Z Jeleniej Góry do Karpacza pociągiem. Już niebawem?

Piotr Słowiński, d | Utworzono: 2020-02-03 09:54 | Zmodyfikowano: 2020-02-03 09:56
A|A|A

Stacja kolejowa w Karpaczu w 2012 (fot. Irena Goderska / Wikipedia)

Radny wojewódzki Patryk Wild szacuje koszt odbudowy linii na 2 miliony złotych za kilometr, czyli około 35 milionów za całość i dodatkowy milion za kilometr, ale już w kolejnym etapie, na elektryfikację tej trasy i odcinka ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc i dalej do czeskiego Harrachova:

Zdaniem Patryka Wilda do Karpacza mogłyby dojeżdżać nawet pociągi pendolino i tam kończyć bieg.

Grzegorz Sokoliński z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej mówi, że kolej może się okazać lekarstwem na coraz bardziej zakorkowane karkonoskie kurorty:

W Karpaczu samorząd deklaruje stworzenie centrum przesiadkowego przy dworcu, bo kolej dociera do dolnej części kurortu i przez to niezmotoryzowani podróżni mieliby kłopot, by dotrzeć z bagażami do wielu miejsc.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Krystyna kasjerka PKP
2020-03-19 07:30:16
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -2
Artykuł porusza ważny temat. Na szczęście u nas ten koszmar się skończył. Wiem co mówię, bo jestem z Marczowa. My tu tyle lat, tyle lat musieliśmy znosić te katusze. Tego nawet nie da się opisać prostymi słowami. Dosłownie udręka. Nikomu nie życzę takiego cierpienia, nawet swoim wrogom. Od kiedy tylko wzięli sobie te przeklęte pociągi, aż zachciało się żyć. Nasza miejscowość stała się oazą ciszy i spokoju. Nasze dzieci zaczęły się prawidłowo rozwijać, znikła troska o ich bezpieczeństwo. Nie chowają się już po szafach czy gołębnikach na przeraźliwy gwizd nadciągającego potwora na torach. Trzoda nabrała apetytu, w lesie grzyby obrodziły, rzeki się zarybiły, łąka porosła koniczyną, w stawach znów kumkają żaby. I kazania można w skupieniu wysłuchać, i nowennę odmówić, i na zebraniu wiejskim się wypowiedzieć. Bez kropli na uspokojenie i na bezsenność. Bez ciągłego lęku o zderzenie, wykolejenie, czy potrącenie na przejeździe. Nawet bociany przyleciały, spłoszone wybuchem lokomotywy w 1984 r. Po tym zdarzeniu ludzie do dzisiaj żyją w traumie. Oby to okropieństwo już nigdy do nas nie wróciło. Niech się inni mordują z tymi przeklętymi pociągami. My teraz walczymy o asfaltową ścieżkę rowerową, żeby połączyła Jelenią Górę z Zebrzydową. Tanio, ekologicznie i bezpiecznie, bez hałasu, płoszenia zwierzyny, czy najeżdżania na ludzi. Wolimy asfaltową, bo się nie pyli i jest gładka. Bogaci turyści z Niemiec, którzy do nas przyjeżdżają, bardzo sobie chwalą, że u nas zlikwidowano pociągi.
~KODLKPM
2020-02-06 17:42:12
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 12
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - KOLEJNA AKTUALIZACJA!!! Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie. Paweł Kukurowski alias "Leuthen" Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Wcześniej oczerniał tych historyków w internecie. Posuwa się nawet do podszywania pod różne znane osoby, np. byłego sołtysa Marczowa. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: www{kropka}radiowroclaw{kropka}pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych Kamil Styrna Krzysztof Czarnecki Maciej Miłosz Wiktor Lis Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont. Radosław Miśta Grzegorz Jóźwicki Rafał Skrzatek Marek Świtalski Jakub Adamczyk Dariusz Wojciechowski Tomasz Warszawski Adam Mikołaj Maćkowiak Bartosz Jewsiewicki Damian Chrustowski Maciej Gorzechowski Robert Mitura Jacek Kaźmierczak Jacek Wielgus Emil Sawicki Tomek Janiszewski Jarosław Lizak Kamil Oroń Andrzej Sosna Kamil Cywicki Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego. Grzegorz Oleś "Światowid" Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras. Jakub Madrjas Michał Szymajda Kamila Bielawska Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach. Marcin Medyk Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami. Michał Nadolski Agnieszka Szymkiewicz Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24. pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej. Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana. Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane. Kоmitet Obrоny Dolnоśląskich Linii Kоlejowych Przed Mikоlami (KODLKPM)
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 15:38:10
z adresu IP: (109.191.xxx.xxx)
Ocena: 14
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-06 14:09:16
z adresu IP: (101.128.xxx.xxx)
Ocena: 12
Komentarz został usunięty
~rodowity wrocławianin
2020-02-05 14:37:43
z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Ocena: 14
U nas we wsiocławiu ludzie są tak głupi, że piszą tutaj brednie o Warszawie! Zazdroszczą stolicy pięknego miasta, radości z życia, dobrobytu. My wsiocławskie słoiki też chcemy tak żyć ale nie potrafimy bo jesteśmy zakompleksieni, zacofani i prymitywni!
