Ruszają przygotowania do budowy trasy tramwajowej na Maślice

WK, inf. prasowa | Utworzono: 2022-12-21 12:46 | Zmodyfikowano: 2022-12-21 12:47
Ruszają przygotowania do budowy trasy tramwajowej na Maślice - fot. Patrycja Dzwonkowska (zdjęcie ilustracyjne)
fot. Patrycja Dzwonkowska (zdjęcie ilustracyjne)

Podjęliśmy właśnie decyzję o ogłoszeniu przetargu na projektowanie tej trasy. To skomplikowany i długotrwały proces, ale musimy go przejść, aby rozwijać komunikacyjnie nasze miasto. Inwestycja umożliwi mieszkańcom Maślic, ale i pobliskich osiedli szybki dojazd do centrum. Dzięki realizacji tej inwestycji aż 11 tysięcy osób zyska dostęp w odległości do 500 m do przystanku tramwajowego. A dzięki parkingowi park and ride i odpowiedniej integracji z autobusami, trasa tramwajowa na Maślice będzie także nową ofertą komunikacyjną dla Stabłowic czy Pracz Odrzańskich – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Trasa na Maślice będzie liczyć ponad 3,2 kilometrów długości, a jeśli liczyć z pętlą - to nawet ok. 4 km. Dokładny jej przebieg poznamy po zakończeniu projektowania jednakże trasa tramwajowa znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla tego obszaru.

Założenia koncepcyjne są następujące: planowany jej początek jest w pobliżu krańcówki przy Tarczyński Arena przy ul. Pilczyckiej, następnie ok. 2 km wzdłuż ul. Maślickiej po stronie północnej. Potem trasa odbije w lewo w kierunku południowo-zachodnim w kierunku ulicy Suwalskiej i Królewieckiej, aby zakończyć swój bieg w pobliżu centrum handlowego i linii kolejowej, którą kursują pociągi m.in. w kierunku Głogowa czy Zielonej Góry. Wybór tego miejsca na pętlę tramwajową nie jest przypadkowy, ponieważ w planach PKP jest wybudowanie w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław-Maślice. Przy pętli tramwajowej planowany jest park and ride na kilkadziesiąt aut.

Założenia koncepcyjne zakładają powstanie na trasie 8 par przystanków na wysokości ul. Gosławickiej, przy AOW, ul. Rędzińskiej, Bogatyńskiej, Brodnickiej, na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej odbijającej w kierunku południowo-zachodnim, przy ul. Suwalskiej oraz ul. Królewieckiej.

To wielkie i skomplikowane zadanie. Planujemy wybudować most na Ługowinie, liczne sieci podziemne, kilka kilometrów torowiska. Dokumentacja obejmie wiele pozwoleń i uzgodnień m.in. decyzję środowiskową, ZRID czy budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach. Stąd też od momentu podpisania umowy projektant będzie miał na przygotowanie dokumentacji 25 miesięcy – tłumaczy Justyna Kleczewska-Strag, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji nadzorujących wykonanie zadania.

Inwestycja będzie objęta konsultacjami społecznymi. Jest ściśle powiązana z przebudową ulicy Maślickiej - na to zadanie mamy już dokumentację projektową obejmującą kompleksową przebudowę jezdni, budowę dróg dla rowerów, chodników oraz całej infrastruktury podziemnej. - dodała Justyna Kleczewska-Strag.

Reklama

Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Gajowice 2022-12-21 16:21:54 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Dla przypomnienia : Jest 21 wiek. 1 kilometr torów dla wolnego tramwaju miejskiego to sukces? PST (pestka) kontra WWT Czy kot z petentem może skorzystać z kuwety w ratuszu? Jak do niej trafić?
~Obiecany tramwaj2022-12-21 15:19:50 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
A jak sprawa obiecanych przez pana Sutryka tramwajów na Jagodno? Na początku 2019 r. prezydent mówił: "Jesteśmy w trakcie projektowania tramwaju na Jagodno." A gdzie obiecana podczas kampanii wyborczej linia tramwajowa na Bartoszowice? To samo z Muchoborem Wielkim.
~totak2022-12-21 14:10:31 z adresu IP: (2a02:a319:a03d:8c80:a04a:x:x:x)
prezes "w kryzysie bezdomności" wstyd!