Wkrótce otwarcie 39-kilometrowej trasy kolejowej Legnica - Rudna-Gwizdanów

Andrzej Andrzejewski, BT | Utworzono: 2019-10-25 15:17 | Zmodyfikowano: 2019-10-25 15:21
A|A|A

fot. Andrzej Andrzejewski

To oznacza nie tylko spore ułatwienia dla podróżnych, ale również koniec utrudnień na głównej magistrali towarowej Zagłębia Miedziowego. Maria Wojciechowska, dyrektor projektu z Centrum Realizacji Inwestycji PLK przyznaje, że koszt przedsięwzięcia sięga prawie 200 milionów złotych.

- W ramach prac wykonano 46 kilometrów torów, 65 obiektów inżynierskich zostało przywróconych do bardzo dobrego stanu technicznego, wybudowano wiadukt w Koźlicach, wymieniliśmy 36 rozjazdów, zostało zrewitalizowanych 6 przystanków i trzy stacje.

Powstał też jeden zupełnie nowy przystanek "Lubin-Stadion" w okolicach ul. Skłodowskiej-Curie. Dziś na linii z Lubina do Rudnej trwają jeszcze odbiory techniczne.

Krzysztof Miller prezes firmy wykonującej modernizację, podkreśla że teoretycznie pociągi już mogłyby się rozpędzać nawet do 120 km/na godzinę.

- Prace z torem, obiektami inżynieryjnymi i bezpieczeństwem ruchu zostały zakończone w stu procentach. Mamy jeszcze roboty okołotorowe związane z estetyką, z rowami z ławami, oraz troch dróg lokalnych i oczywiście cały teren okołotorowy do posprzątania. Jestem pewien, że do końca roku ten temat zakończymy.