~Dominika Styrna
2020-02-05 14:37:29
z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Ocena: 17
A ci dalej swoje!!!... Dajcie, że już spokój z tym Wsiocławiem!!!!!!!!!!!!!!!!! Jest tyle ważniejszych spraw w tym województwie, np. remont przepięknej linii do Lwówka!!!!!!!!!!!...
~ Krzysztof Czarnecki
2020-02-05 14:37:15
z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Ocena: 14
We Wrocławiu ludzie nieprzyzwyczajeni do pociągów, bo do dzisiaj jeżdżą furmankami. Tak jak dziadowie zza Buga.
~miś ślężański
2020-02-05 14:36:56
z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Ocena: 12
W Sobótce również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej na Ślężę.
~Emil Sawicki
2020-02-05 14:36:43
z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Ocena: 14
Dość już kolei dla much na Dolnym Śląsku (muchowozy do Drezna, teraz takie same muchowozy od Pragi), czas na kolej dla mieszkańców, czyli np. reaktywację przepięknej linii kolejowej do Lwówka Śląskiego albo kolei do Karpacza o dużym znaczeniu dla turystów.
~wrocławianin zza Buga
2020-02-05 14:36:31
z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Ocena: 8
pociągi we Wrocławiu to wielka porażka pod względem hałasu i zajmowanie infrastruktury potrzebnej dla kolei konnej.
~Anka Trzebniczanka
2020-02-05 14:36:16
z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Ocena: 20
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne reaktywacje linii kolejowych się szykują. szybciej dojadę busem do Trzebnicy niż twoim śmierdzącym pociągiem
~Paweł
2020-02-05 14:36:02
z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Ocena: 14
Kiedy w końcu pociągniecie do odpowiedzialności karnej tego obłąkańca z Wrocławia co wypisuje hejty o Lwówku pod każdym artykułem o kolei. Ten człowiek być może jest psychicznie chory i może trzeba mu pomóc.
~Zdzich z Sobótki
2020-02-05 14:35:47
z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Ocena: 12
My tez nie chcemy pociągów. Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Świeradowa, Kowar i Lwówka.
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 14:18:06
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 12
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 14:17:52
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 13
Komentarz został usunięty
~wrocławianin
2020-02-05 14:17:39
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 10
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie rok temu!)., Karpacza, Kowar, Świeradowa, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~sluchacz
2020-02-05 14:17:28
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 11
Proszę administrację o blokowanie wpisów osób z Wrocławia, których jedynym celem jest obrażanie innych i wypisywanie wulgaryzmów. To forum zamienia się w rynsztok. Proszę zastanowić się nad wyłaczeniem możliwości komentowania. Nie chcemy czytać tych obrzydliwych komentarzy hejtujących Lwówek.
~czytelnik
2020-02-05 14:17:16
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 13
Ciekawe, że każdy artykuł o tematyce kolejowej, wabi na forum tyle osób opóźnionych umysłowo. Wiedziałem od dawna, że bycie miłośnikiem Komunikacji nie jest do końca normalne, ale traktowałem tych ludzi z wrocławia jak nieszkodliwych ekscentrykow. Tutaj widzę, że nadmiar zainteresowania tematyką kolejową, powoduje ciężkie upośledzenie umysłowe.
