzystają. Taki linie należy reaktywować. Pozdrawiam i życzę logiki w myśleniu i planowaniu iwestycji. Zapytajcie Państwo mieszkańców o potrzeby i oczekiwania, zamiast uszczęśliwiać na na siłę.
~soutys Smrobudki2021-06-09 16:37:33 z adresu IP: (58.121.xxx.xxx)
do tego zapupia Smrobudki pies z kulawą nogą nie pojedzie pociągiem. Dużo lepiej reaktywować linie do Lwówka, Karpacza i Kowar a nie takich dziur jak Smrobudka. Kto tam przyjedzie i po co?
~Marek Robert Hejduk2021-06-09 16:36:53 z adresu IP: (58.121.xxx.xxx)
Bożeeee jak się cieszę ! Uwielbiam Lwówek! Oby puscili bezpośredni szynobus Karpacz-Jelenia-Lwówek. Nawet jak będzie z przesiadkę w Jeleniej to będzie fajnie . Czas przejazdu ok. 1 godz. z Jeleniej to będzie HIT . Szwajcaria Lwówecka, ratusz, Ostrzyca, piękne miasto i sklepy . Już nie mogę się doczekać kiedy ruszy pociąg i pojadę do tego pięknego kaczawskiego miasteczka. 3 mam kciuki ! Nie Sobótki, nie Świeradowy tylko Lwówek najpiekniejsza linia kolejowa w kraju ze wspaniałym mostem !!
~fsiocłafianka2021-06-09 16:36:34 z adresu IP: (58.121.xxx.xxx)
Niech wyremontują linie do Karpacza, Kowar, Lwówka. To są linie turystyczne na których można liczyć na duży ruch. Po co pociągi w wygwizdowach typu Sobótka czy Świeradów gdzie psy d... szczekają? Wydają publiczną kasę ale niech przy tym jeszcze myślą!
~soutys Smrobudki2021-06-09 16:33:58 z adresu IP: (59.11.xxx.xxx)
A w Sobótce praca wre, właśnie tory robią się. Jeden tor? Nie! Cztery tory!!! Do sołtysa wprost obory. U sołtysa bimber dają, wszystkie wsiury się zjeżdżają. Jest promocja za złotówkę, Super! Zostanie na wódkę.
~wieprz ze Świniar2021-06-09 16:33:39 z adresu IP: (59.11.xxx.xxx)
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Noema2021-06-09 16:33:23 z adresu IP: (59.11.xxx.xxx)
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Zgorzelca jest za dużo, szczególnie poza sezonem grzybiarskim. Wiele razy byłam w Zgorzelcu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Dreźnie pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Zgorzelca pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A zgorzeleckiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o grzybiarzach przyjeżdżających w Bory Dolnośląskie w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne zgorzelczanom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~Józef Kluźniak2021-06-09 16:32:30 z adresu IP: (59.11.xxx.xxx)
Super! Natomiast do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~Czy wróci 2021-06-09 14:32:06 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nie wróci przez najbliższe 20 lat. Bo kasę na tory da urząd marszałkowski A kto da kasę na utrzymanie. Gminy nie dadzą, poza Karpaczem. A bilet z Jeleniej do Karpacza lub z Jeleniej do Kamiennej to 80 do 100 zł, tam i z powrotem. PKP od 10lat chciało im dac te tory, za darmo ale UM liczył na kasę od PKP. Trasy ciekawe, ale co z tego ,!!!!!!
~moose2021-06-09 16:35:51 z adresu IP: (58.121.xxx.xxx)
Oczywiście - to jest początek drogi do odbudowy linii ale te 200 mln zł to nie cała linia 285. Także to jakieś 20 km i to bez większych budowli inżynieryjnych po drodze, rzekłbym - ewidentnie przeszacowane. O tym jakie koszty w perspektywie 10 lat wiązałyby się z uruchomieniem sensownie ułożonego rozkładu (np. 12 par) i jego utrzymaniem mógłbym popełnić tu spory wykład, ale zostawiłbym sobie tę przyjemność na spotkanie przy piwku. Generalnie - nie wszystkie linie powinny być odtwarzane, takie mam zdanie. Kolej to cholernie droga zabawka. Tak to niestety zostało prawnie przez lobbystów i nieudaczników załatwione. Lepiej reaktywować linie do Kowar i Karpacza (duży ruch turystyczny). Do Sobótki można sobie darować.
~Lwóweckie Koleje Konne2021-06-09 13:12:00 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Proszę jak pięknie. Tam gdzie miejscowi nie rozkradli torów tam dostają pociągi.
~Mam plan2021-10-26 13:36:40 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
To prawda . W marczowie ostatnio znowu kradli tory . Biedne rejony zero transportu to chociaż tak się zarobi
~Krzysztof Czarnecki2021-06-09 16:33:01 z adresu IP: (59.11.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!