 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~nik
2019-12-06 11:01:05
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 1
CZY NA TYM FORUM JEST JAKIŚ MODERATOR ? Patrząc na te wypociny w komentarzach to dochodzę do wniosku że piszą tam ludzie albo człowiek , który ma jakiś problem z samym sobą . Nie wiem czy to jest kwestia niedowartościowania ale jak słyszę że we Wrocławiu nikt nie jezdzi koleją ... A korków też nie ma ? No bo wszyscy są biedni czyli nie ma samochodów . Żeby zobaczyć auto to trzeba jechać do lwówka . Pociąg też ? Zapewne pod moim komentarzem będzie pełno pomyj ale to się chyba trzeba udać do specjalisty jak się nie rozumie i nie zna własnego województwa . Znam Lwówek i wiem że większość ludzi pracuje w Bolesławcu , na strefie w Wykrotach czy nawet w Krzywej . W Jeleniej mało kto pracuje bo jest przedewszystkim dalej jak do Bolesławca a zimą droga słabo odśnieżana. Lwówek turystycznym miasteczkiem na pewno nie jest już i raczej nigdy nie był prędzej pobliska Pławna . Karpacz, Szklarską czy każdy zna . Na pewno sprawia wrażenie miasta biednego choć już może mniej zaniedbanego jak dawniej . Ktoś wyraznie ma żal o to że nie ma pociągu do jego miejscowości ale pisanie bzdur i ubliżanie mieszkańcom Wrocławia czy Legnicy albo Zgorzelca to śmieszne . Na lini do jeleniej największy ruch jest do Wałbrzycha , do Jeleniej nie ma jakiegoś dużego ruchu a jeśli jest to dzięki Szklarskiej czy Karpaczowi . Nawet nie Cieplicom bo też tak jak i Lwówek są bardzo zaniedbane o odrapanym dworcu w którym jest chyba sklep rowerowy już nie wspomnę . Wybudowano obok zwykły peron a stację zdegradowano do zwykłego przystanku kolejowego . Gdyby nie Karpacz czy Szklarska Jelenia nie miała by niczego . Wielkość też zawdzięcza Cieplicom a i z nimi i Sobieszowem ma mniej mieszkańców niż Wałbrzych Legnica czy nawet Lubin. Pozdrawiam .
~Do prawda o trollu
2019-10-27 18:58:11
z adresu IP: (121.109.xxx.xxx)
Ocena: 9
Hehe, wrocławski troll nawet nie wie, że już toczy się przeciw niemu postępowanie prokuratorskie. Tłucze kolejne komentarze, a prokurator zakłada kolejne teczki z wydrukami jego tfu... rczości. Spamer o inteligencji kilofa.
~Do cała prawda
2019-10-27 17:21:47
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -8
cała prawda2019-10-26 13:27:24 - dopóki nie ujawnicie namiarów na gościa to będzie robić syf, zniesławiać jeleniogórskich MK i blokować odbudowę linii z węzła jeleniogórskiego
~prawda o trollu
2019-10-26 20:14:00
z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
Ocena: 11
I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687{kropka}man{kropka}tk-internet{kropka}pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?
~Maciej Musiał
2019-10-26 20:09:55
z adresu IP: (185.169.xxx.xxx)
Ocena: 13
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~cała prawda
2019-10-26 13:27:24
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -11
To jest jeden człowiek,znany w środowisku miłośników jako TROLL LWÓWECKI,PSYCHOLWÓWEK lub PSYCHO-DLW.Jest to człowiek niepełnosprawny,mieszka w Jeleniej Górze-Cieplicach.Posiada program do zmiany adresu IP stąd trudno ustalić jego prawdziwy adres i dlatego łatwo rozpoznać jego wpisy po ilości dawanych za jednym razem łapek czy plusów.Zresztą jego retoryka jest zawsze taka sama.Obrażać ludzi z innych regionów Dolnego Śląska niż okolice Jeleniej Góry oraz Lwówka.Całe jeleniogórskie środowisko już dawno się odcięło od tego człowieka.Nie wykluczone że ten sam człowiek stał za niedawnymi fałszywymi mailami z informacją o podłożonej bombie rozsyłanych do różnych instytucji np urzędów skarbowych.
~czytelnik
2019-10-26 13:03:41
z adresu IP: (45.121.xxx.xxx)
Ocena: 8
Ciekawe, że każdy artykuł o tematyce kolejowej, wabi na forum tyle osób opóźnionych umysłowo. Wiedziałem od dawna, że bycie miłośnikiem Komunikacji nie jest do końca normalne, ale traktowałem tych ludzi z Wrocławia jak nieszkodliwych ekscentrykow. Tutaj widzę, że nadmiar zainteresowania tematyką kolejową, powoduje ciężkie upośledzenie umysłowe.
~KODLKPM
2019-10-26 13:02:05
z adresu IP: (45.121.xxx.xxx)
Ocena: 11
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie. Kamil Styrna Krzysztof Czarnecki Maciej Miłosz Wiktor Lis Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont. Radosław Miśta Grzegorz Jóźwicki Rafał Skrzatek Marek Świtalski Jakub Adamczyk Dariusz Wojciechowski Tomasz Warszawski Adam Mikołaj Maćkowiak Bartosz Jewsiewicki Damian Chrustowski Maciej Gorzechowski Robert Mitura Jacek Kaźmierczak Jacek Wielgus Emil Sawicki Tomek Janiszewski Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego. Grzegorz Oleś "Światowid" Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras. Jakub Madrjas Michał Szymajda Kamila Bielawska Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach. Marcin Medyk Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami. Andrzej Sosna Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami. Michał Nadolski Agnieszka Szymkiewicz Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24. pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej. Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia! Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana. Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane. Kоmitet Obrоny Dоlnośląskich Linii Kоlejowych Przed Mikоlami (KODLKPM)
~Hrabia z Wielkopolski
2019-10-26 12:58:39
z adresu IP: (104.222.xxx.xxx)
Ocena: 10
We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej: - Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica - Oborniki Dolnośląskie - Stolec - Świniary - Sołtysowice - Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much) Beka na maksa w wsioków.
~Zdzich z Sobótki
2019-10-26 12:55:05
z adresu IP: (31.171.xxx.xxx)
Ocena: 8
Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.
~Głos rozsądku
2019-10-26 11:54:52
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: -12
Haha zgadzam się z e30. Według tych wariatów wszytsko powinno jechać przez lwowecka. Nie jeździ i jeździć nie będzie. Możecie sobie postawić żuka albo nyskę na tory i pedalowac zeby wprawić to w ruch. Co do druta to uważajcie bo prędzej zdejmie się go z szklarskiej może gdzieś by sie przydal na niezelektryfikowane tory bocznic wroclawskich... sprawniej byłoby na węźle z korzyscia dla wszystkich.
~Emil Sawicki
2019-10-25 18:36:16
z adresu IP: (89.249.xxx.xxx)
Ocena: 13
Wystarczą pociągi Lubin - Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. Do Wrocławia też nikt z Lubina nie jeździ a w Legnicy wszyscy wysiadają z pociągów. Jeżdżą tylko z Wrocławia do pracy w KGHM sprzątać kible za najniższą krajową, ale ich nie stać na bilety i jeżdżą furmankami.
~Grzesiek Jóźwicki
2019-10-25 16:15:37
z adresu IP: (104.149.xxx.xxx)
Ocena: 11
Zgadzam się z pasażerem. A co do linii E-30 na zachód od Węglińca to słyszałem, że jest tam kilkadziesiąt kilometrów drutu do wzięcia. KD i tak nie zamierzają jeździć Impulsami do tej dziury (zresztą szkoda Impulsów, wystarczy popatrzeć jak wygląda np. dworzec Zgorzelec Miasto) więc drut można zdjąć. Złomiarze - do dzieła! Kto pierwszy ten lepszy!
~Pasażer
2019-10-25 15:50:44
z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Ocena: 10
Teraz wszystkie Impulsy jeżdżące obecnie do Węglińca należy przetrasować z Legnicy do Lubina. Niech wożą ludzi a nie powietrze do Borów Dolnośląskich i kolejarzy do zapyziałego Węglińca. Do Węglińca i Zgorzelca zostawić tylko szynobusy SA135 (4 pary na dzień wystarczą) oraz uruchomić pociągi Głogów - Lubin - Legnica - Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra (- Szklarska Poręba) których bardzo brakuje. A jak zostanie wyremontowana linia z Zebrzydowej przez Lwówek do Jeleniej Góry (co powinno nastąpić po najbliższych wyborach, gdy pogonimy z Dolnego Śląska obecne antykolejowe władze) to wszystkie pociągi pojadą przez Lwówek i wtedy do Węglińca i Zgorzelca zostaną tylko szynobusy, adekwatne do bardzo niskiej frekwencji na E30.
Reklama