~Jarosław Lizak
2020-02-05 14:17:07
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 10
Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 14:16:57
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 11
Komentarz został usunięty
~czarna owca z Wągrowca
2020-02-05 14:16:40
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 12
Linia do Lwówka to Trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~głos ze Zgorzelca
2020-02-05 14:16:19
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 12
Gazeto, kiedy w końcu weźmiecie się za tego trolla (trolli?) z wrocławia który ciągle pod każdym artykułem o kolei spamuje tymi swoimi hejtami na Lwówek Tego się już nie da znieść, czy nie możecie go zablokować albo podać do sądu
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 14:16:06
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 13
Komentarz został usunięty
~czytelnik RK z Lubina
2020-02-05 14:15:55
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 14
Szanowna gazeto i moderatorzy, proszę zauważyć że większość komentarzy pod tym postem oraz wszystkimi innymi dotyczącymi kolei pojawiają się w kółko te same wiadomości co jest SPAMem pisanym przez wrocławskich trolli a to jest już irytujące i zaniża jeszcze bardziej poziom gazety (a jest naprawdę niski)... Drodzy czytelnicy - proszę zgłaszajcie powtarzające się w kółko wiadomości hejtujące Lwówek jako SPAM, ile można...
~Magdalena Cywicka
2020-02-05 14:15:39
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 12
Proszę popatrzeć skąd ten pociąg będzie jechał. Z Wrocławia! Pasażerowie z tego miasta bez przerwy albo by srali, albo szczali. Najgorsze śmierdzіele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gównem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktorka. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Proszę nie mieć pretensji do obsługi pociągu.
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 14:15:20
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 11
Komentarz został usunięty
~pieszy z Pieszyc
2020-02-05 14:15:04
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 14
Dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!! Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Sobótki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje.
~soltys Sobótki
2020-02-05 14:14:47
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 13
Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.
~wieprz ze Świniar
2020-02-05 14:14:32
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 12
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.
~Hrabia z Wielkopolski
2020-02-05 14:14:12
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 15
We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej: - Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica - Oborniki Dolnośląskie - Stolec - Świniary - Sołtysowice - Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much) Beka na maksa w wsioków.
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 14:13:55
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 19
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 14:13:38
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 22
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 14:13:22
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 23
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 10:05:13
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -18
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 09:59:46
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -19
Komentarz został usunięty
~Lizaczek gryzaczek
2020-02-05 09:57:36
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -15
Rozebrać wszystkie tory we Lwówku, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Lwówku, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~Wiesiu z Lwówka
2020-02-05 09:56:14
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -20
Dobrze że u nas w Lwówku nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!! Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do mojej wioseczki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje.
~Komentarz został usunięty
2020-02-05 09:54:57
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -18
Komentarz został usunięty
~Sfinks
2020-02-05 09:54:12
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -18
Szanowna gazeto i moderatorzy, proszę zauważyć że większość komentarzy pod tym postem oraz wszystkimi innymi dotyczącymi kolei pojawiają się w kółko te same wiadomości co jest SPAMem pisanym przez lwóweckich trolli a to jest już irytujące i zaniża jeszcze bardziej poziom gazety (a jest naprawdę niski)... Drodzy czytelnicy - proszę zgłaszajcie powtarzające się w kółko wiadomości hejtujące Wrocław jako SPAM, ile można...
~krowa z Marczowa
2020-02-05 09:53:22
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -17
A w Lwówku pociągów nie ma i jest świetnie. Na targ do Wlenia i do MOPSu do Jeleniej Góry ludziska jeżdżą wozem konnym sołtysa powożonym przez wiecznie nietrzeźwego śwagra. Pociągów tu nie potrzebujemy, bo to wynalazek szatana.
~Kazimierz Jackowial
2020-02-05 09:52:15
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -14
Nie jestem ani z Wrocławia ani z Wałbrzycha. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wałbrzych to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z biedaszybów. Pato-kołchoz. Wstyd mieć takie miasto w województwie.
~Dolnoslazak
2020-02-05 06:44:24
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 7
W końcu dobry pomysł p.wilda i spółki. Mam nadzieję że trochę ktoś im przyhamuje zapędy reaktywowania kolei wszędzie gdzie kiedyś były tory za nieswoje czyli nasze pieniądze.
~Kamil Styrna
2020-02-05 03:32:20
z adresu IP: (37.120.xxx.xxx)
Ocena: 12
Dlatego wszystkie tory kolejowe we Wrocławiu powinny być zlikwidowane. Nie byłoby takich wypadków. Barachło zza Buga wciąż przyzwyczajone jest do furmanek i wozów konnych, a nie szybkich pociągów.
