Największy transport stulecia we Wrocławiu, dopłynął do celu [WIDEO]

Radosław Bugajski, Tomasz Sikora, d, mh | Utworzono: 2019-05-13 11:49 | Zmodyfikowano: 2019-05-13 11:50
Największy transport stulecia we Wrocławiu, dopłynął do celu [WIDEO] - fot. Radosław Bugajski
fot. Radosław Bugajski

Tuż przed godziną 21.00 transport dopłynął do Opatowic. Teraz czas na wykończenie wnętrz i montaż elewacji. Nie dało się jej przymocować, ponieważ barka nie zmieściłaby się w śluzach podczas transportu.

- Bierzemy udział w śluzowaniu, ciąganiu motorówką i takich tam wygibasach - mówi Tomek Sikora, gospodarz poranka Radia Wrocław. - Wygibasach na serio, bo obiekt mieści się ledwo, z 10 cm zapasem, pod mostami i ma po 5 cm zapasu w śluzach z każdej strony.

  

Odra Centrum będzie miejscem, które, gdy stanie obok mostu Grunwaldzkiego, będzie uczyło wrocławian i przyjezdnych o historii Odry, związków miasta z rzeką, będzie też miejsce, gdzie najmłodsi poznają żeglarskie ABC - z wiązaniem węzłów na czele.

Odra Centrum będzie fundacją, muzeum, pływającym ośrodkiem kultury i kawiarnią. Nic dziwnego, sama przestrzeń wewnątrz budynku pływającego na wielkich betonowym fundamencie to 400 m2, ciężar to 300 ton. Do jego przetransportowania trzeba będzie użyć dwóch jednostek pływających - pchacza i sterownika na początku składu.

Szczególne trudne będzie przechodzenie pod mostami - tu zapasu jest zaledwie 10 cm i w śluzach z każdej strony pozostaje zaledwie 5 cm luzu. To z tego powodu trzeba przetransportować pływające centrum wcześniej - z ociepleniem i elewacją po prostu nie zmieściłyby się w śluzach.

Radio Wrocław towarzyszy w przeprowadzce Centrum z tzw. zimowiska barek Osobowice 1 do centrum miasta w okolice Politechniki Wrocławskiej. Na razie Centrum stanie na terenie Śluzy Opatowice. Po ukończeniu elewacji na przełomie maja i czerwca Odra centrum zostanie przetransportowana w pobliżu mostu Grunwaldzkiego.

Cały poranny program z wody do 9 z płynącego Odra Centrum. Opowiadamy o podróży przez Wrocław i przyszłości obiektu.

Marszruta:

1. PRZEPŁYNIECIE TECHNICZNE:

- data: 14 maja 2019r.
- START: godz ok 7:00
- META: godz ok 13-14

2. Trasa:

- START: Zimowisko barek Osobowice 1 - miejsce budowy https://goo.gl/maps/B8aZ1KKWSsgtCtfK8
- Śluza Miejska
https://goo.gl/maps/yBhdy2UnEHyxYxZ87
http://onwater.pl/szlak-odry-stopien-wodny-psie-pole-sluza-miejska-23/
- Kanał Miejski
- Śluza Szczytniki przed Politechniką
https://goo.gl/maps/XDNEEeEAhSFGoYkw9
http://onwater.pl/szlak-odry-stopien-wodny-szczytniki-sluza-szczytniki-5/

META: Śluza Opatowice https://goo.gl/maps/7LEiJE7DUbmktax88

Po drodze miniemy 12 mostów.

Reklama

Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~dziecko we mgle2019-05-16 09:23:55 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
rozpacz ogarnia człowiek jak widzi nie wykorzystanie Odry w naszej gospodarce,jak wiadomo do wszelkiego dzialania są potrzebni ludzie z branży ,Odra nie jest dla amatorów.Uczmy się od Niemców zarządzać wodnym biznesem.
~Berlinka do Elblaga2019-05-15 16:04:36 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Co to jest 300 ton, więcej podnosi suwnica w Opolu prosto z barki.
~POLSKIE radio ?2019-05-14 09:34:04 z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Bracia starsi w Wierze nadal piastują stanowiska ! Shalom
~foler2019-05-14 07:32:08 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
artykuł na poziomie ucznia szkoły podstawowej - nie potrafi narysować trasy z godzinami miejsc dla widzów - coś, gdzieś, chyba, jakoś
~Nug2019-05-14 07:18:57 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Jak ma stanąć przed Politechniką, to po co płynie na Opatowice? Albo inaczej: skoro płynie na Opatowice, to po co przez miasto?
~ŁUKASZ 2019-05-15 12:47:22 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Bo będziemy tam robić elewacje,nie mogliśmy szybciej bo i tak było bardzo ciasno
~Kamil Zaremba 2019-05-14 00:30:11 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Trzymamy kciuki! Damy radę!
~Rega2019-05-13 14:30:54 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
ZPO ( zestaw pchany odrzański i jest numer zaczynający się na 5 lub 4 ) i numer taki napis można spotkać na kontenerach pchanych przez pchacze typu Bizon lub Tur , pływały kiedyś też BM mi ( barki motorowe ale wszystkie wywiało do żeglugi Bydgoskiej ) zestaw składa się z dwóch kontenerów o długości 50 m. każdy + plus pchacz około 25 m. razem to daje około 125 m. i jest to standard ( oprócz kanału gliwickiego gdzie Bizony nie chodzą bo są za duże , tak samo nie widać na Odrze Muflonów bo te pływają po Zalewie szczecińskim ) tak że taki zestaw to nic " ogromnego " ciekawi mnie jedno ? jak przejdą śluzę Miejską skoro ta ma nie całe 60 m. a barka muzeum ponad 60 m. ??? , super że są takie inicjatywy ale ja dalej twierdzę że Wrocław dalej stoi plecami do swoich rzek bo Odra to nie wszystko !
~???2019-05-14 17:08:19 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
A do czego Wrocław nie stoi plecami? Chyba tylko do picia w centrum i upamiętniania pruskości...
~Elw2019-05-13 13:26:28 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Konstrukcja kolejowego mostu Poznańskiego ważyła w jednym torze 627t i była nasuwana na raz.