~Jacek Kaźmierczak
2020-02-04 15:11:07
z adresu IP: (221.161.xxx.xxx)
Ocena: 9
Nie jestem ani z Wrocławia ani z Wałbrzycha. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 14:18:03
z adresu IP: (45.121.xxx.xxx)
Ocena: 9
Komentarz został usunięty
~Grzesiek Jóźwicki
2020-02-04 14:07:59
z adresu IP: (185.174.xxx.xxx)
Ocena: 12
Ciekawe czy ten wrocławski troll od kolei jest aktywny i czy zaraz zacznie zaśmiecać forum swoimi idiotycznymi wynaturzeniami. Mam nadzieję, że redakcja będzie na bieżąco usuwać ten antylwówecki śmietnik.
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 13:04:01
z adresu IP: (185.147.xxx.xxx)
Ocena: 8
Komentarz został usunięty
~To są fakty
2020-02-04 12:48:35
z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Ocena: 11
Linia do Lwówka to Trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~Prawda jest taka
2020-02-04 12:30:23
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 6
No w końcu ktoś dobrze pomyślał. Polska to nie Afryka by wszystko likwidować.
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 09:55:56
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
~4bee
2020-02-04 09:29:09
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -9
Karpacz to jeden wielki smog, powinni wyplacać odszkodowanie klimatyczne dla turystów.
~Dżinks
2020-02-04 04:12:49
z adresu IP: (89.163.xxx.xxx)
Ocena: 12
Szanowna gazeto i moderatorzy, proszę zauważyć że większość komentarzy pod tym postem oraz wszystkimi innymi dotyczącymi kolei pojawiają się w kółko te same wiadomości co jest SPAMem pisanym przez wrocławskich trolli a to jest już irytujące i zaniża jeszcze bardziej poziom gazety (a jest naprawdę niski)... Drodzy czytelnicy - proszę zgłaszajcie powtarzające się w kółko wiadomości hejtujące Lwówek jako SPAM, ile można...
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 04:09:08
z adresu IP: (37.221.xxx.xxx)
Ocena: 10
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 04:04:57
z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Ocena: 10
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 01:32:35
z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Ocena: 8
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 01:14:31
z adresu IP: (109.237.xxx.xxx)
Ocena: 10
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 00:48:29
z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Ocena: 12
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 00:47:18
z adresu IP: (213.152.xxx.xxx)
Ocena: 11
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-04 00:44:16
z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Ocena: 9
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 23:06:15
z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Ocena: 11
Komentarz został usunięty
~bekacz
2020-02-03 23:03:44
z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Ocena: 8
Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 23:01:55
z adresu IP: (5.2.xxx.xxx)
Ocena: 14
Komentarz został usunięty
~Jarosław Lizak
2020-02-03 22:56:46
z adresu IP: (213.152.xxx.xxx)
Ocena: 9
Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~Gulczas
2020-02-03 22:31:08
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: -11
Do @Gulczas. Popieram! Dzięki za wsparcie, pokażmy tym mikolom, że to przeżytek z XIX wieku!
~Gulczas
2020-02-03 22:15:32
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: -15
Utrzymywanie linii kolejowej do jakiegoś Lwówka (zapierdziałej dziury), to tak jak budowanie kolei między Dupaszczynem, a Pierdziszewem dolnym. Nie będzie żadnej linii kolejowej do Lwówka!
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 22:08:21
z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Ocena: 10
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 22:06:13
z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Ocena: 11
Komentarz został usunięty
~Seba
2020-02-03 21:10:51
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 8
Ukradkiem wierzę, że kolej powróci do Karpacza. Jeździłem kiedyś tą linią. Pomimo tego, że mam blisko do Karpacza przestałem się tam wybierać. Korki korki korki, walka o miejsce parkingowe, poobijane drzwi i lusterka. A czy nie można prościej? "wsiąść do pociągu, byle jakiego"... zaliczyć krótki wypoczynek bez samochodu... taka opcja też ma swoje zalety...
~Ron
2020-02-03 21:01:05
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: -5
Z Karpacza dalej musi kursować komunikacja miejska.
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 20:21:07
z adresu IP: (121.173.xxx.xxx)
Ocena: 11
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 19:39:14
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
~miś ślężański
2020-02-03 18:42:37
z adresu IP: (185.86.xxx.xxx)
Ocena: 12
Linia do Lwówka to Trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~Xxx
2020-02-03 18:11:15
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 4
Piotr Słowiński, Patryk Wild.Ciekawe ,że takie plany odżyły po śmierci Rafała Gerstena??
~Fanka
2020-02-03 18:10:18
z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Ocena: 6
Jestem na Tak
~pustak z Pustkowa
2020-02-03 17:41:25
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 10
My tez nie chcemy pociągów. Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Świeradowa, Kowar i Lwówka.
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 17:39:54
z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Ocena: 11
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 17:38:40
z adresu IP: (185.147.xxx.xxx)
Ocena: 10
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 16:13:14
z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Ocena: -13
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 16:11:28
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
~Wrocławski turysta
2020-02-03 15:37:26
z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Ocena: 9
Dość już kolei dla much na Dolnym Śląsku (muchowozy do Drezna, teraz takie same muchowozy od Pragi), czas na kolej dla mieszkańców, czyli np. reaktywację przepięknej linii kolejowej do Lwówka Śląskiego albo kolei do Karpacza o dużym znaczeniu dla turystów.
~Podkarpacki piechur
2020-02-03 15:31:43
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -6
Kolejarz, co racja to racja. Niestety podam negatywny przykład, a mianowicie województwo Podkarpackie i Marszałka, który ma głęboko w nosie pociągi w Bieszczadach. Wystarczyłoby doprowadzić pociągi do Łupkowa, a na stacji Nowy Łupków zrobić Centrum Przesiadkowe na kolej wąskotorową i dalej w Bieszczady. Turystów było by od groma, mieszkańcy może i też by skorzystali. Niestety ale województwo ładuje pieniądze w Szybką Kolej Miejską w Rzeszowie i dotuje busiarstwo co dla mnie jest to chore
~Kolejarz
2020-02-03 15:29:36
z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Ocena: 10
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Kolejarz
2020-02-03 15:28:06
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -6
Pendolino to raczej marzenie, ale bardzo będziemy się cieszyć jeśli do Karpacza zajedzie choćby stary, poczciwy EN57, ponieważ studium wykonalności to dopiero początek. Potem trzeba wyłonić z przetargu firmę i czekać cierpliwie na odbiór. Bardzo się cieszę, że Dolny Śląsk wciąż reaktywuje linie kolejowe. Mam nadzieję, że w przyszłości wrócą również pociągi na Mazury, a także do Ciechocinka. Według mnie pociągi do największych kurortów w Polsce są coraz bardziej opłacalne, przy drożejącej benzynie, notorycznych korkach i zapchanych drogach, będzie to super alternatywa na weekend, wakacje, ferie dla samochodów i autobusów
~Paweł z Wrocławia
2020-02-03 14:20:01
z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Ocena: 12
Na pewno dużo ważniejsze i bardziej potrzebne połączenie niż do jakichś Sobótek i innych wioch. Trzymam kciuki! Mnie wprawdzie nie stać na bilety kolejowe, ale turyści z Niemiec na pewno przyjadą a miejscowi zarobią.
~Moni
2020-02-03 14:17:21
z adresu IP: (45.121.xxx.xxx)
Ocena: 10
Jestem na tak, ale reaktywacja tylko z Kowarami i Lwówkiem. Właściwie to tamte linie są ważniejsze dla regionu. Mamy wtedy piękne odtworzenie całego węzła jeleniogórskiego. Z Karpaczem to akurat lepiej uważać bo knyszojady się zjadą z Wsiocławia i zasrają całe góry.
~Kora
2020-02-03 14:15:09
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: 7
Czyli Plan Wilda jest realny.
~Zbyszko z Bogdańca
2020-02-03 14:11:36
z adresu IP: (185.25.xxx.xxx)
Ocena: 8
Nareszcie ! Jak najprędzej trzeba uruchomić połączenie !
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 14:11:22
z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
Ocena: 11
Komentarz został usunięty
~MAX
2020-02-03 13:48:14
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -7
Kolej do Karpacza tak ale tylko pod drutem. Bez tego to tylko namiastka.
~Trwoga
2020-02-03 12:27:48
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: -12
Jeśli do obecnych turystów dojeżdżających asfaltem mieliby dojść jeszcze turyści kolejowi, to Karpacz zapadnie się pod ciężarem "sukcesu". Już obecnie chcący tam wypoczywać powinni dostawać pieniądze za pobyt w tym mieście. A tu jeszcze Pendolino - Wild jednak ma swoje okresowe wyskoki koncepcyjne, czasami całkiem zabawne. :-)
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 12:03:09
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
~grala
2020-02-03 11:52:52
z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Ocena: 9
Czesi chcą z nami zbudować tunel pod Śnieżką - samorządowcy z Karpacza i czeskich miejscowości: Szpindlerowego Mlyna, Pecu pod Śnieżką i Svobody nad Upu - we współpracy z czeską firmą kolejową Viamont - chcieliby połączyć najważniejsze górskie miejscowości w Karkonoszach linią kolejową. Czy to zbyt fantastyczny pomysł? Pierwsze projekty tunelu pod kanałem La Manche rozpoczęto na początku XIX wieku, zaś podmorską konstrukcję łączącą Wyspy Brytyjskie z kontynentem otwarto prawie 200 lat później. Polski i Czech morze nie dzieli, ale Karkonosze są równie trudne do pokonania. Komunikację pomiędzy krajami ma ułatwić tunel pod Śnieżką. Przy czym na realizację projektu Czesi i Polacy nie zamierzają czekać tak długo, jak na połączenie Wielkiej Brytanii z kontynentalną Europą. Projekt jest bardzo ambitny. Koszt jego realizacji oszacowano po stronie czeskiej na ponad miliard euro, po polskiej stronie - ponad 170 milionów euro. By w przyszłości zdobyć te pieniądze, trzeba już teraz zacząć prace koncepcyjne. Karpacz, Szpindlerowy Mlyn i Pec pod Śnieżką chcą wspólnie przygotować studium wykonalności przedsięwzięcia. Nazwano go roboczo Upa Express 2020. - Ten projekt to nie wizja. Jest realny. Wpisuje się w duże projekty Unii Europejskiej - uważa inżynier Jan Ivanko z firmy Viamont. Stacje kolei mają być zlokalizowane przy stacjach narciarskich w poszczególnych miejscowościach Magistrala Upa Express zaczynałaby się w miejscowości Svoboda nad Upu. Stamtąd, przez siedem tuneli i dziewięć mostów, ma biec do Pecu pod Śnieżką. Ten odcinek liczy 15 kilometrów. Z Pecu pociągi rozjadą się w dwóch kierunkach: 10-kilometrowym tunelem do Szpindlerowego Młyna oraz przez tunel pod Śnieżką, o podobnej długości, do Karpacza. Stacje kolei mają być zlokalizowane przy stacjach narciarskich w poszczególnych miejscowościach. W Karpaczu przystanek miałby powstać przy skoczni Orlinek. Obecny dworzec w kurorcie też zostałby włączony w sieć.
~reta
2020-02-03 11:44:16
z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Ocena: -7
Karpacz będzie dowoził narciarzy do Czech. Czesi chcą połączyć Pec pod Śnieżką z Karpaczem linią kolejową. Wizja budowy za europejskie pieniądze kolejowego tunelu pod Karkonoszami, jest wciąż w Czechach aktualna. Podziemna linia usprawniłaby dowóz narciarzy z zapóźnionego narciarsko Karpacza do Pecu, gdzie wyciągów jest znacznie więcej i wciąż powstają nowe. Upa Ekspres - tunel pod Karkonoszami W przyszłości podróż z Karpacza do Pecu może trwać jedynie 15 minut. Umożliwiłby to 10-kilometrowy tunel pod Karkonoszami. Granicę przecinałby w rejonie Czernego Grzbietu, tuż obok Śnieżki. Tunel byłby jedną z nitek kolejowego projektu Upa Expres 2020, którego studium wykonalności opracowuje czeska spółka GW Train Regio. Wozi ona pasażerów m.in. na liniach: Trutnov - Kralovec – Lubawka i Korenov - Harrachov - Szklarska Poręba Górna. Upa Expres do 2020 roku miałaby połączyć Karpacz, Szpindlerowy Mlyn, Pec pod Śnieżką i Svobodę nad Upą. W tej chwili trwają prace nad pierwszym etapem ze Svobody nad Upą do Pecu pod Śnieżką. Koszt budowy oszacowano po stronie czeskiej na ponad miliard euro, po polskiej stronie - ponad 170 milionów euro. - To jest bardzo ambitny projekt, ale może się nigdy nie zwrócić. Choć może nie mieć uzasadnienia ekonomicznego, korzyści dla całego regionu byłyby ogromne. – uważa dyrektor GW Train Regio František Kozel w rozmowie z czeskim portalem idnes.cz. Kluczem do powodzenia projektu Upa Expres może być jedynie dostęp do pieniędzy z unijnego programu współpracy transgranicznej na lata 2014-2020.
~Komentarz został usunięty
2020-02-03 11:14:22
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
Reklama